Toyota, Subaru a Mazda spájajú sily! Spoločne budú hľadať spôsob, ako zachrániť spaľovacie autá!

Japonské automobilky nie sú presvedčené, že elektrické vozidlá sú jediným spôsobom, ako dosiahnuť uhlíkovú neutralitu.
Vydané  Text: 
Toyota tento víkend oslovila ďalšie automobilky, **aby spoločne vytvorili japonský tím, ktorý sa bude venovať záchrane spaľovacích motorov.** V rámci iniciatívy, ktorú Toyota odštartovala 13. novembra, bude koalícia piatich japonských spoločností skúmať nové spôsoby, ako nahradiť súčasnú naftu a benzín ekologickou alternatívou pre použitie v spaľovacích motoroch. Tento cieľ spája Toyotu so Subaru a Mazdou, ako aj výrobcov motocyklov Kawasaki a Yamaha. Spoločnosti oznámili iniciatívu na spoločnej tlačovej konferencii na Okayama International Circuit, závodnej dráhe v západnom Japonsku, kde mal Toyoda jazdiť na pretekárskom aute Toyota Corolla s motorom spaľujúcim vodík vo vytrvalostných pretekoch série Super Taikyu.
**Týchto päť výrobcov uvidelo, že budú:** * Súťažiť v závodoch s uhlíkovo neutrálnymi palivami * Skúmať možnosti využitia vodíkových motorov v dvojkolesových a iných vozidlách * Pokračovať v pretekaní pomocou vodíkových motorov Mazda a Toyota budú spolupracovať v pretekoch **nasadením 1,5-litrového motora Skyactiv-D poháňaného bionaftou novej generácie.** Subaru a Toyota budú spolupracovať v budúcoročnej vytrvalostnej sezóne série Super Taikyu v Japonsku s využitím syntetického paliva získaného z biomasy. Yamaha s Toyotou vstupujú do aktuálnych pretekov s vozidlom s vodíkovým motorom. A nakoniec Kawasaki a Yamaha **zvážia možnosť spoločného výskumu vývoja vodíkových motorov pre motocykle.** Oznámenie prichádza v čase, keď **Toyoda a Toyota potláčajú myšlienku, že elektrické vozidlá sú jediným spôsobom, ako dosiahnuť uhlíkovú neutralitu.** Toyota verí, že technologické objavy, ako sú vodíkové motory, môžu dať vnútornému spaľovaniu nový život – šetria pracovné miesta aj životné prostredie. Ide o diskusiu o najlepšej ceste k nulovému čistému uhlíku. *„Podporou ďalšej spolupráce pri výrobe, preprave a používaní paliva v kombinácii so spaľovacími motormi sa týchto päť spoločností snaží poskytnúť zákazníkom väčší výber,“* uviedli spoločnosti vo vyhlásení.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.