V Nemecku vyriešili problém s dopravnými zápchami bez toho, aby zakazovali autá! Ako sa im to podarilo?

Rozhodnutie Nemecka ponúkať veľmi lacné lístky v rámci systému verejnej dopravy v krajine pomohlo zmierniť preťaženie ciest.
Vydané  Text: 
**Zápchy v mestách sa zmiernili okamžite po tom, čo Nemecko zaviedlo takmer bezplatný lístok na verejnú dopravu v krajine.** Údaje potvrdzujú, že experiment najväčšej európskej ekonomiky na boj so závislosťou na automobiloch môže mať úspech. Od začiatku júna Nemecko predáva mesačný lístok za deväť eur, ktorý platí na neobmedzené cesty po rozsiahlej sieti verejnej dopravy. **Ponuka, ktorá trvá do augusta, bola navrhnutá tak, aby odstránila prudko rastúcu infláciu a znížila emisie spôsobené automobilovou dopravou.** Bol to odvážny krok pre domovskú krajinu automobilov. Aj keď je na závery ešte priskoro, údaje zhromaždené navigačnou spoločnosťou TomTom pre Reuters naznačujú, že táto politika môže byť účinná. Prvé údaje ukazujú, že počas týždňa od 20. júna **sa dopravné zápchy v dopravných špičkách znížili v 23 z 26 miest v porovnaní s týždňom pred zavedením nového lístka.** *„Tento pokles súvisí so zavedením deväťeurového lístka,“* povedal dopravný špecialista TomTom Ralf-Peter Schaefer. Za zníženie počtu áut na cestách čiastočne môžu aj iné faktory ako napríklad vysoké ceny pohonných hmôt a trendy práce z domu súvisiacej s pandémiou. Údaje TomTom za celý jún však tiež ukazujú nižšiu hustotu dopravy v porovnaní s májom tohto roka a júnom 2019 (rokom pred pandémiou).
Zistenia by mohli zaujímať zákonodarcov, ktorí zvažujú možné budúce opatrenia pre nízkonákladovú verejnú dopravu po auguste. *„Keby som bol vo vláde, naozaj by sa nad tým zamýšľal,“* povedal Schaefer. **Lacný lístok tiež podnietil používanie vlakov, ktoré podľa nemeckého štatistického úradu v júni vzrástlo o 42 percent** v porovnaní s rovnakým mesiacom v roku 2019. Nárast bol najvýraznejší počas víkendov, čo viedlo k sťažnostiam niektorých cestujúcich na preplnenosť.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.