Fotogaléria:12 valec od BMW má 25 rokov

Kórejský kompakt vyrábaný v Česku sa predstavil v druhej generácii.


Nová generácia azda najobľúbenejšieho modelu značky Hyundai prišla práve včas. Druhá generácia už pomaly strácala dych pri mladšej a modernejšej konkurencii. Po oficiálnom predstavení je možné, že sa situácia otočí o 180 stupňov v prospech i30ky. Nový Hyundai poteší dizajnom, technikou aj spracovaním.

Fluidný dizajn, ktorého vlnovkové krivky mohli niekomu spôsobiť aj morskú chorobu, je už minulosťou. Dizajn je na Hyundai pomerne konzervatívny, rozhodne však nie nudný. Exteriér kombinuje dizajnové prvky modelov Ioniq, Tucson či i20.

Na dĺžku má vozidlo 4340 milimetrov, na šírku 1795 milimetrov a na výšku 1455 milimetrov. Rázvor náprav zostal na 2650 milimetroch. Prednej časti dominuje šesťuholníková maska chladiča s mierne pretiahnutými svetlometmi, ktoré môžu byť na želanie vybavené technológiou full-LED. Nárazník sa môže pochváliť decentným nasávacím otvorom a vertikálnymi LED diódami denného svietenie. Pri pohľade z profilu vynikne tradičná línia posledných modelov značiek Hyundai alebo Kia – dlhá kapota v kontraste s krátkym zadným previsom. Zadná časť pripomína väčšie SUV Hyundai Tucson. Personalizácia exteriéru nebude problémom. Na výber bude až 14 farebných odtieňov a 15, 16 alebo 17“ liatinové disky.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Ďalšie prekvapenie sa skrýva vo vnútri. Horizontálne členený interiér pôsobí veľmi moderným a čistým dojmom. Poteší výber rôznych materiálov na palubnej doske aj elegantné farebné rozlíšenie. Vysoko položený plochý monitor príplatkového navigačného systému má uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov) a na prístrojovom paneli integruje všetky funkcie navigácie, infotainmentu i konektivity. Nový multifunkčný trojramenný volant môže byť vybavený elektrickým vyhrievaním.

Testovanie jazdných vlastností prebiehalo aj na Nürburgringu, vo Švédsku alebo v Alpách. Výsledkom by mal byť odladený podvozok spolu s priamejším a rýchlejším riadením. Hyundai sľubuje tiež lepšie kotúče bŕzd, ktorých priemer narástol na prednej náprave na 288 milimetrov. Karoséria je viac ako z polovice vyrobená z vysokopevnostnej ocele, čím narástla torznú tuhosť, zároveň však klesla hmotnosť o 28 kilogramov. Pokročila tiež ponuka bezpečnostných asistentov, obsahujúca autonómne núdzové brzdenie, inteligentný tempomat, stráženie mŕtveho uhla, sledovanie dopravy za vozidlom pri cúvaní, udržiavanie v jazdnom pruhu, čítanie dopravných značiek s rýchlostným obmedzením a tiež sledovanie bdelosti vodiča.

Pod kapotou budeme môcť nájsť hlavne turbom preplňované agregáty. Poteší však aj možnosť výberu benzínovej atmosférickej klasiky 1,4MPI 73,5 kW (100 koní). Hlavnou novinkou je preplňovaná 1,4ka T-GDI. Tá ponúka vyšší výkon, lepšiu dynamiku a nižšiu spotrebu. Naladená je na 103 kW (140 k) a disponuje krútiacim momentom 242 Nm. Vedľa šesťstupňovej manuálnej prevodovky bude k dispozícii aj sedemstupňový dvojspojkový automat s možnosťou manuálneho radenia. Trojicu benzínových agregátov uzatvára litrový trojvalec T-GDI s výkonom 88 kW (120 k) s krútiacim momentom 170 Nm a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Naftové motory CRDi majú zhodný objem 1.6 litra a tri rôzne výkonové stupne – 70 kW (95 k), 81 kW (110 k) a 98 kW (133 k). Najslabší ponúkne šesťstupňový manuál, dva silnejšie majú tiež voliteľný sedemstupňový automat. Vrcholom ponuky sa v budúcnosti stane športová verzia s označením N, vylúčený nie je ani príchod hybridu s technikou modelu Ioniq. Päťdverový hatchback debutuje za pár týždňov v Paríži, do predaja zamieri na začiatku budúceho roka. Výroba bude opäť prebiehať u susedov v Nošoviciach.

Inzercia

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »