Aktuality

Volkswagen ID. Buzz je tu! Elektrický „Bulli“ prináša moderné technológie a silný odkaz na minulosť.

VW ID. Buzz

Roky čakania, poodhaľovania a lákania sú na konci. Volkswagen oficiálne predstavil svoju prvú elektrickú dodávku z rodiny ID. s názvom ID. Buzz! Pre automobilku ide o pomerne dôležitý model, ktorý je stelesnením minulosti prepojenej s najmodernejšou technológiou. Samozrejme sa nezabudlo ani na praktickú verziu ID. Buzz Cargo.

Ikona 50. rokov v novom šate

Ikona 50. rokov, model T1, umožnila ľudom získať mobilitu a slobodu. S ID. Buzz tento odkaz prenášame do súčasnosti, do éry elektrickej mobility. ID. Buzz prináša ľuďom na cestu veľa sympatickosti a ľudskosti tak, ako to bolo kedysi.“, hovorí šéfdizajnér Volkswagenu Jozef Kabaň. Oproti pôvodnej verzii z polovice minulého storočia sa síce veľa zmenilo, no svoj pôvod elektrická dodávka nezaprie a ani sa o to nesnaží.

VW ID. Buzz

Jozef Kabaň ďalej pokračuje slovami: „V T1 sedíte prakticky nad prednou nápravou, bez akéhokoľvek väčšieho predného previsu. ID. Buzz má podobne krátke previsy, avšak s dôrazom na modernú bezpečnosť. Je nadčasový, udržateľný a mimoriadne funkčný čo ho robí jedinečným. Charakteristickým znakom, ktorým odkazuje na svojho predchodcu je predná časť v tvare písmena V, ktorá plynulo nadväzuje na charakteristické predné LED svetlomety. A nechýba ani dvojfarebné lakovanie.

Priestorom nešetrí

ID. Buzz však nechce byť len štýlovkou. Potvrdzuje to aj svojimi rozmermi, ktoré sú veľmi podobné tým, ktoré poznáme z modelu Volkswagen T6.1. Rázvor je bez 12 milimetrov veľký takmer 3 metre, čo je úctyhodná hodnota. Dĺžka auta je pritom len 4 712 milimetrov. Vďaka tomu má auto skutočne krátke previsy a využíva optimálne takmer celú svoju siluetu. V závislosti od špecifikácie môže ID. Buzz dosiahnuť výšku až 1 938 milimetrov a celková šírka je 1 985 milimetrov. To je o 81 milimetrov viac ako v prípade VW T6.1. Zaujme pritom pomerne malý polomer otáčania len 11,1 metra.

VW ID. Buzz

Rozmery sa samozrejme premietli aj do interiéru. Ten je vzdušný ako pri pôvodnom „Bulli“. V 5-miestnom usporiadaní má batožinový priestor kapacitu až 1 121 litrov. Po sklopení druhého radu sedadiel vznikne kufor s objemom 2 205 litrov. Pri praktickej verzii ID. Buzz Cargo je možné dosiahnuť nákladnú časť s objemom 3,9 m3 a možnosťou uloženia dvoch europaliet vedľa seba.

VW ID. Buzz

S dôrazom na udržateľnosť

Samotný interiér je spojením udržateľnosti a moderných technológií. Volkswagen uvádza, že v interiéri nie je použitý ani gram reálnej kože. Má byť vyrobený z recyklovaných syntetických materiálov s dôrazom na čo najmenšiu uhlíkovú stopu. Nezabudlo sa ani na príjemné farebné prevedenia, ktoré vnútro auta pekne rozžiaria.

VW ID. Buzz

ID. Buzz je postavený na modulárnej platforme MEB, ktorá mu umožnila získať batériu s využiteľnou kapacitou až 77 kWh. Energia sa z akumulátora prenáša na elektromotor s výkonom 150 kW, ktorý poháňa zadnú nápravu. Elektrická dodávka podporuje možnosť nabíjania s výkonom 11 kW (AC) alebo až 170 kW (DC). Rýchle nabíjanie by pritom malo batérie napumpovať energiou z 5 na 80 % už za 30 minút.

VW ID. Buzz

Novinkou je možnosť využitia technológie Plug & Charge, ktorá majiteľovi uľahčuje manipuláciu s nabíjačkou. Konektor stačí do auta zasunúť a všetka tarifikácia a komunikácia prebehne automaticky. Plug & Charge bude množné využívať len na stojanoch spĺňajúcich normu ISO 15118. Samozrejme nechýba ani možnosť reverzného toku energie.

Dostupný už na jeseň

Čo sa týka technológií, ID. Buzz prináša len to najlepšie. K dispozícii bude možnosť komunikácie Car2X, Front Assist, Lane Assist, Travel Assist či dokonca funkcia pamäte parkovania na predtým uloženej trase. Elektrický „Bulli“ nebude len štýlový, ale aj praktický. Údaje o dojazde zatiaľ Volkswagen nezverejnil, no na základe extrémne nízkeho odporu vzduchu, na úrovni len 0,285 - 0,29, môžeme predpokladať pomerne slušnú porciu kilometrov.

VW ID. Buzz

Novinka bude schádzať z výrobných liniek v meste Hannover. Predobjednávky by mali byť spustené už v priebehu prvej polovice tohto roka. Prvé kusy ID. Buzz k svojim zákazníkom zamieria už túto jeseň. Elektrická dodávka sa okrem Európy bude predávať aj v USA a v Kanade kde tento mikrobus zažije veľký comeback.

Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?