365 koní pre Ford Focus RS

Úprave sa Ford Focus RS podrobil s jediným cieľom: zvýšiť výkon, zlepšiť zvuk a priniesť nové zážitky z riadenia ultimatívneho hot-hatchu. Focus RS je zo svorky konkurentov najväčším zúrivcom, verzia RS500 ho v tom len podporila, no Stoffler celkový charakter posúva niekam do sfér ťažkej váhy. Až sa núka otázka, či nie je toľko sily plytvaním.
Pôvodný prepĺňaný 2,5-litrový päťvalec dokázali výkonovo vytiahnuť z 224 kW (305 k) až na 268 kW (365 k). Taktiež krútiaci moment Stoffler vyšponoval z pôvodných 440 Nm na vynikajúcich 525 Nm. Všetky „číselné“ zlepšenia má na starosti optimalizovaný manažment motora, medzichladič stlačeného vzduchu, palivová pumpa ako i nasávacie potrubie. Všetko za 2 900 € a s certifikátom Technical Control Board, ktorý zaručuje bezproblémové zakomponovanie dielov do technickej dokumentácie vozidla.
Stoffler ponúka tri rôzne výfukové potrubia. Najkomplexnejšie riešenie poskytuje športový výfuk z nehrdzavejúcej ocele vyvinutý priamo v dielňach Stoffleru s ovládaním klapiek pre dunivé peklo alebo menej ukričané napätie. Cena za kompletný trakt je 2 300 €.
Alternatívou je systém CSC za 1 280 €, alebo komplex Miltek za prijateľnejších 990 €. V ponuke je i 200 bunkový športový katalyzátor za 985 € s povolením na prevádzku na pozemných komunikáciách. Dopĺňa ho športový vzduchový filter GGR za 695 €, resp. GGR uhlíkový vzduchový filter za 895 €.
Ford Focus RS, Stofflerom prekrstený na RS 1 tak získal pretekársky charakter stále zabalený do pomerne nenápadného kabáta sériového hatch-backu nižšej strednej triedy.
Text: Lukáš Vlasák
Foto: archív