Aktuality

Zamestnanci VW žiadajú viac peňazí za menej práce: Boli to vaše rozhodnutia, je to vaša zodpovednosť, tvrdia odbory o škrtaní zmien

Logo automobilky Volkswagen vo vozidle VW Tiguan Allspace (2021)
Logo automobilky Volkswagen vo vozidle VW Tiguan Allspace (2021)

VW vyvíja enormné úsilie, čelí globálnym problémom

Generálny riaditeľ koncernu Volkswagen Herbert Diess varoval pred ďalším znížením objemu výroby v dôsledku čipovej krízy v jeho hlavnej továrni vo Wolfsburgu. Spravil tak v čase rastúceho napätia v súvislosti s tým, ako prispôsobiť závod novej ére elektrickej mobility.

Zatiaľ čo Volkswagen dosiahol pokrok v zvládaní globálneho nedostatku komponentov, situácia v jeho nemeckom sídle vo Wolfsburgu zostáva náročná, povedal Diess v stredu počas zhromaždenia pracovníkov.

Wolfsburg je obzvlášť tvrdo zasiahnutý polovodičovou situáciou,“ povedal Diess podľa Automotive News Europe (zdroj). „Kapacitné úpravy sú preto nevyhnutné aj v strednodobom horizonte.“ Pod kapacitnými úpravami sa rozumejú obmedzenia objemu výroby, čo sa prirodzene premietne aj do menšieho množstva práce pre zamestnancov a tým pádom do ich miezd.

Diess dodáva: „Situácia s ponukou sa zlepšuje, ale ani v roku 2022 nebudeme schopní vyrobiť všetky autá, ktoré by sme mohli predať. Vidíme však príležitosti na ďalšie zvýšenie produkcie, najmä v druhej polovici."

Volkswagen v uplynulom období zaviedol systém včasného varovania pred možným nedostatkom čipov a vývojári softvéru spoločnosti už vložili do áut 150 technických alternatív, aby nahradili chýbajúce čipy.

Špičkové modely Porsche a Audi sú už na celý rok vypredané

Špičkové modely značiek Porsche, Audi, Bentley a Lamborghini sú už vypredané na celý rok 2022 a obchody s nákladnými vozidlami tiež zaznamenávajú dobre vyplnené knihy objednávok, povedal.

Kto má niesť zodpovednosť za nižšie príjmy pracovníkov?

Závod vo Wolfsburgu by mal tento rok vyrobiť približne 570 000 vozidiel, uviedla šéfka podnikovej rady Daniela Cavallo.

V minulom roku sa produkcia prepadla o 330 000 vozidiel, čiastočne preto, že skupina uprednostňovala výrobu modelov s vyššou cenou na iných miestach, pričom z výrobnej linky zišlo takmer 400 000 vozidiel.

Boli to vaše rozhodnutia, je to vaša zodpovednosť," povedala Cavallo v komentároch adresovaných top manažmentu. „Preto dlhujete svojim kolegom kompenzáciu.“

Cavallo vyzvala, aby zamestnanci dostali kompenzáciu za plánované škrty v nočných zmenách, čo je krok, ktorý by mal znížiť platy približne 5 000 pracovníkom.

Zamestnanci sú v napätí kvôli elektromobilite a Tesle

Rozhovory o tom, ako udržať Wolfsburg konkurencieschopný pri prechode na autá poháňané elektrinou a akumulátormi (BEV), zaznamenali nárast napätia medzi Diessom a odborovými predákmi, uvádza Automotive News Europe.

Diess minulý rok naznačil možné znižovanie počtu pracovných miest, aby udržal krok s Teslou. Keďže pôvodom americký líder v oblasti elektromobility plánuje tento rok zvýšiť produkciu vo svojej prvej európskej továrni neďaleko Berlína, Volkswagen je vystavený eventuálnemu problému, ktorého riešenia musí nachádzať už dnes.

Volkswagen plánuje závod na výrobu elektrických vozidiel v blízkosti svojej továrne vo Wolfsburgu na výrobu približne 250 000 elektromobilov ročne. Podniková rada VW, odborová organizácia spoločnosti, dúfa, že tento strategický krok zabezpečí budúcnosť závodu, keďže sa VW pripravuje na zastavenie predaja áut so spaľovacím motorom v Európe v roku 2035.

Továreň na elektromobily je súčasťou projektu Trinity na výrobu plne elektrického sedanu s autonómnou jazdou úrovne 4 vo Wolfsburgu od roku 2026.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?