Mini Countryman WRC

Na bohatú športovú históriu Mini má nadviazať najnovší Countryman WRC. Na dĺžku meria 4 110 mm, šírka dosiahla 1 820 mm a váha sa usadila na 1 200 kg (v pravidlách FIA najnižšia povolená hmotnosť).
Mini WRC vznikol v dielňach BMW Motorsport a Prodrive, ktorý od roku 1984 pôsobí ako špecialista na motoršport. Spolu s 500 zamestnancami sídli v anglickom meste Banbury.
O pohon pretekára sa bude starať 1,6 litrový štvorvalec Di s priamym vstrekovaním benzínu, turbodúchadlom Garrett s maximálnym plniacim tlakom 2,5 baru a suchým mazaním. Samozrejmosťou je permanentný pohon všetkých kolies s predným a zadným diferenciálom s obmedzenou svornosťou. Šesťstupňová sekvenčná prevodovka Xtrac používa dvojtanierovú spojku od AP Racing.
Bezpečnostnú klietku postavil Prodrive, riadenie pracuje s hydraulickým posilňovačom a vpredu sa za kolesami skrýva odpruženie Öhlins a v troch stupňoch nastaviteľné tlmiče.
Nemenej zaujímavá je rošáda používaných typov kolies a diskov v závislosti od typu povrchu. Všetky majú disky ATS a pneumatiky Michelin, líši sa ale ich rozmer. Na štrkový podklad sa budú používať 15 palcové kolesá, pri pevnej pôde pod nohami dostanú až 18 palcov. Brzdy od AP Racing sú v prvom prípade štvorpiestikové s priemerom 300 mm, v druhom sa posilnia na 355 mm vpredu i vzadu.
V nasledujúcej sezóne 2011 sa Mini WRC zúčastní zatiaľ len šiestich z celkových 13 plánovaných kôl, o rok neskôr sa však počíta s plným nasadením. Prodrive bude neskôr ponúkať aj verziu určenú pre zákazníkov súťažiacich „na vlastnú päsť“ v ostatných podujatiach S2000 pod záštitou FIA.
Potvrdené bolo už i prvé meno: Kris Meeke, ktorého mentorom nebol nikto iný ako Colin McRae.