Poradňa

Toto sú poslední mohykáni, ak hľadáte cenovo dostupný naftový štvorvalec

Potrebujete nový automobil s cenou do 25 tisíc eur, ideálne diesel, ale trojvalec vám nesmie do garáže? Tu je pár tipov na pár posledných modelov na trhu.

Vydané  Text: 

Kde sú tie časy, keď sa po našich cestách húfne preháňali naftové štvorvalce? V porovnaní s dnešnými cenami boli dostupné skoro všetky modely, ich pohon bol úsporný a ponúkal dlhý dojazd. Dnes sa takto motorizované vozidlá stali ohrozeným druhom. Čiastočne kvôli eko-aktivistom, predovšetkým ale pravidlá zmenili prísne emisné normy a nová politika Európskej únie. To ale neznamená, že svetielko nádeje neexistuje. Hoci veľká časť áut prešla na trojvalce, stále si môžete kúpiť aj štvorvalcový motor a navyše v nafte. Tu je pár príkladov.

Citroën

Automobilky z krajiny Galského kohúta klasický mestský automobil s naftovým 4-valcom už nepredávajú, môžete si ale kúpiť Berlingo. Tento rodinný mix MPV a osobnej dodávky bol ešte nedávno dostupný len s elektromotorom, našťastie sa koncern Stellantis rozhodol vrátiť na trh aj diesel. K dispozícii máte 1.5 BlueHDi 100 so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Cena v základnej výbave YOU! začína na hranici 22 490 eur. Predĺžená verzia XL s týmto motorom štartuje na 23 490 eur.

Dacia

Jednou z častých volieb zákazníkov hľadajúcich cenovo dostupnú naftu bola Dacia Duster. Žiaľ, nová generácia prešla na hybridný pohon, respektíve disponuje možnosťou siahnuť po verzii na LPG. Slovenskí predajcovia však majú ešte na skladoch zopár kusov výbehových modelov s dieslom a dokonca si môžete vybrať medzi verziami s pohonom predných alebo všetkých kolies. Konkrétne ide o Duster Blue dCi 115 a pohonom 4×2 za 17 790 eur, alebo ten istý agregát v prevedení 4×4 za 21 980 eur (výbava Journey), prípadne 22 830 eur (Extreme).

dacia duster

Fiat

Ak musí byť váš vysnený naftový štvorvalec vo Fiate, veľký výber nemáte. Podľa oficiálnej slovenskej stránky si môžete nakonfigurovať s naftovým 4-valcom len jeden jediný model. Konkrétne Tipo vo verzii kombi. K dispozícii je 1.6 MultiJet s výkonom 130 koní s cenou začínajúcou od 23 150 eur.

Inzercia

Inzercia

Opel

Nepriaznivý trend s naftovými motormi zasiahol aj Opel. Jediným zástupcom nemeckej značky je Combo, sesterský model Berlinga, s motorom 1.5 CDTI. Ponúka 102 koní v kombinácii so šesťstupňovým manuálom. Cena základnej výbavy s „jedna-päťkou“ začína na sume 23 990 eur. Edícia Plus s tým istým motorom naladeným na 130 koní začína na 27 490 eur, ale po odpočítaní bonusu vás základ vyjde na 25 490 eur.

Inzercia

Peugeot

Tretí z rodiny Stellantisu je samozrejme Peugeot a jeho Rifter. Ako jediný je stále k dispozícii aj s naftovým 4-valcovým motorom 1.5 BlueHDi s výkonom 102 koní a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Základná výbava Active s menovaným motorom začína na 24 490 eur.

Inzercia

 

Volkswagen

Ak dávate prednosť nemeckému koncernu, potrebujete naftu a musíte sa vojsť do 25 tisíc, stále je tu Golf, model, ktorý aktuálne oslavuje 50. rokov od uvedenia na trh. Automobilka ponúka 2.0 TDI (s výkonom 115 koní a 6-stupňovým manuálom) v dvoch karosárskych verziách, teda ako hatchback a kombi. Základný hatchbacku stojí 23 790 eur, kombi vychádza na 24 790 eur.

Ešte raz pripomíname, že všetky vyššie uvedené autá sa v základe zmestia do 25 tisíc eur.  Ak by sme išli do vyšších cenových sfér, tých modelov bude samozrejme viac. Inak povedané kvôli ďalším modelom so štvorvalcovou naftou budete musieť siahnuť do vrecka o niečo hlbšie. Alebo môžete zvoliť čosi z druhej ruky.





ODPORÚČANÉ