Označovanie motorových olejov je jednoduché, no kvôli veľkému počtu rôznych štandardov môže byť chaotické
Je však pravda, že **motorový olej časom a používaním stráca svoje pôvodné vlastnosti** a tiež s ohľadom na teplotu mení svoju viskozitu. Navyše sa má za to, že čím väčší teplotný rozsah olej zvláda, tým menej vydrží. Moderné syntetické oleje obsahujú aditíva, ktoré vylepšujú ich vlastnosti a teplotný rozsah a tie majú tendenciu rýchlejšie mazivo znehodnocovať – najmä pri veľmi nízkych teplotách.
V súčasnosti platí jednoduché pravidlo, že olej je potrebné meniť za nový vtedy, keď sa blíži interval pravidelnej výmeny oleja, ideálne o niekoľko stoviek kilometrov alebo týždňov skôr. Ale ak takýto termín pripadá na zimu, je rozumné vybaviť to ešte skôr, ako udrú mrazy. Motor je stroj, ktorý potrebuje mazanie, aby fungoval spoľahlivo. Práve zanedbanie mazania môže mať za následok podstatne skoršie opotrebovanie motora a následné vysoké investície do opráv.
Rôzne zdroje uvádzajú, že motorista, ktorý jazdí dlhšie trasy, môže mierne prekročiť servisné intervaly bez väčších obáv, zatiaľ čo motoristi jazdiaci prevažne v meste by mali intervaly dodržiavať stopercentne. V praxi však počítajte s tým, že v oboch prípadoch je olej ideálne vymeniť čo najskôr po tom, čo na takúto potrebu auto upozorní servisnou hláškou na prístrojovom paneli.
> Motorista sa má spravidla riadiť odporúčaním výrobcu vozidla pre konkrétny motor a nerozhodovať sa o výmene za iný olej z vlastného uváženia.
Je to nezmysel alebo produkt, ktorý by mohol zmeniť svet motorizmu? Zisťovali sme, čo sa s ním stalo.