Fotogaléria:Paríž: 3-dverový Hyundai i30

Premiéra športovej verzie prebehne už tento rok počas autosalónu v Moskve.


Aliancii Renault-Nissan sa podarilo zachrániť upadajúcu značku pred bankrotom a v súčasnosti prebieha obnova modelovej ponuky. Starú Ladu 2107 nahradila Granta, došlo k predstaveniu sedanu Vesta, crossoveru Xray a v súčasnosti začínajú práce aj na novej Nive.

Aj napriek tomu, že koncern urobil z Lady „ruskú Dáciu“, došlo k zachovaniu vlastnej identity a väčšiu časť komponentov si Lada vyvíja doma. Týka sa to aj motorov, ktoré Lada vo svojich modeloch používa.

V súčasnosti pracuje na motore s objemom 1,8 litra, ktorý plánuje automobilka použiť v novej športovej verzii svojho populárneho sedanu.

Vesta Sport bude disponovať výkonom 150 koní, čo je v porovnaní so štandardným vyhotovením o 23 koní viac. Vyšší výkon bol dosiahnutý použitím nového vačkového hriadeľa a tiež prívodného systému. Lada pri modifikácii nepoužila turbodúchadlo, Vesta sa tak zaradí k posledným automobilom s atmosférickým motorom na trhu.

Kvôli lepšej ovládateľnosti bude Vesta Sport znížená o 45 milimetrov v porovnaní s klasickým modelom, odpruženie bude tvrdšie a bubnové brzdy vzadu nahradia kotúčovými.

Na prvý pohľad spoznáte špeciálnu verziu podľa športovej karosérie a tiež podľa zadného spojlera a zliatinových 18“ kolies.

Pokračujte na ďalší príspevok »