Aktuality

AKTUALIZOVANÉ: Naozaj Hyundai ukončil vývoj spaľovacích motorov? Máme vyjadrenie automobilky

Hyundai Bayon

V posledných dňoch roka 2021 obletela svet informácia, ktorú priniesli kórejské periodiká Business Korea a The Korea Economic Daily. Podľa zdrojov vo vnútri automobilky, mal byť zastavený vývoj spaľovacích motorov. Kompletné znenie článku z 29.12.2021 uvádzame nižšie.

Aktualizácia 1.1.2022

Podarilo sa nám získať stanovisko z centrály Hyundai Motor Group (HMG), ktoré uvádzame v nasledujúcich riadkoch:

Hyundai Motor Group môže po nedávnych mediálnych špekuláciách potvrdiť, že vývoj svojich motorov nezastavuje. Skupina sa bude zameriavať na poskytovanie silného portfólia pohonných jednotiek zákazníkom na celom svete, ktoré zahŕňa kombináciu vysoko účinných motorov a elektromotorov s nulovými emisiami.

Je teda zrejmé, že pôvodné informácie boli mylné. Hyundai sa aj naďalej bude zameriavať na vývoj nových motorizácií, ktoré budú dostupné v nových generáciách najrôznejších modelov naprieč celým koncernom.

Pôvodný text z 29.12.2021

Zmeny, ktoré v posledných týždňoch prebiehajú naprieč automobilkou Hyundai sú pravdepodobne z dôvodu kompletného presmerovania výroby kórejských modelov. Už skôr bolo známe, že rady manažmentu opúšťa najdôležitejší človek N divízie, Albert Biermann. Teraz sa však zdá, že jeho odchod môže byť spojený aj s ďalšími zmenami.

Zdroje majú vo veci jasno

Kórejské periodiká Business Korea a The Korea Economic Daily s odvolaním na svoje zdroje vo vnútri automobilky totiž informujú o pomerne prekvapivom kroku. Hyundai mal kompletne ukončiť vývoj spaľovacích motorov a uzatvoriť svoje vývojové centrum. Z neho sa vraj už stalo vývojové centrum pre elektrifikáciu a vývoj batérií s tým, že vývoj spaľovacích motorov úplne skončil. Pomerne prekvapivý krok má však podporu aj z vnútra automobilky. Nový šéf výskumu a vývoja Hyundai, Park Chung-Kook, totiž svojim zamestnancom rozposlal mail, v ktorom jasne povedal, že elektrifikácia je pre budúcnosť automobilky nevyhnutná.

Už len elektrické autá?

Fascinácia: Hyundai i30 N vs Renault Megane R.S. Trophy

Jeho slová navyše jasne naznačujú, že Hyundai už nepočíta s vývojom motorov na fosílne palivá. Je teda dosť možné, že sa automobilka pridáva k viacerým svetovým značkám, ktoré aj vďaka nátlaku jednotlivých parlamentov naprieč celým svetom končia alebo už skončili vývoj spaľovacích motorov.

Krok s ukončením vývoja spaľovacích motorov je prekvapivý aj pri pohľade na niekdajšie plány automobilky. Pred časom sa totiž hovorilo o tom, že Hyundai bude len v Európe ponúkať výhradne elektrické modely až od roku 2035. Ukončenie vývoja klasických motorov už teraz, je tak veľkým škrtom cez tieto plány. Ak by sa automobilka totiž spoliehala len na aktuálnu techniku, respektíve techniku, ktorú do dnešného dňa stihla vyvinúť, už v roku 2030 by sme mohli mať problém s kúpou nového Hyundai s konvenčným pohonom.

Hyundai IONIQ 5

Nielen Európa...

Ďalším dôvodom, prečo je tento krok obrovským prekvapením je, že Hyundai mal v pláne ukončiť predaj konvenčných áut len na európskom trhu. A to samozrejme kvôli prísnym nariadeniam Európskej rady. Tým, že sa ale uzatvorilo celé vývojové centrum spaľovacích motorov, je zrejmé, že prechod na elektrickú mobilitu bude mať globálny charakter. Či sú tieto správy skutočne pravdivé sa dozvieme až v priebehu času.

Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie