Mercedes vylepšil svoj dostupný luxus: CLA má nový dizajn aj výrazne lepšiu výbavu

Mercedes prepracoval balíky výbav tak, aby lepšie zodpovedali reálnemu dopytu.

Vydané  Text: 

Facelift druhej generácie modelov CLA

Mercedes-Benz CLA patrí k mladším modelom výrobcu a podľa mnohých predstavuje vstupenku do sveta luxusu. Elegantné duo CLA a CLA Shooting Brake od svojho uvedenia na trh v rokoch 2013 a 2015 prešlo dizajnovými a funkčnými zmenami, ktoré dostali vozidlá aj do pozornosti zákazníkov pôvodne hľadajúcich o triedu vyššie situované vozidlo, hoci prvá generácia stále v úvodzovkách „trpela“ podobnosťou s Triedou A. Druhá generácia, ktorá je v predaji od roku 2019, priniesla žiadanú zmenu, ktorá spravila CLA suverénnejším a hlavne esteticky podstatne pútavejším. Aktuálny facelift sa teda týka druhej generácie modelovej rodiny CLA.Čo sa zmenilo, je dizajn prednej a zadnej časti vozidla, automobily majú vylepšený balík asistenčných jazdných systémov a elektrifikované pohony, základná výbava obsahuje vysokovýkonné LED svetlomety s novou grafikou, komfortné sedadlá potiahnuté kombináciou materiálov ARTICO/látka, kožený volant, 7-palcový prístrojový panel a 10,25-palcový multimediálny displej s novou generáciou systému MBUX. Za príplatok je k dispozícii voľne stojaca dvojitá obrazovka s dvomi 10,25-palcovými širokouhlými displejmi.

Možnosti individualizácie rozširujú nové farby lakov hypermodrá (exkluzívne pre modely CLA) a spektrálna modrá, ako aj tri ďalšie dizajny diskov s rozmermi do 19 palcov – v základe sú pritom CLA kupé a CLA Shooting Brake vybavené 17-palcovými diskami z ľahkej zliatiny s päťlúčovým dizajnom.

Nový Mercedes-Benz CLA a CLA Shooting Brake (facelift 2023)
Nový Mercedes-Benz CLA a CLA Shooting Brake (facelift 2023)

Vylepšenia v interiéri

V interiéri nájdu záujemcovia nové poťahy sériovo dodávaných športových sedadiel alebo voliteľne dodávaných sedadiel AMG Performance. Kombináciu imitácie kože ARTICO a mikrovlákna MICROCUT si môžno objednať aj v hnedej farbe Bahia. Novou farbou pre imitáciu kože ARTICO je šalviová sivá /čierna. A prvýkrát sú k dispozícii kožené poťahy sedadiel vo farbe červená paprika/čierna. Ponuku ozdobných prvkov na želanie dopĺňa hnedé lipové drevo s otvorenými pórmi.

Inzercia

Inzercia

Advertisement
Nový Mercedes-Benz CLA a CLA Shooting Brake (facelift 2023)
Nový Mercedes-Benz CLA a CLA Shooting Brake (facelift 2023)

Modely Mercedes-AMG CLA sériovo ponúkajú nový volant AMG Performance s dizajnom zdvojených ramien a plynulo integrovanými dotykovými plochami. Tlačidlá AMG na volante zaujmú brilantnými displejmi a intuitívnou logikou ovládania. Pomocou nich možno dôležité jazdné funkcie a všetky jazdné programy ovládať bez toho, aby vodič musel pustiť volant.

Z najnovšej generácie systému MBUX profitujú aj nové modely Mercedes-AMG CLA: väčší výkon a dizajn obrazovky špecifický pre AMG zvýraznia zážitok zo značky.

Nový Mercedes-Benz CLA a CLA Shooting Brake (facelift 2023)

Výrazne vylepšená výbava a jednoduchšia logika ponuky

Výrobca podľa vlastných slov „výrazne vylepšil sériovú výbavu a logiku ponuky“: Napríklad už pre základnú výbavu obidvoch nových modelov CLA platí, že okrem koženého volantu a predných svetlometov s LED zahŕňa aj asistenta diaľkového svetla, cúvaciu kameru a balík USB. Od variantu výbavy Progressive zákazníci získajú navyše parkovací balík a balík zrkadiel, pre model CLA Shooting Brake aj zadné výklopné dvere Easy Pack.Ďalšie funkčné prvky výbavy sú skombinované do balíkov, ktoré sú vytvorené na základe reálneho správania zákazníkov. Pokiaľ ide o dizajnové prvky ako farby, čalúnenia, ozdobné prvky a kolesá, zákazníci si svoje vozidlo môžu nakonfigurovať čo najindividuálnejšie.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia
Nový Mercedes-Benz CLA a CLA Shooting Brake (facelift 2023)

Elektrifikované pohony

Všetky benzínové motory v novom CLA sú elektrifikované a v rámci sériovej výbavy zahŕňajú štvorvalcové agregáty so 7-stupňovou alebo 8‑stupňovou automatickou prevodovkou DCT.Mild-hybridy sú vybavené prídavným 48-voltovým elektrickým systémom s novým remeňom poháňaným štartovacím generátorom RSG, ktorý zvyšuje výkon o ďalších 10 kW, čím dokáže podporiť agilnosť pri rozjazde a zrýchľovaní. Akumulátor sa dobíja aj princípom rekuperácie, pričom získaná energia sa využíva pri akcelerácii.

Modely CLA sú k dispozícii aj ako plug-in hybridy: Výkon elektromotora bol zvýšený o 5 kW a výkon hnacieho ústrojenstva dosahuje teraz 80 kW. Na strane nabíjania sú naďalej k dispozícii tri možnosti: popri štandardnom výkone 3,7 kW možno akumulátor nabíjať aj striedavým prúdom s výkonom do 11 kW namiesto doterajšieho výkonu 7,4 kW. Nové modely CLA naďalej ponúkajú aj možnosť nabíjania akumulátora jednosmerným prúdom s výkonom do 22 kW. Nabíjanie jednosmerným prúdom z 10 % na 80 % trvá približne 25 minút, čiže ide o všestranne využiteľné nabíjanie, ktoré je vhodné na každodenné jazdenie.

Mercedes-Benz CLA a CLA Shooting Brake: Motorizácie po facelifte 2023

    CLA 250 e kupé CLA 250 e Shooting Brake
Zdvihový objem cm³ 1 332 1 332
Menovitý výkon zážihového motora kW/k 120/163 120/163
pri ot./min 5 500 5 500
Menovitý krútiaci moment, zážihový motor Nm 270 270
Menovitý výkon elektromotora kW/k 80/109 80/109
Menovitý krútiaci moment elektromotora Nm 300 300
Systémový výkon kW/k 160/218 160/218
Systémový krútiaci moment Nm 450 450
Menovitá kapacita akumulátora kWh 15.6 15.6
Kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP, predbežne) l/100 km 1,1 – 0,8 1,1 – 0,8
Kombinované emisie CO2, vážené (WLTP, predbežne) g/km 24 – 18 26 – 19
Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP, predbežne) kWh/100 km 16,9 – 14,9 17,2 – 15,1
Elektrický dojazd (EAER) (WLTP, predbežne) km 71 – 82 68 – 80
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 7.6 7.7
Maximálna rýchlosť km/h 229 226
    CLA 180 kupé CLA 200 kupé CLA 220 4MATIC kupé CLA 250 4MATIC kupé
Zdvihový objem cm³ 1 332 1 332 1 991 1 991
Menovitý výkon kW/k 100/136 120/163 140/190 165/224
pri ot./min 5 500 5 500 5 500 5 500
Príd. výkon s funkciou zvýšenia výkonu kW/k 10/14 10/14 10/14 10/14
Menovitý krútiaci moment Nm 230 270 300 350
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP, predbežne) l/100 km 6,5 – 5,9 6,5 – 5,9 7,6 – 6,9 7,5 – 6,9
Kombinované emisie CO2 (WLTP, predbežne) g/km 147 – 133 147 – 133 172 – 156 172 – 156
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 9.4 8.4 7.3 6.4
Maximálna rýchlosť km/h 216 229 237 250
    CLA 180 d kupé CLA 200 d kupé CLA 220 d kupé
Zdvihový objem cm³ 1 950 1 950 1 950
Menovitý výkon kW/k 85/116 110/150 140/190
pri ot./min 3 400 3 400 3 800
Príd. výkon s funkciou zvýšenia výkonu kW/k 10/14 10/14 10/14
Menovitý krútiaci moment Nm 280 320 400
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP, predbežne) l/100 km 5,5 – 5,1 5,4 – 4,9 5,5 – 5,0
Kombinované emisie CO2 (WLTP, predbežne) g/km 145 – 133 142 – 129 143 – 130
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 10 8.5 7.3
Maximálna rýchlosť km/h 205 226 244
    CLA 180 Shooting Brake CLA 200 Shooting Brake CLA 250 4MATIC Shooting Brake
Zdvihový objem cm³ 1 332 1 332 1 991
Menovitý výkon kW/k 100/136 120/163 165/224
pri ot./min 5 500 5 500 5 500
Príd. výkon s funkciou zvýšenia výkonu kW/k 10/14 10/14 10/14
Menovitý krútiaci moment Nm 230 270 350
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP, predbežne) l/100 km 6,6 – 6,0 6,6 – 6,0 7,8 – 7,0
Kombinované emisie CO2 (WLTP, predbežne) g/km 151 – 136 151 – 136 176 – 160
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 9.6 8.6 6.5
Maximálna rýchlosť km/h 215 226 250
    CLA 180 d Shooting Brake CLA 200 d Shooting Brake CLA 220 d Shooting Brake
Zdvihový objem cm³ 1 950 1 950 1 950
Menovitý výkon kW/k 85/116 110/150 140/190
pri ot./min 3 400 3 400 3 800
Príd. výkon s funkciou zvýšenia výkonu kW/k 10/14 10/14 10/14
Menovitý krútiaci moment Nm 280 320 400
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP, predbežne) l/100 km 5,7 – 5,2 5,6 – 5,0 5,6 – 5,1
Kombinované emisie CO2 (WLTP, predbežne) g/km 149 – 135 147 – 132 147 – 133
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 10.1 8.6 7.4
Maximálna rýchlosť km/h 203 221 237
Nový Mercedes-Benz CLA a CLA Shooting Brake (facelift 2023)
    Mercedes-AMG Mercedes-AMG
    CLA 35 4MATIC CLA 45 S 4MATIC+
Motor   2-litrový R4 s turbodúchadlom 2-litrový R4 s dvojprúdovým turbodúchadlom uloženým vo valivých ložiskách
Zdvihový objem cm3 1 991 1 991
Menovitý výkon kW/k 225/306 310/421
pri ot./min 5 800 6 750
Menovitý krútiaci moment Nm 400 500
pri ot./min 3 000 – 4 000 5 000 – 5 250
Pohon   Variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ so systémom OVLÁDANIE KRÚTIACEHO MOMENTU AMG
Prevodovka   Dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 8G Dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 8G
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP, predbežne)[5] l/100 km 8,5 – 8,1 9,0 – 8,7
Kombinované emisie CO2 (WLTP, predbežne)[5] g/km 193 – 185 205 – 196
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 4.9 4.1
Maximálna rýchlosť km/h 250 270
    Mercedes-AMG Mercedes-AMG
    CLA 35 4MATIC CLA 45 S 4MATIC+
    Shooting Brake Shooting Brake
Motor   2-litrový R4 s turbodúchadlom 2-litrový R4 s dvojprúdovým turbodúchadlom uloženým vo valivých ložiskách
Zdvihový objem cm3 1 991 1 991
Menovitý výkon kW/k 225/306 310/421
pri ot./min 5 800 6 750
Menovitý krútiaci moment Nm 400 500
pri ot./min 3 000 – 4 000 5 000 – 5 250
Pohon   Variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ so systémom OVLÁDANIE KRÚTIACEHO MOMENTU AMG
Prevodovka   Dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 8G Dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 8G
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP, predbežne)[5] l/100 km 8,7 – 8,3 9,2 – 8,8
Kombinované emisie CO2 (WLTP, predbežne)[5] g/km 197 – 189 209 – 201
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 4.9 4.1
Maximálna rýchlosť km/h 250 270

Zdroje:  AUTOVINY.SK








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.