Peugeot 308 GT: Športová verzia príde ako hatchback aj kombi

Hlavnou novinkou tohtoročnej jesene bude v Peugeote rýchle prevedenie modelu 308. Dostane benzínový motor 1,6 l THP so 150 kW alebo dieselový 2,0 l BlueHDi so 133 kW.
Vydané  Text: 

Predchádzajúci Peugeot 308 sa mohol pochváliť verziou GTi, ktorá mala preplňovanú benzínovú tisícšesťstovku so 147 kW (200 k) a existovala len ako hatchback (krátko sa rovnaký motor dodával aj do kupé-kabrioletu 308 CC). Nová generácia sa vzdáva „íčka“ v názve, zato ale rozširuje paletu ponúkaných verzií. V Peugeote 308 GT 1.6 THP 205 pracuje 1,6-litrový benzínový motor so 151 kW a 285 Nm, vybavený manuálnou šesťstupňovou prevodovkou (štandardná 308 1,6 l THP disponuje 115 kW, 260 Nm). Motor má twin-scroll turbo, variabilné časovanie a zdvih ventilov a samozrejme aj priame vstrekovanie. Dvojlitrový turbodiesel BlueHDi má 133 kW a 400 Nm, spolupracuje sa šesťstupňovým automatom. Prepracovaný podvozok stojí na 18-palcových kolesách, zníženie o 7 mm vpredu a 10 mm vzadu sa má postarať o športovejšie správanie, zavesenie je v závislosti od karosérie tuhšie o 10 alebo 20 %. Predné brzdy majú priemer kotúčov zväčšený na 330 mm. Exteriérové doplnky zahŕňajú väčšie otvory nasávania a čierny zadný difúzor s dvoma koncovkami výfuku, v interiéri zdobenom červenou niťou nechýbajú hliníkové pedále a sedadlá s alcantarou. Sériový Driver Sport Pack bude modelovať zvuk motora, červené prístroje informujú vodiča o tlaku plnenia, dostupnej rezerve výkonu a priečnom a pozdĺžnom zrýchlení. Ceny aj dynamické parametre sú zatiaľ neznáme, predaj sa spustí po premiére v Paríži.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.