Nová Škoda Fabia Monte Carlo je tu! Dynamický vzhľad podčiarkuje silným motorom pod kapotou!

Nová Škoda Fabia Monte Carlo odkazuje na svoju rodovú príslušnoť najlepšie ako vie. Charakteristické dizajnové prvky urobili z tohto modelu skutočný lifestylový doplnok.
Vydané  Text: 
Rodina modelov Monte Carlo z ponuky českej Škody sa rozrastá o nového člena. Ním nie je nikto iný, ako Fabia štvrtej generácie. Lifestylovo ladený hatchback ponúkne na výber hneď z trojice motorizácií, pričom nebude chýbať ani obľúbený benzínový štvorvalec. Škoda týmto modelom pokračuje vo svojej tradícii, ktorú zaviedla v roku 2011. ### Ďalšie pokračovanie úspešného príbehu **Práve Fabia z roku 2011 bola prvým novodobým civilným modelom, ktorý bol spojený s označením Monte Carlo**. Dnes, o 11 rokov neskôr je to opäť Fabia, ktorá bude popri Scale a Kamiqu tretím autom v portfóliu značky odkazujúcim na bohatú históriu automobilky v sfére motorizmu. Presne tak, ako sme očakávali, **Fabia Monte Carlo 4. generácie prináša hneď niekoľko štýlových dizajnových prvkov**. Nimi sú predovšetkým čierne doplnky karosérie. **Do temných farieb je odetá maska chladiča, špecifický spojler na prednom nárazníku, spätné zrkadlá, prahy dverí, difúzor zadného nárazníka a samozrejme aj strecha. Nesmú chýbať ani tmavolakované nápisy na 5. dverách či logo na kapote**, ktoré dodávajú autu potrebný charakter.
### Zaujme na prvý pohľad Oliver Stefani, Hlavný dizajnér spoločnosti ŠKODA AUTO o novej Fabii Monte Carlo hovorí: „*Nový variant MONTE CARLO ešte viac zvýrazňuje emotívny vzhľad štvrtej generácie vozidla FABIA. Karoséria je dlhšia, ploskejšia a širšia, vďaka čomu pôsobí dynamicky. Tento dojem okrem toho zosilňuje špecifický predný a zadný nárazník. Model FABIA MONTE CARLO je na prvý pohľad rozoznateľný podľa tradičných čiernych dizajnových prvkov napríklad na maske chladiča alebo na vonkajších spätných zrkadlách.*„ **Fabia Monte Carlo okrem toho ponúkne už v štandarde predné LED svetlomety spoločne s hmlovkami**. Tie je možné na želanie vybaviť systémom prisvietenia zákrut pri odbočovaní. **Nechýbajú ani štandardne dodávané 16“ disky kolies so špeciálnymi odnímateľnými krytmi podporujúcimi aerodynamiku auta**. Fabiu vo výbave Monte Carlo je možné na želanie získať aj so 17“ kolesami Procyon, respektíve 18“ diskami Libra.
### Čierno-červený interiér **Lifestylové poňatie auta sa premietlo aj v interiéri. Ten je odetý predovšetkým v čiernej a červenej farbe, no nájdeme tu napríklad aj kontrastné prešívanie športových sedadiel bielou niťou**. Červená sa okrem charakteristických madiel dverí objavila aj na horizontálnej lište tiahnucej sa cez celú šírku palubnej dosky. Vkusne pôsobí aj červené orámovanie stredovej konzoly. **Fabia Monte Carlo je navyše už v základnej výbave dostupná so športovými sedadlami s integrovanými hlavovými opierkami**. Palubnej doske dominuje obklad v štýle CARBON a pedále nesú vzhľad nerezovej ocele.
**Premiéru v tomto stupni výbavy zažíva aj virtuálny kokpit**, ktorý je možné prispôsobovať podľa potreby vodiča. **Za príplatok samozrejme nechýba ani 9,2“ displej infotainmentu Amundsen**, ktorý možno ovládať gestami alebo hlasovou asistentkou Laurou. Pomocou zabudovanej eSIM je auto neustále online, vďaka čomu má vodič vždy prehľad o počasí, aktuálnej dopravnej situácii či svojich udalostiach v kalendári. Štandardne je Fabia Monte Carlo dodávaná s infotainmentom Bolero s veľkosťou 8“. Ten disponuje bezdrôtovým Bluetooth pripojením a hlasovým ovládaním. K dispozícii je štandardne aj bezdrôtová služby Android Auto a Apple CarPlay.
### „Jednapäťka“ pod kapotou. Príde aj RS? Z hľadiska motorizácií je Fabia Monte Carlo príjemným prekvapením. **V štandarde je pod kapotou litrový trojvalec TSI s výkonom 70 kW**, ktorý je spojený s 5-stupňovým manuálom. **Okrem toho je k dispozícii aj silnejšia verzia trojvalca s výkonom 81 kW**, ktorú je možné kombinovať so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovou prevodovkou DSG. **Vrcholom ponuky bude**, pre mnohých jednoznačná voľba v podaní benzínového motoru, **1,5 TSI s výkonom až 110 kW, ktorý bude spojený so 7-stupňovým DSG**. Maximálny krútiaci moment tohto agregátu je 250 Nm, čo je vzhľadom na rozmery a hmotnosť Fabie skvelá hodnota.
**Štandardne sa Fabia Monte Carlo dodáva so 40-litrovou nádržou**, no za príplatok je k dispozícii aj 50-litrová, ktorá autu zabezpečí dojazd až 900 kilometrov podľa WLTP. Všetky motory samozrejme spĺňajú prísnu emisnú normu Euro 6d. **Škoda na svojom oficiálnom [Instagramovom účte](https://instagram.com/skodacr?utm_medium=copy_link) navyše potvrdila, že s verziou RS sa nepočíta…**

Toto je nová Škoda Enyaq Coupé naživo! Presvedčí vás, aby ste kúpili elektromobil

Prvé SUV-kupé značky Škoda pre náš trh bude spočiatku v predaji len vo výbave RS.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.