Aktuality

Novú Škodu Karoq sme videli naživo a prinášame prvé dojmy

Štyri roky po uvedení, to je vhodný čas na mierne zásahy do vzhľadu a techniky. Škoda Karoq vďaka tomu dostala novú 6-uholníkovú masku chladiča, prepracovaný nárazník vpúšťa chladiaci vzduchu cez novo tvarované otvory, čo sa podpísalo aj pod zlepšenie aerodynamiky. Na svet sa Karoq pozerá cez užšie svetlá, ktoré na požiadanie zvládajú aj LED Matrix technológiu. Pre lepšie odlíšenie novinky dostali 4 svetelné moduly a pre značku typický dizajn pripomínajúci krištále skla. Pri odbáčaní môže vodič všetkých na cestách potešiť pohľadom na dynamicky sa rozsvecujúce zadné smerovky.

Škoda Karoq [2022]

Nový dizajn a lepšia aerodynamika

Aerodynamiku podporujú účinnejšie tvarované disky kolies, ktoré pre zníženie odporu môžu používať tri farby špeciálnych vyberateľných vložiek. Vodič si tak môže vybrať či chce, aby jeho kolesá lepšie vyzerali, alebo kládli vzduchu menší odpor a stále vyzerali zaujímavo. Celkovo je aerodynamika s koeficientom cd 0,3 o 9 percent lepšia, k čomu dopomohol aj dlhší strešný spojler, vzduchové clony Air Curtain v prednom nárazníku či aerodynamický kryt palivovej nádrže umiestnený na podvozku.

Škoda Karoq [2022]

Cestujúcich chránia vylepšené asistenčné systémy a až deväť airbagov. V závislosti od verzie združuje Asistovaná jazda 2.0 sedem, respektíve osem asistenčných systémov, medzi ktoré patrí napríklad Prediktívny tempomat, Adaptívne vedenie v jazdnom pruhu alebo vylepšená verzia Rozpoznávania dopravných značiek. Proaktívna ochrana cestujúcich, ktorá je k dispozícii na prianie, reaguje už vopred na hroziaci náraz, aby minimalizovala následky prípadnej nehody.

Škoda Karoq [2022]

S dôrazom na ekológiu...

Interiér ponúka nové poťahy, vrátane verzií vyrobených z trvalo udržateľných materiálov, ktoré sú dostupné na prianie. Prístrojová doska prešla plnou digitalizáciou, takže údaje sa budú premietať už iba na displej, ktorý bude, v závislosti od výbavy, dosahovať veľkosť 8 alebo 10,25 palca, nechýba ani bezdrôtová konektivita s mobilnými telefónmi prostredníctvom technológií Android Auto a Apple CarPlay.

Škoda Karoq [2022]

Dĺžka nového modelu Karoq je 4 390 mm, šírka 1 841 mm. Rázvor vo verzii s pohonom predných kolies je 2 624 mm, respektíve 2 629 mm vo verzii s pohonom všetkých kolies. Objem batožinového priestoru je 521 l so štandardnými sedadlami. Pri sklopených zadných sedadlách vzrastie objem batožinového priestoru na 1 630 l. V kombinácii so systémom zadných sedadiel VarioFlex je objem batožinového priestoru 588 l, prípadne 1 605 l pri sklopených zadných sedadlách. Po vybratí zadných sedadiel ponúkne batožinový priestor až 1 810 l.

Škoda Karoq [2022]

Ponuka najnovších motorizácií EVO

Modernizovaný Karoq ponúka na pohon výber spomedzi piatich úsporných motorov generácie Evo koncernu Volkswagen. Dva naftové a tri benzínové motory pokrývajú výkonové spektrum od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k). Motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW, ktorý je dostupný exkluzívne pre model Karoq Sportline, je v ponuke výhradne s pohonom všetkých kolies. Motor 2.0 TDI s výkonom 110 kW je k dispozícii s pohonom predných alebo všetkých kolies.

Škoda Karoq [2022]

Novinkou v modelovej ponuke bude odstránenie verzie Scout, automobilka si viac sľubuje od verzie Sportline, ktorá si doteraz pripísala 25-percentný podiel na predajoch.

Škoda Karoq [2022]
Martin Šebesta, profilová fotografia
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie