Aktualita
MG má v Eurovea showroom s umelou inteligenciou, odhalilo nám aj smelé plány na ďalší rok
MG v centre Eurovea
V 2023 u nás MG vybudovalo 13 predajných miest a jeden MG Store, pričom medziročný nárast pokrytia, počtu kontaktných miest so zákazníkom, je tak 100%.
Najnovším prírastkom je MG Popup Store v bratislavskom nákupnom centre Eurovea, kde je okrem dvoch vystavených modelov aj rozmerná dotyková obrazovka s digitálnou asistentkou Zuzanou Morris a jednoduchým 3D konfigurátorom.
Tento malý showroom je akýmsi prvým kontaktom potenciálneho zákazníka s autami MG, pričom práve vďaka virtuálnej asistentke nebude v showroome v časoch mimo intenzívnej návštevnosti potrebný žiadny živý predajca.
Zaujímavosťou je, že o virtuálnu asistentku Zuzanu Morris sa postarala slovenská AI firma nettle.ai a podľa prezentácie má ísť o „phygital customer experience“, teda fyzicko-digitálny zákaznícky zážitok. V príprave sú tiež 3D showroomy bez použitia okuliarov virtuálnej reality.
Centrum Eurovea si MG vybralo pre najvyššiu návštevnosť i pre zisk prvenstva v kontexte automotive partnera v interiéroch Eurovea.
MG ďalej na konci septembra uviedlo nový benefit pre zákazníkov 777, ide o poskytnutie 7-ročnej záruky, 150000 km, 7 rokov bezplatnej kontroly karosérie a 7 rokov asistenčnej služby.
Smelé plány na ďalšie roky
V roku 2024 sa plánuje rozšírenie dílerskej siete až o 30 percent a dva nové varianty modelu MG4, a to XPower a Long Range. Dôležitým modelom bude v budúcom roku aj Cyberster (predaj 2Q 2024) a kompaktný MG3 (máj 2024), konkurovať bude autám ako VW Polo, Škoda Fabia či Hyundai i20. Model má byť dynamický (0-100 km/h za 8 s, 80-120 km/h za 5 s), technologicky vyspelý a tichý, cenu však zatiaľ slovenské zastúpenie dojednáva s výrobcom.
Predstaviteľ MG pripomína aj inovácie v logistike áut, tento rok MG využíva už 16 prístavov a pripravuje sa 6 ďalších. Do 2026 pridá až 12 nových cargo lodí. Reálna dostupnosť vozidiel sa tak má v Európe podstatne zvýšiť.
Marketshare 2023/2024? Cieľom je prekročiť 2 percentný podiel na trhu, najpredávanejšími modelmi sú ZS a HS.
Do roku 2025 bude mať MG 12 spaľovacích modelov a 15 elektrických, cieľom výrobcu je však vstúpiť aj do prémiového segmentu, čo reprezentovať kompaktným modelom SUV-kupé s pôsobivým interiérom a údajne prémiovými službami.
MG má teda smelé ambície, a to ako globálne, tak na Slovensku.
Poradcu pri kúpe modelu MG4 sme zverejnili v samostatnom článku tu:
Ako SPRÁVNE vybrať elektromobil? Poradíme s výberom MG4 Electric

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk