CUPRA rozširuje ponuku motorizácií pre model Ateca. Po novom bude dostupná lacnejšie!

CUPRA Ateca už čoskoro ponúkne nové motorizácie.

Ponuka má začínať agregátom 1,5 TSI.
Okrem toho sa na aute odohrali drobné zmeny dizajnu exteriéru a interiéru.
Vydané  Text: 

Najmladšia európska automobilka CUPRA rozširuje ponuku motorizácií pre svoj vôbec prvý model Ateca. SUV bolo pred časom vôbec prvým modelom, ktorý sa predával pod samostatnou značkou s líškou v logu. Ateca bola doteraz dostupná len s vrcholným agregátom 2,0 TSI s výkonom 221 kW. Španielska automobilka sa však rozhodla, že cenu tohto auta stlačí o niečo nižšie tým, že pod kapotu namontuje konvenčnejšie motorizácie. To ale nie je všetko.

CUPRA Ateca so slabšími motormi

CUPRA Ateca zohrala dôležitú úlohu v budovaní image značky. Preto ju automobilka pred časom uviedla s najvýkonnejším dvojlitrovým motorom. Jej cieľom bolo ponúknuť majiteľom poriadnu silu a zároveň bohaté priestorové možnosti. Teraz sa pod kapotu SUV Ateca dostávajú agregáty 1,5 TSI a taktiež slabšia verzia motorizácie 2,0 TSI.

Modifikovaný zadný difúzor reflektuje výkon auta s novými motorizáciami.

V prípade slabšieho benzínového motoru môžeme hovoriť o výkone 110 kW, zatiaľ čo silnejší dvojliter ponúkne 140 kW. Obe motorizácie sú spriahnuté s automatickou 7-stupňovou prevodovkou DSG. Agregát 2,0 TSI bude navyše dostupný s pohonom všetkých štyroch kolies 4DRIVE.

Kľúčový model

CUPRA Ateca bola kľúčová v budovaní povedomia o značke a jej následnom raste. Teraz sa zameriavame na vytváranie ponuky, ktorá do maximálnej miery splní potreby zákazníkov,“ uviedol Kai Vogler, viceprezident pre obchod a marketing CUPRA. „S novou ponukou motorov, je našou ambíciou zvýšiť predaje CUPRA Ateca a nasledovať cestu, ktorou sme sa vybrali pri CUPRA Leon,“ dodal.

Sůčasťou výbavy sú aj športové sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami. Majú prešívanie niťou v medenej farbe.

Novinkou na aute však nie sú len motory, ale taktiež niektoré mierne pozmenené prvky dizajnu exteriéru a interiéru. Zmeny sa dotkli najmä nového tvaru zadného difúzora. Ten je po novom čistejší a reflektuje o niečo nižší výkon s novými agregátmi. V interiéri naopak zostali športové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy s kontrastným medeným prešívaním. Miernej modifikácie sa dočkali aj panely na dverách. Ovládacie prvky na volante okrem tradičných tlačidiel v oblasti oboch ramien dopĺňajú aj dva satelitné voliče slúžiace na štartovanie auta a priamu voľbu jazdných režimov.

Na športovom volante zostali dve dodatočné tlačidlá. Tým na pravej strane sa auto štartuje a to na ľavej strane slúži na voľbu jazdných režimov.

Inzercia

Slovenské ceny za nové motorizácie a výbavy CUPRA Ateca v čase písania tohto článku známe nie sú. Auto by sa malo dať objednať od tretieho kvartála 2023. Ceny v Nemecku štartujú na čiastke 40 990 € za slabší motor 1,5 TSI a 45 150 € za silnejší agregát 2,0 TSI.

TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV

Inzercia





Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.


ODPORÚČANÉ