Nový Passat v predaji od 20 610 €

Od prvého septembrového týždňa si zákazníci na Slovensku môžu objednávať ôsmu generáciu modelu Passat a Passat Variant.
Vydané  Text: 
S najnovšou generáciou, ktorá sa opäť bude predávať v troch verziách vybavenia Trendline, Comfortline a Highline, výrobca prináša nové motory a najnovšie asistenčné systémy, ako aj systémy infotainmentu. Patrí k nim napríklad kompletne digitálny združený prístroj Active Info Display, projekčný Head-up Display, bezpečnostný systém Front Assist s funkciou núdzového brzdenia City-Brake a rozpoznávaním chodcov Pedestrain Recognition, ako aj tri svetové novinky: Emergency Assist (asistent zastavenia vozidla v núdzových situáciách), Trailer Assist (asistované manévrovanie s prívesom). Nový Passat sa bude predávať s piatimi benzínovými motormi TSI a štyrmi naftovými motormi TDI. Benzínové motory s objemom 1,4, 1,8 a 2,0 litra pokrývajú výkonové rozpätie od 92 kW (125 k) do 206 kW (280 k). Z nich je zvlášť inovatívny motor 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) vybavený technológiou vypínania valcov ACT. V kombinácii so štandardnou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou má v limuzíne priemernú normovanú spotrebu paliva iba 4,9 l/100 km (Variant 5,1 l/100 km). Na želanie sa montuje aj so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG s dvoma spojkami. Benzínový motor 2.0 TSI s výkonom 206 kW (280 k), ktorý sa štandardne kombinuje so 6-stupňovou automatickou prevodovkou DSG s dvoma spojkami a systémom pohonu všetkých kolies 4MOTION, nahrádza atmosférický motor V6 3.6 FSI u predchodcu. Pri naftových motoroch ponuka siaha od motora 1.6 TDI s výkonom 88 kW (120 k) po 2.0 TDI s výkonom 176 kW (240 k). Špičkový agregát je nový motor Bi-Turbo TDI, ktorý debutuje v novom modelovom rade Passat a postupne bude zavedený do ďalších modelových radov značky. Okrem vysokého výkonu poskytuje aj pôsobivý maximálny krútiaci moment 500 Nm. Jeho prenos zabezpečuje sériová 7-stupňová automatická prevodovka DSG a systém pohonu všetkých kolies 4MOTION. Všetky motory spĺňajú novú emisnú normu Euro 6 a oproti predchodcom majú spotrebu paliva a emisie CO2 znížené až o 20 percent. Súčasťou štandardného vybavenia je systém Štart-Stop a funkcia rekuperácie energie pri brzdení. Cenník nového modelového radu Passat sa na Slovensku začína od 20.610 EUR pre limuzínu Trendline s benzínovým motorom 1.4 TSI a od 22.070 EUR pre kombi Variant s rovnakým motorom. Oproti predchádzajúcej generácii sú základné ceny nižšie o 820, resp. 900 EUR napriek bohatšiemu štandardnému vybaveniu. Najdrahším modelom radu je Passat Highline s motorom 2.0 Bi-Turbo TDI, 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION, ktorý má cenu 40.740 EUR ako limuzína, resp. 42.300 EUR ako Variant.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.