AKTUALITA

Tento Mercedes triedy G sa vám zmestí aj do poličky, uzávierky mu ale nechýbajú

Výrobca odporúča pustiť sa do stavby Mercedesu G 500 Professional Line až od 18 rokov.

Lego predstavilo fanúšikom a zberateľom novú stavebnicu určenú všetkým deťom od 18+. Tentokrát je z radu Technic, ktorý na rozdiel od radu Icons obsahuje viacej pohyblivých časti a vyžaduje zručnejšie ruky. Pri príležitosti 45. výročia premiéry triedy G vypustilo Lego na trh Mercedes-Benz G 500 Professional Line.

Len pre zaujímavosť: Od roku 1979 sa po celom svete predalo viac ako 500 000 kusov tohto modelu. Päťstotisíci míľnik dosiahla trieda G v apríli minulého roka. Je to neprekonateľná klasika do terénu, podobne ako Land Rover Defender, Toyota Land Cruiser či Jeep Wrangler.

Nová stavebnica triedy G má množstvo autentických prvkov, funkcií a zároveň je hodnotným darčekom, ktorý si môžete poskladať doma aj vy. Nájdete tu napríklad zvýšené odpruženie, radový 6-valec s pohyblivými piestami, prevodovku s pákou voliča, ktorou môžete zaradiť neutrál i spiatočku alebo ovládanie uzávierok diferenciálov. Novinka má vo výbave rebrík, rezervu, strešný nosič a je navrhnutá tak, aby ste na nej mohli otvárať dvere i kapotu.

Hotový model je zložený z 2 891 ks súčiastok. Na dĺžku meria 43 cm, má výšku 22 cm a šírku 20 cm. Stavebnicu si budete môcť kúpiť od 1. augusta tohto roka. Hľadajte ju pod číselným označením 42177 a pripravte si 249,99 eura.

Zdroje:  Lego





Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.

Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk