Na Slovensku sa dnes diskutovalo o klimatickej dohode! Nepohodlné otázky verejnosti vymazali

Ľudia kritizujú nevyváženú diskusiu, najväčší priestor dostali ekologickí aktivisti.
Vydané  Text: 

**Na Slovensko včera pricestoval výkonný podpredseda Európskej komisie, Frans Timmermans,** ktorý sa zúčastnil diskusií o zelenej transformácii. V rámci svojej návštevy sa stretol s ministrom životného prostredia SR Ján Budajom. Témou ich diskusie boli Európska zelená dohoda, klimatický balík EÚ Fit For 55 a aktivity Ministerstva životného prostredia SR. **Podvečer mal možnosť stretnúť sa za „okrúhlym stolom“ s aktivistami,** zástupcami mimovládnych organizácií a ambasádormi klimatického paktu. K hlavnými témam patrili príležitosti a výzvy pre Slovensko, ale aj samotnú Európsku úniu pri plnení klimatických cieľov. Základnou prioritou tohto spoločenstva je transformovať Európu na prvý klimaticky neutrálny kontinent na svete. Hovorilo sa aj o ochrane lesov a biodiverzity, o vzdelávaní a dezinformáciách, ale aj o ochrane kultúrneho dedičstva v kontexte klimatickej zmeny. **Za okrúhly stôl sa však dostali predovšetkým zelení aktivisti zo spolkov a združení ako Klimatická koalícia, Priatelia Zeme, My sme les, Klíma ťa potrebuje či Klimatická iniciatíva.** Túto skutočnosť kritizovali viacerí priamo na facebookovom profile [Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.](https://www.facebook.com/zekvsr/posts/310830354417244)
Frans Timmermans, výkonný podpredseda Európskej komisie, pricestoval na Slovensko diskutovať o zelenej transformácii.
### Nezodpovedané otázky a zmazané príspevky Návšteva podpredsedu Európskej komisie dnes vrcholila [verejnou diskusiou,](https://www.facebook.com/zekvsr/videos/488004022866424?notif_id=1643980045677766&notif_t=live_video_schedule_viewer&ref=notif) ktorej sa zúčastnili predseda vlády SR, Eduard Heger, alebo primátor hlavného mesta, Matúš Vallo. V rámci nej bol segment venovaný aj automobilovému priemyslu a elektromobilite, ktorá je podľa zástupcov Európskej komisie nevyhnutná. **Táto diskusia bola vysielaná aj online prostredníctvom sociálnych sietí s možnosťou predkladania otázok pre debatujúcich.** O jednotlivých otázkach navyše verejnosť hlasovala tak, aby sa do popredia dostali tie najžiadanejšie.
Napriek výzvam o zapojenie sa do diskusie zo strany organizátorov nakoniec nedošlo k zodpovedaniu žiadnej z online otázok. Niektoré z nich neboli schválené, tie menej pohodlné boli dokonca odstránené. **Verejnosť, ktorá čakala na zodpovedanie otázok takmer 1,5-hodiny, bola usporiadateľmi odignorovaná.** Tí nespokojní neskôr požadovali vysvetlenie v komentároch pod príspevkom Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku, no žiadnej relevantnej odpovede sa od organizátorov doteraz nedočkali. Foto: Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.