Nový Volkswagen Phaeton

VW Phaeton sa kvôli slabému záujmu zákazníkov skoro dočkal svojej smrti. Jeho budúcnosť visela na vlásku. Prichádza však jeho omladená verzia s novou chuťou do života.
Vydané  Text: 
Možno si spomeniete ako vtedajší boss Ferdinand Piëch predstavoval Phaeton pred palácmi arabských šejkov. Na dôkaz jeho kultúrnosti položil mincu na motor a tá sa na jeho hrane iba jemne rozochvela. Mnohí však nechápali tento krok, pretože koncern mal vo svojom portfóliu luxusné Bentley a Audi, kde sa mohlo podobné vozidlo s radosťou realizovať. Vo vedení značky si asi nedokázali predstaviť situáciu, keď sa ropní baróni vysmievajú svojmu „kolegovi“ za to, že si kúpil „Ľudové auto“. Predaje boli veľkým sklamaním (5 až 6 tisíc ročne) a napriek novovybudovanej sklenenej fabrike v Drážďanoch, kde sa vozidlá montovali ručne, neprišli zákazníci autu na chuť. Budúcnosť modelu sa čoraz intenzívnejšie sfarbovala do sivých odtieňov. Napriek tomu, že koniec veštili mnohí, neprišiel VW s oznámením o skončení výroby, ale naopak, s mladíckym lookom a faceliftovanými krivkami. V duchu koncernovej tváre je zmenená celá predná časť. Možno pôsobí trochu kórejsky, a možno nie. Šéfdizajnér Walter de Silva to bude vedieť asi najlepšie. Svoje miesto si tu našla výrazná maska chladiča s hrubými lištami, tradične tvarované svetlomety, LED diódy a chrómové dekorácie. Zadné partie prekreslili nárazník, koncovky výfuku, či optiku svetelných pásov. Interiér sa zmenil len v detailoch, no podstatných. Stredová konzola dostala 20,3 cm dotykovú obrazovku. Prepracované ovládače a volant skryto dopĺňajú výduchy vetrania, ktoré sa v oblasti ručičkových hodín uzatvárajú dreveným panelom. Navigačný systém pracuje s internetovou aplikáciou Google Maps, adaptívny tempomat dopĺňa systém čítania dopravných značiek. Predné sedadlá rozmaznávajú 18-polohovým nastavovaním, klimatizovaním i masážnymi technikami. V zadnej „miestnosti“ môže byť klasická lavica, alebo dve samostatné kreslá rozdelené luxusným, drevom obloženým tunelom s lakťovými opierkami, chladničkou, či digitálnym panelom 4-zónovej klimatizácie, zvláštne stojacim v priestore. Hudobných nadšencov možno poteší prítomnosť 1 000 W audio systému Dynaudio s 12-kanálovým zosilňovačom. Ručne vyrábaný Phaeton ponúka dve karosérie s dĺžkou 5 059, alebo 5 179 mm (šírka 1 903 mm, výška 1 450 mm), možné je zvoliť si 4-, alebo 5-miestnu verziu. Pneumatické pruženie ostáva, motory sa nezmenili. V ponuke je klasická dvojica 4.2 V8 a 3.6 V6. Osemvalec zvláda 246 kW (335 k) a 430 Nm, šesťvalec 206 kW (280 k) a 370 Nm. Naftu reprezentuje iba jediný bojovník, 3.0 V6 TDI výkonovej úrovne 176 kW (240 k), dosahovaných pri 4 000 ot./min. Krútiaci moment vyrástol na okrúhlych 500 Nm. Neostáva už iné ako sledovať, či sa prezlečený nástupca ujme svojej role s väčšou razanciou a silou ako ten súčasný. Volkswagen sa snaží, veď nie nadarmo sa model predstavil na autosalóne v Pekingu. Číne sa totiž začínajú páčiť čoraz viac luxusné limuzíny, a to všetkých značiek i veľkostí.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.