NOVÝ MODEL

Peugeot zverejnil slovenský cenník nového 508. Cena môže prekvapiť, ale zodpovedá výbave. Na výber sú len naftové a PHEV verzie

Nový Peugeot 508 je modernejší a drahší, ale nejde o novú generáciu. Krásny francúzsky model automobilka oživila prostredníctvom faceliftu.

K dispozícii sú len dva stupne výbavy: Allure a GT, vrcholový PSE je vyhradený pre jedinú motorizáciu.
K verziám PHEV Peugeot daruje nabíjaciu kartu s 500 € kreditom.
Vydané  Text: 

Slovenský importér značky Peugeot zverejnil oficiálny slovenský cenník modelov 508 a 508 SW. Tieto vozidlá typu fastback a kombi sú po facelifte výrazne krajšie, hoci sa im podarilo zachovať charakter aktuálnej generácie. Automobilka ponechala modelom atletický štíhly profil, nápadne modernú prednú časť s úzkymi svetlometmi a komplikovanou maskou chladiča, ktorá princípom fragmentácie plynule prechádza do predného nárazníka, ale aj mimoriadne vydarený interiér. Ten vás doslova pohltí nízkym posedom sedadiel, vysokou stredovou konzolou a vysoko uloženým prístrojovým panelom, ktorý fakticky alternuje head-up displej.

Zaujímavosťou je, že slovenský cenník nového Peugeot 508 nepočíta s čisto benzínovým pohonom. K dispozícii je naftový agregát 1.5 BlueHDi 130k s automatickou 8-stupňovou prevodovkou, zvyšok ponuky tvoria plug-in hybridné verzie 1.6 Plug-in Hybrid 180k, 1.6 Plug-in Hybrid 225k a vrcholová verzia 1.6 Plug-in Hybrid4 360k, pre ktorú je vyhradený samostatný výbavový stupeň PSE (Peugeot Sport Engineered) s príznačným symbolom troch lomiek ///.

Verzia Motorizácia Výbava Allure Výbava GT  Výbava PSE
Peugeot 508 fastback / SW  nafta 1.5 BlueHDi 130k EAT8 42 990 € / 44 290 € 45 490 € / 46 490 €
Peugeot 508 fastback / SW PHEV 1.6 Plug-in Hybrid 180k e-EAT8 49 490 € / 50 790 € 51 790 € / 53 090 €
Peugeot 508 fastback / SW PHEV 1.6 Plug-in Hybrid 225k e-EAT8 51 490 € / 52 790 € 53 790 € / 55 090 €
Peugeot 508 fastback / SW PHEV 1.6 Plug-in Hybrid4 360k e-EAT8 69 990 € / 71 290 €

Čo dostanete v základnej výbave?

Základná výbava modelu Peugeot 508 aj verzie SW je vskutku bohatá a azda každého presvedčí, že štartovacia cenníková cena tak zodpovedá hodnote, ktorú zákazník dostane.

Už výbava Allure obsahuje napríklad tieto položky:

  • 6 airbagov
  • elektrická parkovacia brzda s funkciou Hill assist
  • dažďový senzor, automatické svetlá a stierače Magic Wash, funkciu svetiel Follow me home
  • tempomat, obmedzovač rýchlosti
  • predné a zadné parkovacie senzory, cúvacia kamera
  • predné aj zadné svetlá Full LED s Matrix technológiou vykrajovania svetelného lúča
  • bezrámové okná vpredu aj vzadu
  • 17″ disky kolies MERION
  • bezľkľúčové odomykanie, zamykanie aj štartovanie
  • látkové čalúnenie interiéru, tmavé obloženie stropu
  • dvojzónová automatická klimatizácia
  • digitálny prístrojový panel 12,3″
  • kožený volant
  • stredový 10″ dotykový displej 3D navigáciou, Android Auto, Apple CarPlay, MirrorScreen, rádio FM+DAB, 2x USB C
  • možnosť nastavenia 8 vodičských profilov (automatické rozpoznanie podľa smartfónu)
  • plug-in hybridy majú navyše 12,4 kWh akumulátor, predĺženú záruku 6 rokov /100 000 km, nabíjací kábel 2,3 kW 12 A na 230 V, palubnú nabíjačku 3,7 kW, programovateľné vykurovanie a chladenie interiéru, chrómovú koncovku výfuku

Teda sériová výbava je podľa nášho názoru výborná, chýbajú snáď iba výduchy klimatizácie pre druhý rad sedadiel (ten je vo výbave PSE).

Vo vyššom stupni výbavy GT dostanete okrem estetických doplnkov aj:

Inzercia

  • adaptívny tempomat,
  • systém pre udržiavanie v jazdnom pruhu Lane Positioning Assist,
  • prednú parkovaciu kameru pre VisioPark 2
  • 18″ zliatinové disky EPHERRA
  • čalúnenie interiéru do materiálu Alcantara
  • modré ambientné osvetlenie interiéru
  • klimatizáciu s funkciou Air Quality System
  • vyhrievané predné sedadlá s ergonomickým certifikátom AGR s manuálne nastaviteľnou dĺžkou sedáku
  • bezrámové vnútorné zrkadlo

Ak by ste mali záujem o úplný maximum, ktorý vie Peugeot 508 ponúknuť, odporúčame vybrať si výbavu PSE, pretože tá obsahuje aj:

  • kamerový systém nočného videnia vpredu
  • adaptívny podvozok (normal, sport, comfort)
  • rozšírenie prednej nápravy o 24 mm a zadnej o 12 mm v porovnaní s konvenčným 508
  • športové ventilované 4-piestikové predné brzdy Peugeot SPORT s priemerom 380 mm
  • početné estetické a funkčné športové doplnky na karosérii a v interiéri
  • elektricky nastaviteľné sedadlá
  • zvukový systém FOCAL Premium Hi-Fi System
  • bezdrôtové nabíjanie mobilu
  • špeciálny grafický motív Peugeot Sport Engineered na prístrojovom paneli
  • voľba jazdných režimov elektrický, komfortný, hybridný, športový a 4×4
  • predĺžená záruka na vozidlo 6 rokov / 100 000 km
  • záruka na batériu 8 rokov/160 000 na zachovanie 70% kapacity

Fotogaléria Peugeot 508 fastback (facelift 2023/2024)





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.