Hyundai valcuje európsky trh! Môže sa pochváliť rekordným trhovým podielom
Hyundai Motor dosiahol v 1. polroku 2022 rekordný 4,7-percentný trhový podiel v celej Európe, čo predstavuje medziročný nárast o jeden percentuálny bod.
Vydané Text: Peter Orosz

Napriek celkovému poklesu dopytu v automobilovom priemysle oslávil Hyundai Motor Europe **v prvej polovici roku 2022 veľmi silné predajné výsledky.** Podľa najnovších údajov Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA) **vzrástol trhový podiel spoločnosti Hyundai v Európe na rekordných 4,7 percenta,** čo je o jeden percentuálny bod viac ako v rovnakom období minulého roka.
Celkovo predal Hyundai od januára do júna 2022 v EÚ, EFTA a Spojenom kráľovstve 263 005 kusov vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 8,2 percenta.
### REKORDNÉ ČÍSLA
Okrem rekordného 4,7-percentného celkového trhového podielu v Európe dosiahol Hyundai v prvých šiestich mesiacoch roku 2022 aj rekordné trhové podiely na veľkých trhoch vo Veľkej Británii či Španielsku.
Vo Veľkej Británii tvorili modely Hyundai 5,1 percenta všetkých predaných áut. **To predstavuje 40 908 nových registrácií vozidiel v krajine** a medziročný nárast predaja o 30,5 percenta.
V Španielsku Hyundai dosiahol trhový podiel až 7,4 percenta, čo je nárast o 1,8 percentuálneho bodu v porovnaní s rokom 2021. 30 222 registrovaných vozidiel znamenalo zvýšenie predaja o 18,8 percenta viac v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2021.
**Na Slovensku má za prvý polrok 2022 Hyundai na konte 5 102 predaných vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast predaja o viac ako 31%.** S 2 550 predanými autami je aj po šiestich mesiacoch tohto roka najpredávanejšou značkou u súkromnej klientely na Slovensku. Najpredávanejším vozidlom na Slovensku je stále i30, ktorá sa rovnako ako TUCSON a KONA Electric vyrába v českom závode HMMC.

### RASTÚ AJ ELEKTRICKÉ MODELY
**Elektrifikované modely tvoria so 16 percentami väčší podiel na predaji v Európe ako kedykoľvek predtým** a elektrické modely spoločnosti významne prispeli k jej celkovému predajnému úspechu. Za týmto úspechom stojí najmä predaj modelu KONA Electric, ktorý sa vyrába v závode Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) od roku 2020.
Okrem toho je Hyundai presvedčený, že jeho podiel na predaji elektrifikovaných modelov bude v nasledujúcich mesiacoch naďalej rásť.
*„Tieto vynikajúce výsledky podčiarkujú silu produktového radu Hyundai v Európe, najmä vzhľadom na náročnú celkovú situáciu na trhu. Len minulý týždeň sme predstavili IONIQ 6, ktorý posilní naše vedúce postavenie v elektrifikácii. Tento model ešte viac zvýši kvalitu a rozmanitosť nášho predajného mixu. Verím, že to ešte viac rozšíri našu príťažlivosť a umožní nám udržať si náskok vo vysoko konkurenčnom prostredí. Hoci Hyundai nie je imúnny voči celkovým automobilovým trendom, očakávame, že náš podiel na trhu bude v nasledujúcich mesiacoch naďalej rásť vďaka našej ponuke zameraným na zákazníkov,“* uviedol Michael Cole, prezident a generálny riaditeľ Hyundai Motor Europe.
### EURÓPSKA VÝROBA
S uvedením viacerých nových produktov v posledných rokoch sa Hyundai môže pochváliť jedným z najmladších modelových radov v odvetví. Spoločnosť za svoj úspech v Európe vďačí výrobe a vývoju, ktorá je prísne orientovaná na zákazníka. Viac ako 70 percent automobilov Hyundai sa vyrába v Európe a pre európskych zákazníkov a to vo výrobných závodoch spoločnosti HAOS v Turecku a HMMC v Českej republike.
**Výrobný závod v Českej republike vyrába 350 000 vozidiel ročne a nedávno prešiel radom vylepšení, aby sa stal jednou z najmodernejších automobilových tovární v Európe.** Začiatkom tohto roka sa nošovický závod stal prvou továrňou Hyundai na svete, ktorá využíva na svoju prevádzku elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Dnes vyrába Hyundai v Českej republike takmer každý typ pohonnej jednotky, vrátane modelov s nízkymi až nulovými emisiami, ako je KONA Electric.
Hlavnými ťahúňmi predaja Hyundai v Európe boli v 1. polroku 2022 tradične najpredávanejšie a v Česku vyrábané SUV TUCSON, ktoré bolo nasledované modelom KONA. Medzi ďalšie obľúbené modely Hyundai patrili elektrické vozidlá KONA Electric a IONIQ 5.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!