Nový model

Nissan a Renault odhalili novú generáciu vozidiel pre kuriérov a živnostníkov. Nový Interstar a Master znižujú náklady na dopravu na minimum

Nissan Interstar bude u nás v predaji s naftovým aj plne elektrickým pohonom. Naftová verzia má najlepšiu spotrebu paliva v triede, elektromobil má náklady na palivo ešte podstatne nižšie.

Záruka na batériu je 8 rokov/160 000 km, čo je silný motivujúci faktor pre firmy či živnostníkov.
Zaujímavosťou je „futuristický brzdový systém s jedným brzdovým valcom“.
Vydané  Text: 

Japonská automobilka Nissan, kedysi známa aj pod názvom Datsun, práve odhalila novú generáciu svojho ľahkého úžitkového vozidla Interstar.

Automobil kategórie LCV (light commercial vehicle) je prvýkrát dostupný aj ako elektromobil, ktorý má pri vhodne nastavenom financovaní potenciál ušetriť firme značné prevádzkové náklady.

Pre konzervatívnych zákazníkov však bude v predaji aj verzia s naftovým motorom, pričom Nissan avizuje najnižšiu spotrebu paliva v triede.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Nový Nissan Interstar v skratke

Nová generácia Interstaru sa môže pochváliť aj o 40 mm širšími bočnými dverami a o 100 mm dlhšou ložnou plochou, čo zákazníkom poskytuje ďalší priestor na uloženie väčšieho množstva tovaru.

Kliknutím otvoríte fotogalériu v novom okne

Nissan sa môže pochváliť aj vážnou konkurencieschopnosťou v oblasti užitočného zaťaženia, ktoré dosahuje až 1,6 tony v prípade elektrickej verzie a takmer 2 tony v prípade variantov s naftovým pohonom, takže je o to vhodnejšia pre podniky, ktoré potrebujú premiestňovať ťažký náklad.

Interstar novej generácie v dieselovej aj elektrickej verzii má maximálnu ťažnú kapacitu 2500 kg, čo umožňuje ťahať väčší sortiment výrobkov, tovaru alebo zariadení.

Kliknutím otvoríte fotogalériu v novom okne

Od predchádzajúcich generácií sa Interstar novej generácie odlišuje aj prepracovaným interiérom. Odolné poťahy sedadiel spolu s vyhrievaným čelným sklom a sedadlami nielen chránia čalúnenie vozidla, ale poskytujú vodičom potrebný dodatočný komfort a oporu aj počas dlhšieho pobytu za volantom.

Manévrovateľnosť sa tiež výrazne zlepšila, pretože v porovnaní so staršími verziami má menší priemer otáčania až o 1,5 metra, čo umožňuje plynulejšie prekonávanie zložitých mestských ulíc bez toho, aby sa znížila schopnosť prepravy nákladu.

» FOTOGALÉRIA INTERIÉRU NISSAN INTERSTAR

Kliknutím otvoríte fotogalériu v novom okne

Futuristický brzdový systém s jedným brzdovým valcom

Všetky modely Interstar novej generácie sú štandardne vybavené širokou škálou bezpečnostných prvkov vrátane systému núdzového brzdenia, systému varovania pred únavou a systému monitorovania tlaku v pneumatikách.

Súčasťou tejto úplne novej ponuky je aj asistent pri ťahaní prívesu, ktorý zvyšuje bezpečnosť.

Podľa slov Nissanu „futuristický brzdový systém s jedným brzdovým valcom“ zabezpečuje, že brzdný výkon je vždy optimalizovaný bez ohľadu na to, aké ťažké je vozidlo.

Okrem toho sa reakčný čas Interstaru pri núdzovom brzdení skrátil oproti predchádzajúcej generácii modelov na polovicu, čo vodičom poskytuje ešte väčší pokoj a umožňuje im zostať za volantom v maximálnej možnej miere v bezpečí.

Nový Nissan Interstar-e na elektrinu

Interstar-e je model určený predovšetkým na jazdu v mestách, kde je schopný s akumulátorom s kapacitou 87 kWh prejsť viac ako 460 km. To je vskutku pôsobivá hodnota, ak vezmeme do úvahy charakter, rozmery a nosnú kapacitu vozidla.

V predaji bude aj verzia s menšou batériou s kapacitou 40 kWh, ktorá umožní dojazd zhruba 200 km.

Nabíjanie jednosmerným prúdom umožňuje dobiť energiu na 252 kilometrov jazdy za 30 minút, pričom nabitie akumulátora z 10 na 100% na striedavom prúde v depe zaberie menej ako 4 hodiny.

Interstar sa dodáva so štandardnou zárukou Nissan na 5 rokov alebo 160 000 kilometrov, respektíve 8 rokov alebo 160 000 kilometrov na batériu Interstar-e.

Nový Renault Master E-Tech má dojazd 460 km a podporu V2X

Pred niekoľkými dňami oznámil príchod novej generácie ľahkých úžitkových vozidiel na elektrinu aj Renault. Jeho nový Master E-Tech je v podstate rovnakým vozidlom ako Nissan Interstar a disponuje maximálnym dojazdom na úrovni až 460 km, teda zhodne s Nissanom – to je už údaj vyplývajúci z metodiky WLTP.

Nový Renault Master E-Tech ponúkne takisto dve kapacity akumulátorov, 40 a 87 kWh a bude v predaji v dvoch výkonnostných verziách 96 a 105 kW, v oboch s krútiacim momentom 300 Nm.

Fotogaléria: Renault Master E-Tech 100 % elektrický (2025)

Nový Renault Master E-Tech 100 % elektrický má užitočné zaťaženie 1 625 kg s vodičským preukazom B a ťažnú silu 2,5 tony. Spotreba paliva zostáva na rozumnej úrovni, s hodnotou WLTP 21 kWh/100 km pre verziu vybavenú 87 kWh batériou. Rýchlo nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 130 kW obnoví dojazd 252 km za 30 minút. V domácom prostredí trvá nabíjanie z 10 % na 100 % pomocou 22 kW AC Wallboxu menej ako štyri hodiny.

Renault Master E-Tech 100 % elektrický bude navyše ponúkať funkcie V2X:

  • Vehicle To Load (V2L) s možnosťou nabíjania externých zariadení pomocou zásuvky v priestore pre cestujúcich alebo v batožinovom priestore a prostredníctvom adaptéra, ktorý sa zapojí do nabíjacej zásuvky, na pripojenie zariadení (náradie, počítače atď.) alebo zariadení integrovaných do vozidiel upravených výrobcami nadstavieb (chladiarenská dodávka, elektrické vybavenie dielne, motorizované zadné dvere, autobus s prídavným kúrením/klimatizáciou atď.
  • Vehicle To Grid (V2G) na integráciu do siete a dodávanie energie z batérií (funkcia V2G, z vozidla do siete) vďaka obojsmernej nabíjačke.

Renault kladie silný dôraz na optimalizáciu spotreby vozidla a jeho aerodynamiky: vďaka konštrukcii Aerovan a novej, plne optimalizovanej platforme, ktoré pomáhajú znížiť spotrebu elektrickej energie o viac ako 27 % v porovnaní so súčasnou generáciou.

„Renault Master E-Tech 100 % elektrický bol vyvinutý v aerodynamickom tuneli. Silueta a každý jeden diel boli prepracované do najmenších detailov. V aerodynamických tuneloch sa vykonali tisícky hodín vývojových štúdií a vozidlo bolo certifikované v špecializovanom leteckom aerodynamickom tuneli, “ uvádza Renault vo svojej tlačovej správe.

Na splnenie potrieb všetkých profesionálnych aplikácií boli výkonnostné možnosti pohonného ústrojenstva rozšírené o elektromotor s 300 Nm / 105 kW a prevodovku s jedným z najvyšších prevodových pomerov na trhu elektrických dodávkových vozidiel pre veľké zaťaženie, píše Renault.

Nový elektrický Renault Master E-Tech 100 % elektrický bude v predaji už počas jari tohto roka.





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »