Automobilka Opel má nové logo, blesk dostal nový štýl. Pozrite si celú históriu jej loga za 161 rokov

Nové logo značky Opel nie je radikálnou zmenou, skôr prirodzeným grafickým vývojom s ohľadom na aktuálnu situáciu v autopriemysle.

Nový znak sa predstaví na medzinárodnom veľtrhu mobility IAA v Mníchove.
Na autách ho uvidíme až budúci rok.
Vydané Text: 

Spoločnosť Opel dnes predstavila nové stvárnenie svojho kultového znaku blesku, ktorý  bude montovať na jej sériových vozidlách už od roku 2024.

Naďalej bude tvoriť ústredný prvok dizajnu exteriéru Opel Compass ako jeden z hlavných prvkov filozofie dizajnu automobilky z Rüsselsheimu a zároveň sa bude naďalej vynímať uprostred jej masky Opel Vizor.

Blesk – po nemecky Blitz – je úzko spätý s elektrinou a je ideálnym znakom symbolizujúcim prístup značky Opel k ére elektromobility.

Náš blesk je dôležitejší než kedykoľvek predtým. Nielenže symbolizuje náš záväzok voči demokratizácii inovácií a mobility, ale vyjadruje aj naše odhodlanie stať sa do roku 2028 plne elektrickou značkou v Európe. Tento rok budeme mať v našom portfóliu už 15 elektrifikovaných modelov a môžeme s hrdosťou povedať, že Opel je elektrický,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Opel Florian Huettl.

Nemecký výrobca automobilov bude v nadchádzajúcich rokoch postupne zavádzať nový znak blesku do celého portfólia svojich produktov, pričom prvé sériové vozidlo bude mať tento nový vzhľad v roku 2024. Generálny riaditeľ spoločnosti Opel Florian Huettl však prezradil, že nový znak sa bude vynímať už tento rok.

Veľtrh mobility IAA je jedným z najväčších autosalónov na svete, a preto je ideálnym miestom, kde môžeme náš nový blesk s hrdosťou predstaviť širokej medzinárodnej verejnosti. Okrem toho máme pripravené aj prekvapenie. Návštevníci nášho stánku v Mníchove budú nadšení,“ dodal na záver.

Inzercia

Inzercia

„Blesk je ikonou našej filozofie odvážneho a čistého dizajnu Bold and Pure. Zaostrený, sebavedomý nový blesk pretína čistý nosný prstenec, a dodáva tak nášmu kultovému znaku progresívny, moderný vzhľad. Je hrdo umiestnený uprostred nášho kompasu, ktorý je hlavným princípom nášho grafického dizajnu. Kompas je chrbtovou kosťou našich dizajnových prvkov vpredu, vzadu aj v interiéri,“ uviedol viceprezident pre dizajn Mark Adams.

Zmeny loga nie sú pre značku Opel ničím výnimočným. Od roku 1862 spoločnosť zmenila logo už 28-krát, pričom od roku 1936 sa používal názov Opel Blitz a od roku 1937 sa v logách často vyskytoval grafický prvok, ktorý sa postupne vyvinul do podoby štylizovaného blesku.

História loga značky OPEL

Nové logo OPEL sa bude na nových autách objavovať od roku 2024.





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




ODPORÚČANÉ


Poradca pri kúpe

Stále príťažlivejšia ponuka / Jeep Avenger

  • Jeep Avenger prišiel minulý rok na európsky trh s čisto elektrickým pohonom. Odvtedy sa situácia posunula a dnes dostanete toto kompaktné SUV aj s čisto benzínovým a mild hybridným motorom a už aj spojenie spaľovacieho motora s automatickou prevodovkou.

     Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 6/2024 
  • Test motocykla

    Ako pierko / Yamaha RayZR

  • Ak hľadáte malé, ľahké a obratné premiestňovadlo do mesta, prichádza Yamaha s niečím, čo vás môže zaujať. Navyše nestojí veľa peňazí a o jeho spoľahlivosti vôbec netreba pochybovať.

      
  • Servis

    Nevydržali ani 100 000 km: Desať najhorších áut v teste odolnosti

  • Uvažujete nad kúpou nového auta a jeho dlhodobá spoľahlivosť je pre vás kľúčová? Potom by ste mali poznať výsledky nemeckých testov dlhodobej odolnosti áut. Nedopadli dobre ani pre nemecké značky.

     Dlhodobým testom odolnosti prešlo viac ako 100 áut.