Veloster sa na drsného iba hrá

Test: Hyundai Veloster 1.6 GDI. Keď sme ho videli ako koncept, tešili sme sa naň. Keď sme sa v ňom konečne odviezli, zaujal aj okolie. Je naozaj taký dobrý?
Vydané  Text: 
Veľké svetlá, kam sa pozriete vlnky, prelisy, slepé výduchy, svalnaté bočnice, diódy, kolesá s farebnou výplňou. Na Hyundai Veloster je dizajnu toľko, že by sa nezmestil ani na kamión. Ak sa vyhneme pomenovaniu gýč, neubránime sa konštatovaniu, že dizajnér mal príliš splašený kresbársky uhlík… napriek tomu dokáže ako celok, ak ho nebudete rozmieňať na drobné, zaujať a pôsobí dravo, štýlovo a športovo. Celé optické snaženie malého hatchbacku korunuje asymetrické spracovanie. Vodičova strana má jedny obrovské dvere, z ktorých sa neľahko vystupuje a tunajšie parkovacie miesta sú im malé. Spolujazdcova strana vládne dvom menším, no dostatočne použiteľným dverám, cez ktoré je dokonca slušný prístup na zadné sedadlá. Štvrtými dverami sa dostanete do pomerne objemného batožinového priestoru, ktorý má síce vysokú nakladaciu hranu, no na výlet sa tam zbalí celá posádka. Palubná doska vychádza z modelu strednej triedy i40. Je prehľadná, s rozumne rozmiestnenými ovládačmi, pôsobí hodnotne a už na prvý pohľad je kvalitne spracovaná, modré podsvietenie však je v noci menej čitateľné čo unavuje oči. No jej skutočné kvality preveria až tisíce kilometrov strávených na rozhrkaných slovenských cestách. Predné sedadlá sú pohodlné a poskytujú priemerné bočné vedenie tela. Vodič i jeho spolujazdec si vpredu nájdu dostatok miesta i vzadu sa dá vydržať. Ak sa však pred vás posadí vysoký človek, priestor na dospelácke nohy sa hľadá ťažie. Počas jazdy vládne v interiéri ticho, aerodynamický hluk ani motor dovnútra vyrušujúco neprenikajú. Výhľad z vozidla je vďaka rozmerným zrkadlám dobrý, príliš neprekáža ani vysoká hrana a zlom na zadných dverách. Pri manévrovaní sú však parkovacie senzory a cúvacia kamera vhodným doplnkom. Pod veľkou prednou kapotou si svoju prácu odkrúca jednašestka, ktorá disponuje výkonom 103 kW a ak si chcete s autom aj trocha „zašportovať“, bude si od vás pýtať vyššie otáčky. Jej dlhé sprevodovanie dokáže pomôcť k vyrovnanej spotrebe, no oberá Veloster o športovejší šmrnc. Po naštartovaní prostredníctvom bezkľúčového imidžového tlačidla sa ozve len tichý šum motora a ani chromové okrasné koncovky v strede nárazníka nevyčarujú príťažlivé dunenie. Agregát má plynulý nárast výkonu a dokáže spoľahlivo pracovať aj v nízkych otáčkach. Naznačuje však, že Veloster zrejme nemieri k skalným vyznávačom rýchlych volantov (i keď všetko môže zmeniť chystaná prepĺňaná verzia). Podvozok Velostera si najlepšie rozumie s kvalitným a rovným povrchom. Zadná náprava si netyká s priečnymi nerovnosťami a odskakuje, následkom čoho sa rozvlní celý podvozok, čo dodáva pocit menšej stability vozidla. Riadenie je primerané schopnostiam podvozka, trocha mu chýba odpor. Je však pomerne presné. Vcelku je Veloster podarené auto, ktoré zaujme milovníkov excentrických vozidiel s pretlakom dizajnu. Agregát a podvozok však robia z neho obyčajné auto, ktoré smeruje skôr k vyznávačom kompromisov a tým, pre ktorých je dôležité, aby ich auto vyzeralo hlavne príťažlivo. Veru, za týmto Hyundaiom sa otáčajú hlavy po celej ulici. V interiéri ponúkne slušnú výbavu a budete sa v ňom cítiť dostatočne pohodlne na zvládnutie vtipného výletu s vašimi, teda skôr jedným kamarátom. Text: Samuel Vanko Foto: Erik Toček Hodnotenie \*\*\* Technické údaje \+ Kvalita spracovania interiéru, spotreba, bohatá výbava, pohodlný interiér, batožinový priestor. \- Odskakujúca zadná náprava, nekorešpondujúce jazdné vlastnosti s dizajnom. Technické údaje: : Hyundai Veloster 1.6 GDI Karoséria Dĺžka x šírka x výška (mm) 4 220 × 1 790 × 1 399 Rázvor (mm) 2 650 Objem batožinového priestoru (l) 320 Prevádzková hmotnosť (kg) 1 311 Celková hmotnosť (kg) 1 700 Podovozok Predná náprava McPherson Zadná náprava pozdĺžne ramená spojené torznou priečkou Brzdy vpredu/vzadu kotúčové/kotúčové Prevodovka M6 Pohon predných kolies Motor Usporiadanie/palivo R4/benzín Zdvihový objem (cm3) 1 591 Výkon (kW/k) 103/140 pri ot./min. 6 300 Krútiaci moment (Nm) 167 pri ot./min. 4 850 Jazdné výkony Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,7 Maximálna rýchlosť (km/h) 201 Spotreba (l/100 km) 7,1/5,3/5,9 Emisie CO2 (g/km) 137 Cena Základná cena verzie (€) 18 999 Testovaný exemplár (€) 21 999 








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.