Najbrutálnejšie BMW všetkých čias. BMW XM odhaľuje budúcnosť značky

Nové BMW už vzadu nemá logo na tradičnom mieste, napriek tomu má byť jasné, o aké auto ide.
Vydané  Text: 
Ľadviniek sa BMW nevzdá, to je nám už jasné. Ale všetkého ostatného, čo je pre značku typické, sa zbavuje veľmi efektívne. Nové BMW XM je zásadne odlišné od čohokoľvek, čo BMW ponúkalo doteraz. No a tie ľadvinky, tie budú po novom osvetlené, aby boli ešte výraznejšie. ### Prekvapenie: BMW XM sa bude skutočne predávať Keď vidíme koncepty ako BMW XM, obyčajne si povieme, že sú síce príťažlivé a odvážne, ale napokon sa aj tak nikdy nedostanú do výroby a predaja. Nie je to prípad BMW XM, pretože to sa začne vyrábať už budúci rok vo výrobnom závode v Južnej Karolíne v Spojených štátoch.
BMW XM je v skutočnosti **najvýkonnejšie BMW M v histórii**. BMW vo svojej tlačovej správe tvrdí, že je to „*najvýkonnejšie vozidlo BMW M, aké kedy pôjde do sériovej výroby*,“ ale domnievame sa, že ide len o nesprávnu formuláciu. Je prakticky nepochybné, že niekedy v budúcnosti príde ešte nejaký výkonnejší model, dovtedy však bude jednotkou práve pripravovaná novinka. Jedine, že by BMW už teraz vedelo, že **skutočne nikdy nič výkonnejšie nepríde**, keďže sa budú neustále sprísňovať regulácie automobilového priemyslu. BMW XM nie je elektromobil, ale o **plug-in hybrid s elektrickým dojazdom do 80 kilometrov**. Hlavný motor je **benzínový osemvalec** V8, ktorý spoločne s elektrickým motorom vyvinie **maximálny systémový výkon 550 kW** (750 k) a maximálny krútiaci moment **1 000 Nm**. Tie štyri koncovky výfukov vzadu a obrie ľadvinky vpredu teda nebudú len na parádu.
„Čierny obklad typický pre modely BMW X nad kolesami a na prahoch je veľmi jasne definovaný a dodáva karosérii vzhľad zvýšenej svetlej výšky. Natiahnutá karoséria sedí na 23-palcových diskoch kolies z ľahkej zliatiny, ktoré do bočného pohľadu prinášajú extra výkon a robustnosť,“ uvádza výrobca vo svojej tlačovej správe. Nezmieňuje však či bude model XM v predaji s pohonom zadných alebo všetkých štyroch kolies.
Exteriér konceptu XM zaujme, ale **interiér** azda ešte viac. Nie je to extravagancia, čím chce prvoplánovo upútať, skôr naopak – vyzerá tak realisticky a prakticky, že si ho vieme celkom dobre predstaviť v produkčnej verzii. Od aktuálnych predných interiérov od výrobcu sa pritom významne líši najmä vyhotovením stredovej konzoly a prítomnosťou rozmerného obrazového panela s názvom BMW Curved Display.
Úplnou novinkou pritom má byť priestor určený pre zadných pasažierov. Podľa fotografií majú mať veľa priestoru v oblasti kolien, dve športové sedadlá a netypické členité čalúnenie. Zaujímavosťou je tiež plastický tvar stropu, ktorý svojím polygónovým 3D vzorom korešponduje s ostatnými hranatými motívmi v interiéri aj na exteriéri. Čo dodať? **BMW sa prudko mení** a dizajny, ktoré sme dlho považovali za ladné, sa čochvíľa stanú minulosťou. Luxusné autá musia byť výrazné, nápadné, budiť pozornosť všade, kde sa objavia. To sa už automobilke podarilo aj pri modeli **BMW iX**, ktorý sme už jazdili medzi prvými na Slovensku:

PRVÝ TEST BMW iX xDrive50 za 136-tisíc eur: skvelý podvozok, úplné ticho a ohromný výkon. Takéto majú byť luxusné elektromobily.

Jazdili sme prvé BMW iX (i20) xDrive50 na Slovensku. Toto auto je historickým míľnikom automobilky pre pohon aj koncepciu interiéru.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »