Nová ŠKODA SLAVIA je oficiálne odhalená, malá Octavia má zaujať najmä nízkou cenou

Neponúkne žiadny elektrický pohon, zato solídne benzínové motory s výkonom do 150 koní. Nový model má byť začiatkom novej éry českej automobilky na indickom trhu.
Vydané  Text: 
### Nový nie celkom malý sedan Po čom, čo automobilka Škoda predstavila kompaktný [crossover s názvom Kushaq](https://www.autoviny.sk/novinky/121972/je-to-oficialne-male-suv-skoda-kushaq-dostane-nazov-zo-staroindickeho-jazyka-sanskrt-znamena-kral), česká automobilka patriaca pod nemecký koncern Volkswagen predstavuje nové vozidlo stojace na modulárnej podvozkovej platforme MQB-A0-IN. Ide o model Slavia, avšak nemá nič spoločné [s rovnomenným konceptom spred roka postavenom na základoch modelu Scala](https://www.autoviny.sk/galeria/30795-2/clanok-121301/skoda-slavia-2020-projekt-od-skoda-academy/skoda-slavia-2020-projekt-od-skoda-academy). **Škoda Slavia (2022) je klasický sedan**, čo je v Indii mimoriadne populárny typ auta. Vozidlo s celkovou dĺžkou 4 541 mm a šírkou 1 752 mm by nepochybne svojimi proporciami oslovilo aj európskeho zákazníka, najmä s ohľadom na vskutku **objemný batožinový priestor až 521 litrov**. Z hľadiska dizajnu je nová Slavia podobná európskemu modelu Octavia. Ide najmä o vzhľad predných svetlometov, prednej masky chladiča a tiež zadných svetlometov, no aj pri pohľade z profilu je estetická príbuznosť týchto áut evidentná. Pôvodne sme očakávali, že sa táto novinka určená pre indický trh bude nápadnejšie podobať na model Rapid, ktorý u nás pred časom oficiálne končil a bol nahradený hatchbackom Scala, no na tamojšom trhu v ponuke predajcov figuruje naďalej za ceny od 779 000 indických rupií, čo je asi 9 255 eur. Zaujímavosťou je **pomerne dlhý rázvor až 2 651 mm** – pre porovnanie, naša Škoda Octavia má 2 686 mm, teda iba o tri a pol centimetra dlhší. Vďaka tomu majú mať pasažieri vzadu dostatok priestoru v oblasti kolien aj napriek tomu, že predná kapota je pomerne dlhá. Pracujú pod ňou výhradne benzínové motory, a to vo výkonovom spektre od 85 kW (115 k) do 110 kW (150 k). Ide o agregáty TSI od koncernu Volkswagen. Pri základnej verzii predných svetlometov sú pre stretávacie a diaľkové svetlá použité halogénové žiarovky, denné svietenie využíva LED technológiu. Vrcholná verzia predných svetlometov má šesťhranný LED modul pre stretávacie a diaľkové svetlo a tiež výraznú ostro rezanú linku denného svietenia v tvare písmena L. Smerovky sú však vždy s klasickými žiarovkami. Nová Slavia stojí na 15-palcových alebo 16-palcových kolesách, s väčšími priemermi sa nepočíta, sedan bude k dispozícii v troch výbavových stupňoch Active, Ambition a Style. ### Nová Škoda Slavia – interiér [GALLERY id=31937] ### Exkluzívne pre Indiu Modely Kushaq a Slavia sú považované za **začiatok novej éry mladoboleslavskej automobilky v Indii**. Škodovka dokonca pomenovala stratégiu svojej expanzie na tomto trhu ako **INDIA 2.0**. Pre našinca teda ide o sklamanie, obe tieto novinky, napriek nespornej príťažlivosti aj pre Európana, budú vyhradené len pre indického zákazníka. Nenechajme sa však znechutiť. Už sa párkrát stalo, že vozidlá, ktoré boli pôvodne plánované pre Rusko a ďalšie exotické trhy sa napokon dostali aj do Európy, možno pôjde aj práve o novú Škodu Slavia. India spoločne s Ruskom, Južnou Amerikou a východnou Áziou predstavujú ďalšiu prioritu značky Škoda Auto. Automobilka tvrdí, že **predaj áut so spaľovacím motorom na cieľových trhoch porastie o 58 percent** na 7,5 milióna v priebehu nasledujúcich 10 rokov, potom o ďalší milión v nasledujúcich piatich rokoch. To znamená, že objem dosiahne 8,5 milióna vozidiel do roku 2036 – rok po tom, čo vstúpi do platnosti regulácia Európskej únie o predaji nových automobilov výhradne bez lokálnych emisií. ### Cena novej Škody Slavia Nová Škoda Slavia zatiaľ nemá zverejnené ceny pre indický trh, ale [cez oficiálne indické stránky automobilky](https://www.buyskodaonline.co.in/booknow.aspx?utm_model=Slavia&utm_source=website&utm_medium=model-page&utm_campaign=online-booking) sa dá rezervovať za poplatok približne 130 eur (11-tisíc indických rupií). Odhadujeme, že konečná cena bude začínať v prepočte niekde okolo úrovne 11-tisíc eur. Pre porovnanie, Škoda Rapid sa predáva za ceny od 9 255 eur (po prepočte), crossover Kushaq od 12 823 eur a Octavia od pomerne vysokej čiastky 31 237 eur. ([zdroj](https://www.buyskodaonline.co.in/default.aspx))




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.