Aktuality

Aké je nové BMW radu 7 naživo? Ohromujúce. Sem dospelo 45 rokov vývoja

Automobilka BMW odhalila novú 7. generáciu limuzíny radu 7. Na rozdiel od všetkých predchádzajúcich generácií prvýkrát ponúkne aj čisto elektrický pohon, s ktorým bude spočiatku v predaji ako vo výhradnej motorizácii, navyše bude v predaji už len vo verzii, ktorá bola predtým označovaná ako Long, teda dlhšia.

Nosnými piliermi komunikácie modelu sa stávajú pojmy udržateľnosť a digitalizácia, v interiéri chce novinka zaujať opulentným luxusom so zadným kinom a digitálny kokpitom s infotainmentom BMW Operating System 8, ale predovšetkým nevšedným vonkajším vzhľadom. Nepochybne ide o najväčšiu dizajnovú zmenu v 45-ročnej histórii tejto limuzíny.

BMW i7 xDrive50 (2023)
V novej limuzíne radu 7 sa už dvere môžu otvárať aj zatvárať samočinne, čo má ešte viac prospieť komfortu pre vodiča i posádku.

Naozaj obrovská limuzína

Celková dĺžka narástla o 130 mm na 5 391 milimetrov, s 1 950 milimetrami je o 48 milimetrov širšie ako jeho predchodca a zároveň aj o 51 milimetrov vyššie (1 544 milimetrov). Rázvor dosahuje 3 215 mm, teda viac ako Audi A8 L (3 128 mm), dlhá verzia Mercedes-Benz Triedy S (3 165 mm) aj Lexus LS (3 125 mm). Prekonáva ich aj z pohľadu celkovej dĺžky karosérie, ide tak o najväčšiu limuzínu spomedzi prémiového štvorlístka BMW, Audi, Mercedes a Lexus, ak nepočítame verziu Maybach Triedy S.

BMW i7 xDrive50 (2023)
Máte pocit, že sa pozeráte na Rolls-Royce? Možno to vôbec nie je náhoda, nové BMW 7 si aj napriek populárnemu rušeniu hraníc medzi druhmi karosérii zachováva klasický profil. K wow-efektu prispievajú aj veľké disky kolies a nápadné chrómové doplnky.

Čísla sú však objektívny údaj, možnosť vidieť nový rad 7 naživo odhaľuje evidentnú snahu dizajnérov BMW priblížiť svoju vlajkovú loď k modelom Rolls-Royce, čo sa pretavilo do mimoriadne pôsobivého vzhľadu vozidla. Predné svetlomety rozdelené na štyri prvky by nemali tým hlavným, čo si budete všímať, pretože pozornosť si zaslúži aj profil a tiež zadné partie automobilu. Vďaka svojím proporciám a hranatejším tvarom karosérie pôsobí nový rad 7 podstatne výraznejšie ako jeho konkurenti, čo bude zákazníkom imponovať - ich nové auto sa na ceste ani parkovisku rozhodne nestratí, práve naopak, vynikne.

BMW i7 xDrive50 (2023)
Všimnite si veľmi atypický tvar prednej masky z profilu. Horné partie predčia tie spodné, v čom môžeme vidieť aj ústretový krok k vodičovi - je tak o niečo menšia šanca, že pri parkovaní na milimetre poškodí nárazník. Nepochybne v tomto dizajne zohráva úlohu aj aerodynamika.
BMW i7 xDrive50 (2023)
Zatiaľ čo Mercedes-Benz vo svojich elektrických modeloch používa široký obrazový panel MBUX Hyperscreen, BMW aj do novej sedmičky adaptovalo združený obrazový panel BMW Curved Display a prístrojovú dosku spestrilo pomocou viacfarebného svetelné pásu s polygónovým povrchom. Ide o výraznú črtu nového interiéru.
BMW i7 xDrive50 (2023)
BMW i7 xDrive50 (2023)
Stretávacie, diaľkové aj hmlové svetlomety sú zapracované do spodného prvku, ktorý je vizuálne potlačený do úzadia. Nápadnejšie sú úzke denné svetlá s krištáľovým efektom.
BMW i7 xDrive50 (2023)
Vzhľadovo vyvážené zadné partie ukrývajú vskutku veľký batožinový priestor. Otvára sa automaticky po stlačení tlačidla, ktoré nie je skryté pod hranou.
BMW i7 xDrive50 (2023)
Nové čalúnenie interiéru od BMW Individual s označením Merino koža/kašmírová vlna predstavuje priekopnícku cestu k maximálnemu pohodliu v interiéri vozidla. Súčasť štandardnej výbavy tvoria aj 4-zónová klimatizácia s filtrom nano častíc či najväčšie pevné panoramatické strešné okno v segmente.
BMW i7 xDrive50 (2023)
Kino s rozlíšením 8K pre zadných pasažierov. Obrazovka je nenápadne skrytá v strope, po aktivácii sa vyklopí a automaticky sa zatiahnu roletky na oknách.

Motorizácie a ich dostupnosť

Nové BMW radu 7 bude spočiatku v Európe v predaji výhradne s elektrickým pohonom, v takomto prípade sa limuzína volá BMW i7.

Očakáva sa, že plug-in hybridné verzie nového BMW radu 7 s elektromotorom zabudovaným priamo do prevodovky a benzínovým radovým 6-valcovým motorom budú na mnohých trhoch nasledovať od začiatku roka 2023. Ich systémový výkon sa zvýšil, znížila sa spotreba paliva, zdvojnásobil sa nabíjací výkon a energetická hustota vysokonapäťovej batérie stúpla oproti predchádzajúcim modelom o viac ako 50 percent. Bude medzi nimi aj prvý model BMW M so šesťvalcovým radovým benzínovým motorom a plug-in hybridným systémom pohonu, ktorý má spájať nízku spotrebu s vysokými výkonmi typickými pre vozidlá s označením M.

Hneď po uvedení na trh v Európe pribudne verzia s naftovým motorom a mild hybridnou technológiou. Ďalšie varianty plne elektrického BMW i7, vrátane budúceho špičkového modelu BMW i7 M70 xDrive, prídu na trh neskôr. Motorizácie BMW 735i, 740i a 760i xDrive nebudú dostupné v Európe.

K dispozícii budú aj u nás nasledovné:

BMW i7 xDrive60:

  • Piata generácia elektrického pohonu BMW eDrive, jeden elektrický motor na prednej a jeden na zadnej náprave, elektrický pohon všetkých kolies BMW xDrive.
  • Výkon: 400 kW (544 k) pri 5 000 — 12 000 ot./min.
  • Maximálny krútiaci moment: 745 Nm pri 0 — 5 000 ot./min.
  • Zrýchlenie (0 — 100 km/h): 4,7 sekundy.
  • Maximálna rýchlosť: 240 km/h.
  • Kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa cyklu WLTP: 19,6 — 18,4 kWh/100 km.
  • Kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa cyklu NEDC: — .
  • Dojazd podľa cyklu WLTP: 590 — 625 km.

BMW 740d xDrive (príchod na trh očakávaný na jar 2023):

  • Naftový radový 6-valcový motor, 48 V mild hybridná technológia, 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic, pohon všetkých kolies BMW xDrive.
  • Výkon: 220 kW (300 k), krútiaci moment: 670 Nm.
  • Motor BMW TwinPower Turbo:
  • Zdvihový objem: 2 993 cm3,
  • Nominálny výkon: 210 kW (286 k) pri 4 400 ot./min.
  • Nominálny krútiaci moment: 650 Nm pri 1 750 — 3 000 ot./min.
  • Elektrický motor:
  • Nominálny výkon: 9 kW (12 k).
  • Nominálny krútiaci moment: 200 Nm.
  • Zrýchlenie (0 — 100 km/h): 6,3 sekundy.
  • Maximálna rýchlosť: 250 km/h.
  • Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 6,9 — 5,9 l/100 km.
  • Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu NEDC: —.
  • Kombinované emisie CO2 podľa cyklu WLTP: 182 — 157 g/km.
  • Kombinované emisie CO2 podľa cyklu NEDC: —.
  • Emisná norma: Euro 6d.

BMW 750e xDrive (príchod na trh očakávaný na jar 2023):

  • Benzínový radový 6-valcový motor, plug-in hybridný systém so synchrónnym elektrickým motorom, 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic, pohon všetkých kolies BMW xDrive.
  • Výkon: 360 kW (490 k) (vrátane dočasného nárastu výkonu)
  • Krútiaci moment: 700 Nm.
  • Spaľovací motor:
  • Zdvihový objem: 2 998 cm3,
  • Nominálny výkon: 230 kW (310 k) pri 5 000 — 6 500 ot./min.
  • Nominálny krútiaci moment: 450 Nm pri 1 750 — 4 700 ot./min.
  • Elektrický motor:
  • Nominálny výkon: 145 kW (200 k).
  • Nominálny krútiaci moment: 280 Nm.
  • Zrýchlenie (0 — 100 km/h): 4,9 sekundy.
  • Maximálna rýchlosť: 250 km/h.
  • Maximálna rýchlosť (na elektrický pohon): 140 km/h.
  • Dojazd na elektrický pohon podľa cyklu WLTP: 80 — 89 km.
  • Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 1,2 — 1,0 l/100 km.
  • Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu NEDC: —.
  • Kombinovaná spotreba elektrickej energie cyklu WLTP: 26,9 — 24,5 kWh/100 km.
  • Kombinovaná spotreba elektrickej energie cyklu NEDC: —.
  • Kombinované emisie CO2 z paliva podľa cyklu WLTP: 28 — 22 g/km.
  • Kombinované emisie CO2 z paliva podľa cyklu NEDC: —.
  • Emisná norma: Euro 6d.

BMW M760e xDrive (príchod na trh očakávaný na jar 2023):

  • Benzínový radový 6-valcový motor, plug-in hybridný systém so synchrónnym elektrickým motorom, 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic, pohon všetkých kolies BMW xDrive.
  • Výkon: 420 kW (571 k) (vrátane dočasného nárastu výkonu)
  • Krútiaci moment: 800 Nm.
  • Spaľovací motor:
  • Zdvihový objem: 2 998 cm3,
  • Nominálny výkon: 280 kW (380 k) pri 5 200 — 6 250 ot./min.
  • Nominálny krútiaci moment: 520 Nm pri 1 850 — 5 000 ot./min.
  • Elektrický motor:
  • Nominálny výkon: 145 kW (200 k).
  • Nominálny krútiaci moment: 280 Nm.
  • Zrýchlenie (0 — 100 km/h): 4,3 sekundy.
  • Maximálna rýchlosť: 250 km/h.
  • Maximálna rýchlosť (na elektrický pohon): 140 km/h.
  • Dojazd na elektrický pohon podľa cyklu WLTP: 80 — 84 km.
  • Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 1,2 — 1,1 l/100 km.
  • Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu NEDC: —.
  • Kombinovaná spotreba elektrickej energie cyklu WLTP: 26,9 — 25,8 kWh/100 km.
  • Kombinovaná spotreba elektrickej energie cyklu NEDC: —.
  • Kombinované emisie CO2 z paliva podľa cyklu WLTP: 28 — 25 g/km.
  • Kombinované emisie CO2 z paliva podľa cyklu NEDC: —.
  • Emisná norma: Euro 6d.
Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie