Autobusy v Trnave získajú klimatizáciu, začne fungovať pár mesiacov pred voľbami

Trnavská MHD konečne vstúpi do 21. storočia.
Vydané  Text: 
**Mesto Trnava podpísalo so spoločnosťou Arriva zmluvu na zabezpečenie mestskej hromadnej dopravy.** Prvá súťaž pritom bola vyhlásená ešte začiatkom roka 2019, no v októbri bola zrušená pre [nezáujem uchádzačov.](https://imhd.sk/tt/doc/sk/20170/Mesto-Trnava-vyhlásilo-už-tretiu-súťaž-na-poskytovateľa-služieb-MHD) Ďalší pokus prebehol v júli 2020, no aj v tomto prípade nebol do súťaže predložený minimálny počet ponúk zo strany možných poskytovateľov. Po dlhom trápení sa napokon mestu podarilo predĺžiť pôsobenie spoločnosti [Arriva,](https://arriva.sk/spolocnost-arriva-a-mesto-trnava-podpisali-zmluvu-na-zabezpecenie-mestskej-hromadnej-dopravy/) ktorá **zabezpečí prevádzku autobusov MHD v Trnave až do roku 2031.** Hlavným kritériom pri vyhodnocovaní ponúk bola cena, pričom k ďalším podmienkam patrí zabezpečenie obsluhy 13 liniek v rámci mesta s minimálne 34 nízkopodlažnými autobusmi, ktorých maximálny priemerný vek nepresahuje 10 rokov. Aj z tohto dôvodu pristúpila Arriva k nákupu nových autobusov SOR NB 12 City. Prvých 17 vozidiel bolo zaradených do premávky už v priebehu tohto roka, obmena autobusov však bude kompletná až v roku 2026. Radosť z nových autobusov u obyvateľov však netrvala dlho, **mesto pri nákupe totiž nerátalo s klimatizáciou pre cestujúcich.** Chladenie kabíny pri súčasných letných horúčavách je pritom v iných slovenských mestách aj v zahraničí samozrejmosťou. Obyvateľom Trnavy sa preto pochopiteľne nepáčila predstava, že najbližších 10 rokov by museli znášať vysoké teploty v autobuse, ktorého okná poskytujú nedostatočné vetranie salóne pre cestujúcich. **Kritiku musel znášať aj samotný primátor mesta, Peter Bročka, ktorý dlhodobo bojuje proti individuálnej automobilovej doprave,** no súčasná alternatíva v podobe MHD ponúka obyvateľom pomerne riedku sieť liniek s dlhými intervalmi medzi jednotlivými spojmi, ktorej vozidlá neposkytujú ani základný komfort v podobe klimatizácie.
Stropný ventilátor pripomína autobusy z minulého storočia.
Mesto Trnava pôvodne klimatizáciu jednoznačne odmietalo ako veľmi neefektívnu pri častých zastávkach a otváraní dverí. **Podľa vtedajšieho vysvetlenia radnice by to bola zbytočná finančná záťaž s neadekvátnym výsledkom.** Po tlaku verejnosti nakoniec mesto prisľúbilo otestovanie klimatizácie s možnosťou dodatočného vybavenia autobusov týmto zariadením. **Po mesiacoch mlčania nakoniec mesto pristúpilo ku kúpe klimatizačných jednotiek,** ktorých dodanie a inštaláciu zabezpečí poskytovateľ služieb MHD, spoločnosť Arriva. Cena klimatizačnej jednotky s montážou bola vyčíslená na 22 700 eur. **S najväčšou pravdepodobnosťou dôjde k sprevádzkovaniu klimatizovaných autobusov už toto leto,** len pár mesiacov pred komunálnymi voľbami.








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.