Aktuality

Toto je nová Škoda Enyaq Coupé naživo! Presvedčí vás, aby ste kúpili elektromobil

Značka Škoda dnes oficiálne predstavila svoje prvé európske SUV-kupé. Je ním elektromobil Enyaq iV, ktorý tak dostal druhé karosárske vyhotovenie a prémiový charakter. Zatiaľ nevieme, koľko si budú zákazníci za novinku priplácať, avšak okrem odlišnej karosérie v porovnaní s klasickým SUV dostanú aj ďalšie prvky výbavy navyše, okrem toho bude možné získať Enyaq Coupé iV len od motorizácie, ktorá je v prípade SUV až treťou v poradí.

Nová Škoda Enyaq Coupé RS iV naživo (01/2022)

SUV-kupé bude drahšie, ale aj lepšie vybavené

Čakanie sa skončilo. O tom, že Škoda pripravuje SUV-kupé odvodené od modelu Enyaq iV, vieme už pomerne dlho, ale od automobilky sme sa dočkali zatiaľ iba skíc a niekoľko fotografií z testovania prototypov zverejnili zahraničné motoristické tituly. Dnes sa uvoľnilo informačné embargo a môžeme vám nové SUV-kupé ukázať v detailoch.

Nová Škoda Enyaq Coupé RS iV naživo (01/2022)

Na prvom mieste je vhodné pripomenúť, že Škoda nešla cestou Volkswagenu a svojmu modelu nedala samostatný názov (ID.4 vs. ID.5), takže môžeme skutočne hovoriť len o druhom karosárskom variante. Rozdiely medzi týmito dvomi verziami však budú pomerne podstatné. V prvom rade bude verzia Coupé drahšia, čo vyplýva nielen z novej karosérie, ale aj základnej motorizácie. Spočiatku budú v predaji len verzie RS.

Nová Škoda Enyaq Coupé RS iV naživo (01/2022)

Aký bude mať zmysel priplácať si za vyhotovenie v štýle SUV-kupé? V prvom rade to bude o emocionálnej voľbe, ale vďaka súčiniteľu odporu vzduchu cx 0.234 verzia Enyaq iV 80 dosahuje dojazd až 545 kilometrov.

Nová Škoda Enyaq Coupé RS iV naživo (01/2022)

Straty v batožinovom priestore napokon nie sú tak dramatické, ako by sa niekto mohol domnievať, zákazník príde o 15 litrov v porovnaní so štandardnou karosériou. Batožinový priestor v základnom usporiadaní dosahuje kapacitu 570 litrov (585 litrov v SUV), čo je hodnota nameraná štandardizovanou metódou. Škoda zachovala vysoko praktický potenciál kufra vďaka riešeniam Simply Clever, takže tu nájdete početné úchytky, háčiky, odkladacie priestory a pevné pláto, ktoré môžete celkom odstrániť a položiť na podlahu.

Nová Škoda Enyaq Coupé RS iV naživo (01/2022)

Veľa kompromisov Škoda nerobila ani v priestore na hlavy zadných pasažierov. S mojou výškou 175 centimetrov som mal nad hlavou ešte niekoľko centimetrov miesta, a to aj napriek tomu, že je strecha presklená. Preslenenie je rozsiahle a veľmi pôsobivé, v modeli Enyaq Coupé RS iV je pritom súčasťou základnej výbavy.

Nová Škoda Enyaq Coupé RS iV naživo (01/2022)

Všeobecne môžeme výbavu RS považovať za vrcholovú, pretože v jej cene dostane aj hodnotnejší interiér so športovými akcentmi a logami RS, navyše predná maska je podsvietená - volá sa CRYSTAL FACE. Možno nemá praktické využitie, ale z vizuálneho hľadiska ide o veľmi pútavý prvok a dodáva Enyqu skoro luxusný charakter.

Aj keď Enyaq Coupé iV vyzerá, že je podstatne väčší ako SUV, je to iba optický klam - karoséria narástla iba o pol centimetra.

Nová Škoda Enyaq Coupé RS iV naživo (01/2022)
Logo RS v nových farbách - tento nápadný zelený akcent nájdete aj v interiéri verzie RS. Lak zelená Mamba je vyhradený pre verziu RS.

Motorizácie

Zatiaľ čo Škoda Enyaq iV v tradičnom vyhotovení sa predáva v motorizáciách označených ako 50, 60, 80 a 80x, verzia SUV-kupé bude začínať až na motorizácii 80. Má to svoj zmysel, prémiová karoséria má zapôsobiť aj svojimi vlastnosťami, preto sa 55 a 62 kWh akumulátory do ponuky ani nedostali. Všetky verzie disponujú trakčným akumulátorom s brutto kapacitou 82 kWh (77 kWh netto) a rýchlejším nabíjaním s výkonom 135 kW.

Zaujímavosťou je, že toto rýchlejšie nabíjanie sa automobilke podarilo dosiahnuť softvérovo, z hardvérového hľadiska sa v porovnaní s SUV nič nemenilo. To znamená, že ako softvérové vylepšenie bude rýchlejšie nabíjanie dostupné aj pre už existujúcich majiteľov Škody Enyaq.

  • Enyaq Coupé iV 80: Táto verzia ponúkne pohon zadných kolies, maximálny výkon elektrického motora 150 kW a dojazd na úrovni 545 km.
  • Enyaq Coupé iV 80x: Táto verzia ponúkne pohon všetkých kolies, maximálny výkon dvoch elektrických motorov je 195 kW.
  • Enyaq Coupé iV RS: Vrcholová motorizácia ponúkne dvojmotorový pohon všetkých kolies, max. výkon 220 kW, max. krútiaci moment 450 Nm, max. rýchlosť 180 km/h, akceleráciu z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy.

Zo statickej prezentácie novinky nemožno posúdiť, či a ako automobilka vylepšila riadenie a podvozok v elektrickom RS, preto sa tešíme na prvé jazdy a redakčné testy, ktoré budeme mať možnosť spracovať už snáď za zopár týždňov.

Nová Škoda Enyaq Coupé RS iV naživo (01/2022)

Bude bestsellerom?

Minuloročné výsledky predaja nových automobilov na Slovensku odhalili, že najpredávanejším elektromobilom na Slovensku za rok 2021 je Škoda Enyaq iV. Je to pochopiteľné, značka je u nás silno etablovaná a dôverujú jej aj ľudia, ktorí preferujú elektromobilitu.

Aj keď zatiaľ nevieme, o koľko drahší bude SUV-kupé od klasického SUV, je na mieste predpokladať, že si zopár tisíc eur zákazníci radi priplatia a napokon sa z Enyaq Coupé iV stane nový najpredávanejší elektromobil na našom trhu. Nechajme sa prekvapiť.

Erik Stríž je motoristický novinár, editor magazínu Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie