Aktuality

Vyberáme nový Opel Astra: Naša TOP verzia na prekvapenie nestojí veľa

Opel Astra (2022)

Segment nižšej strednej triedy aktuálne ponúka pomerne veľkú paletu rôznych modelov. Ani jeden z nich však nedokáže zaujať tak, ako úplne nový Opel Astra. 30 rokov vývoja, 6 generácií a iba jedno auto. V minulosti platilo, že ten, kto raz Astru skúsi, už nechce nič iné. Je to tak aj dnes? Čo všetko ponúka nová generácia Opel Astra a má sa konkurencia začať obávať o svoje výsostné postavenie? Aj na to sa pozrieme v tomto poradcovi ku kúpe.

Opel Astra (2022)

V prvej časti nášho špeciálu zameranom na novú Astru sme si priblížili dizajn, techniku a jazdné vlastnosti, s ktorými Opel v prípade svojho extrémne dôležitého modelu vyrukoval do boja s konkurenciou. Teraz sa pozrieme bližšie na to, čo Astra ponúka a koľko vás to môže v konečnom zúčtovaní stáť. Jedno je však isté. Aktuálny zástupca nižšej strednej triedy od tradičnej nemeckej značky toho má viac než dosť. Navyše svojim dizajnom búra mantinely a nastavuje latku extrémne vysoko.

Opel Astra (2022)

Motorizácie

Nový Opel Astra sa na našom trhu ponúka hneď v pätici rôznych stupňov výbavy. Rovnaké je aj množstvo motorizácií. Núdzu o individualizáciu teda určite mať nebudete. Milovníkov klasických áut určite poteší aj to, že Astra vo svojej šiestej generácii spolieha na klasické spaľovacie agregáty. Pod kapotou síce je možné získať aj plug-in hybridné ústrojenstvo, auto však primárne vsádza na klasické a overené agregáty bez výraznejšej elektrifikácie.

Opel Astra (2022)

Základom je benzínový trojvalec 1.2 TURBO s výkonom 81 kW, ktorý je spojený so 6-stupňovým manuálom. Vrchol ponuky (mimo PHEV) z pohľadu benzínu tvorí rovnaký agregát, avšak naladený na 96 kW a spojený s 8-stupňovým automatom. Záujemcovia o kúpu auta na dlhé trate tiež nemusia mať hlavu v smútku. Opel ponúka svoju Astru aj s naftovou „jedna-päťkou“ s výkonom 96 kW. Tento motor je možné kombinovať ako s manuálnou (6°), tak aj s automatickou (8°) prevodovkou. Bližší opis motorizácií nájdete nižšie.

  • 1.2 TURBO (81 kW/110k) Start/Stop (benzín, 6° manuál, výbava Astra, Edition, Elegance)
  • 1.2 TURBO (96 kW/130k) Start/Stop (benzín, 6° manuál, výbava Edition, Elegance, GS Line)
  • 1.2 TURBO (96 kW/130k) Start/Stop AT8 (benzín, 8° automat, výbava Elegance, GS Line, Ultimate)
  • 1.5 CDTI (96 kW/130k) Start/Stop (nafta, 6° manuál, výbava Edition, Elegance, GS Line)
  • 1.5 CDTI (96 kW/130k) Start/Stop AT8 (nafta, 8° automat, výbava Elegance, GS Line, Ultimate)

Dostupné výbavy

Čo sa týka samotných stupňov výbavy, ponuka novej Astry začína s balíčkom, ktorý nesie rovnaké označenie ako názov modelu. K dispozícii je za 21 490 €, avšak s bonusom 1 500 € ju môžete mať už za 19 990 €. Po kapotou základnej výbavy pracuje motor 1.2 TURBO s výkonom 81 kW a 6-stupňovým manuálom. Kto by si myslel, že Astra v tomto prevedení bude len klasické „holátko“, mýlil by sa. Štandardne sa totiž dodáva s prvkami ako asistent rozjazdu do kopca, čelné, bočné a hlavové airbagy, LED svetlá s denným svietením, automatické prepínanie svetiel s detekciou tunela, automatické protikolízne brzdenie, detekcia chodcov, čítanie dopravných značiek, 10“ audiosystém Multimedia a 10“ digitálny prístrojový panel, multifunkčný volant a mnoho iného, za čo si pri konkurencii musíte platiť.

Opel Astra (2022)

Ak chcete pod kapotou naftu, musíte siahnuť minimálne po výbave Edition. Tá je k dispozícii už od 22 790 € (1.2 TURBO (81 kW/110k) Start/Stop, 21 290 € so zvýhodnením) alebo 25 490 € (1.5 CDTI (96 kW/130k) Start/Stop, 23 990 € so zvýhodnením). Oproti výbave Astra je tu navyše už v štandarde parkovací asistent, bezkľúčové štartovanie, volant potiahnutý kožou, 16“ disky z ľahkej zliatiny či predné hmlové svetlomety.

Automat v spojení s Elegance

Záujemca o automatickú prevodovku musí pokukovať minimálne po stupni výbavy s názvom Elegance. Toto je jediná výbava, ktorá zahŕňa všetky motorizácie a predpokladáme, že na Slovensku bude tou najžiadanejšou. K dispozícii je už od 25 590 € (24 090 € so zvýhodnením). Za automatickú prevodovku si oproti manuálnej v oboch prípadoch priplatíte 2 000 €. To dokopy robí čiastku 28 590 € (27 090 € so zvýhodnením) pri benzíne s automatom alebo 30 290 € (28 790 € so zvýhodnením) pri naftovom motore s automatom.

Opel Astra (2022)

Okrem toho štandardne dostanete aj automatickú dvojzónovú klimatizáciu, ergonomické sedadlo vodiča AGR, čalúnenie v kombinácii koža/látka, zadnú parkovaciu kameru, bezkľúčové odomykanie, elektricky sklopné vonkajšie zrkadlá, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, LED ambientné osvetlenie interiéru, zatmavené bočné a zadné okná, 17“ čierne disky z ľahkej zliatiny a mnoho iného.

Opel Astra (2022)

Štýlový vrchol

Výbava GS Line, štartujúca na sume 27 790 € (26 090 € so zvýhodnením), už neponúka základnú benzínovú motorizáciu. Čo vám ale určite urobí radosť je dostupnosť 360° parkovacej kamery, vyhrievanie predných sedadiel a volantu, osvetlenie priestoru pre nohy, športové tvarovanie sedadiel, športový volant, pedále z ľahkej zliatiny, čierna strecha Carbon Black, lesklé čierne logá Opel Astra, čierne lišty okolo bočných okien, lesklé čierne rámovanie masky Opel Vizor a 17“ disky s legendárnym názvom Kadet v čiernom prevedení. Toto všetko pritom dostanete už v štandarde.

Opel Astra (2022)

Ak by vám to ale aj tak bolo málo, vrchol ponuky novej Astry tvorí výbava s názvom Ultimate. Tá je k dispozícii len s motorizáciami spojenými s automatickou prevodovkou. Za benzín zaplatíte 32 990 € (30 990 € so zvýhodnením) a za naftu si Opel účtuje 34 690 € (32 690 € so zvýhodnením). Pokiaľ ale ide o štandardnú výbavu, na trhu azda nie je lepšie vybavené auto. V tejto cene totiž máte IntelliLux LED Pixel svetlomety, ktoré dokopy pozostávajú až zo 168 samostatne prispôsobiteľných LED segmentov umožňujúcich neustále používanie diaľkových svetiel so schopnosťou nastavovania jasu tak, aby nedochádzalo k oslňovaniu protiidúcich vozidiel.

Opel Astra (2022)

Ďalej tu je sériovo hed-up displej, 10“ navigačný systém Opel Connect Navi, automatické udržiavanie v jazdnom pruhu, ergonomické predné vyhrievané sedadlá, čalúnenie Alcantara, sedadlo vodiča s pamäťou a elektrickým nastavením, vyhrievaný volant, systém kvality vzduchu Intelli-Air Clean Cabin, chrómové lišty vo okolí bočných okien, 18“ disky kolies Pentagon alebo dokonca panoramatické strešné okno.

Naša voľba

Pohľad do konfigurátoru novej Astry je teda pomerne potešujúci. Na výber je nespočetné množstvo kombinácií a možností individualizácie. Naša voľba by preto smerovala do výbavy GS Line, ktorá by pod kapotou mala motor 1,2 TURBO s výkonom 96 kW a 8-stupňovým automatom. Čo sa týka farby, tam by sme boli pomerne odvážni. Išli by sme totiž do reklamnej žltej „Yellom Amber“, ktorá v kombinácii s čiernou strechou a doplnkami v rovnakom odtieni vyzerá skutočne zaujímavo. Farba je navyše bez príplatku.

Opel Astra (2022)

Menej odvážnym zákazníkom podľa nášho názoru do oka padne predovšetkým biela „White Jade“ za 200 € alebo červená „Peperoncino Red“ za 550 €. Interiér by sme zvolili v štandardnom prevedení, nakoľko už to obsahuje pre nás najdôležitejšie prvky, ako vyhrievanie predných sedadiel a volantu, AGR predné sedadlá a čalúnenie Alcantara.

Opel Astra (2022)

Z hľadiska voliteľnej výbavy by náš zoznam vyzeral nasledovne: IntelliLux LED Pixel svetlomety (1100 €), príprava na rezervné koleso (20 €), ťažné zariadenie, ktoré je dostupné za skvelú sumu 650 €, systém sledovania kvality vzduchu (100 €), Sada Drive Assist 2.0 AT s možnosťou automatickej zmeny jazdného pruhu a pokročilými bezpečnostnými prvkami (800 €) a konfiguráciu by sme zavŕšili 18“ palcovými dizajnovými diskami Pentagon za výborných 240 €.

Celkovo by nás teda Opel Astra vyšiel na 28 760 € s DPH, čo pri súčasných cenách áut nie je vôbec zlé.

Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?