Facelift
Hyundai odhalil novú podobu modelu i30! Funkcie Smart Sense dostáva už v základnej cene!
Hyundai i30 dostáva už v poradí druhú modernizáciu. Drobné zmeny vzhľadu sa podpísali pod osviežený look auta.
Do interiéru sa dostali lepšie materiály, ale aj kritizovaný prvok.
Pod kapotou sa objaví mild hybridná technika.
Vydané Text: David Hecl
Súčasná generácia obľúbeného Hyundai i30 prišla ešte v roku 2017. O tri roky neskôr dostala zásadnejšiu modernizáciu, ktorá priniesla viaceré nové prvky.
Teraz, po štyroch rokoch od uvedenia prvého faceliftu, prichádza rad na druhý generačný refresh. Hyundai i30 tak ponúka omladený dizajn, lepšiu konektivitu, nové farby exteriéru či dokonca prepracovanú ponuku materiálov v interiéri.
Malé zmeny
Decentné zmeny vzhľadu zovňajšku sa dotkli predovšetkým jednotlivých detailov na prednej či zadnej časti auta.
Inzercia
Pre klasickú verziu i30 je najvýraznejšou obmenou modernizovaná grafika prednej masky, ktorá by po novom mala mať hustejšie zastúpenie jednotlivých elementov s mierne prepracovaným vzorom.
Verzia N Line zase ponúka funkčný redizajn bočných otvorov v prednom nárazníku. Tie obsahujú aerodynamickú lištu umožňujúcu efektívnejšiu prácu so vzduchom a lepšie chladenie bŕzd.
Najviditeľnejšou zmenou na celom aute však bude nepochybne ponuka farieb.
Omladený Hyundai i30 totiž po novom ponúkne až 12 rôznych odtieňov z čoho až 7 je úplne nových. Konkrétne je reč o farbách s názvami Abyss Black Pearl, Ecotronic Grey Pearl, Ultimate Red Metallic, Jupiter Orange Metallic, Meta Blue Pearl, Cypress Green Pearl a Sailing Blue Pearl.
Okrem nových odtieňov hlási návrat aj Atlas White, Serenity White Pearl, Shimmering Silver Metallic, Shadow Grey či Engine Red.
Až štyri možnosti čalúnenia
Na drobné zmeny dizajnu sa nezabudlo ani v interiéri. Minimálne v jednom prípade však nejde o zmeny v pozitívnom znení.
Reč je konkrétne o novom prevedení stredovej konzoly. Na pomerne namáhaný prvok interiéru totiž pribudol lesklý klavírny lak.
Osobne toto prevedenie kritizujem aj pri menej namáhaných prvkoch, preto je jeho zavedenie do modernizovaného Hyundai i30 pre mňa prekvapením.
Pozitívnymi novinkami sú však kvalitnejšie materiály.
Okrem toho Hyundai do ponuky pridal možnosť konfigurácie interiéru až v štyroch rôznych prevedeniach čalúnenia.
Základom je kompletne látkové čalúnenie, nasleduje kombinácia látka-koža, kompletne kožený interiér alebo prevedenie v kombinácii látka so semišovou povrchovou úpravou a koža.
Miernymi zmenami si prešiel aj dizajn sedadiel. Celotextilné prešívanie a kombinácia látka-koža sú k dispozícii s so vzorom pozostávajúcim z horizontálnych línií.
Štandardná ponuka asistentov
Interiér Hyundai i30 N Line je zase odetý do čiernych odtieňov s prepracovanými mriežkami výduchov klimatizácie s kovovým dekorom a červeným prešívaním.
Na operadlách sedadiel nechýba písmeno N spoločne so špeciálnym červeným dekorom v ich strednej časti. Novinkou sú aj prepracované 17 alebo 18-palcové disky kolies.
Funkčné zmeny zasiahli aj technológie dostupné na palube novinky. Za zmienku nepochybne stojí balíček Hyundai Smart Sense, ktorý je teraz štandardom.
Súčasťou bezpečnostnej výbavy sú prvky, ako asistent predchádzania zrážke (FCA), udržiavanie v jazdnom pruhu (LFA), inteligentná regulácia rýchlostného limitu (ISLA) či dokonca upozornenie na možnosť kolízie pre otvorení dverí (ROA).
Výroba štartuje už v apríli
Štandardom sa taktiež stáva 4,2-palcový farebný displej, ktorý je súčasťou prístrojového panelu. Do interiéru pribudli aj tri USB-C porty. Novinkou je aktualizácia mapových podkladov OTA či voliteľná 10,25-palcový displej multimediálneho systému.
Z hľadiska motorizácií sa zákazník môže spoľahnúť na podporu mild hybridnej 48V technológie. Začiatok výroby nového Hyundai i30 je plánovaný na apríl 2024. Výroba auta bude prebiehať v továrni v Nošoviciach v Českej republike.
Hyundai vylepšil svoje najlacnejšie SUV. Bayon teraz viac pripomína väčší model Kona
Zdroje: https://www.hyundai.news/eu/articles/press-releases/bolder-and-more-high-tech-i30-gets-update.html
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.