Nové Audi A8 prináša vylepšený dizajn popretkávaný najmodernejšou technikou. O slovo sa hlási aj legendárne označenie Horch.

Audi A8 prichádza s modernizáciou, ktorá okrem decentných zmien dizajnu priniesla návrat legendárneho označenia Horch. Čo všetko sa pri omladení zmenilo?
Vydané  Text: 

Vlajková loď Ingolstadtu sa hlási o slovo v modernizovanej podobe. Nové Audi A8 a A8 L prichádzajú s nepatrnými zmenami dizajnu, ktoré prispeli k distingvovanému charakteru najväčšieho sedanu značky. Okrem vonkajších zmien prichádza 4. generácia modelu A8 aj s vylepšenou technikou. Základom bude stále vidlicový šesťvalec s objemom tri litre. Dočkáme sa aj ostrého prevedenia S8. ### Decentné zmeny a zachovaný charakter auta Audi šlo pri modernizácii svojej vlajkovej lode iným smerom, ako konkurencia z Mníchova. Dalo by sa povedať, že navonok sú zmeny na novej A8 len minimálne. **Audi sa snažilo zachovať prémiový charakter vozu, no zároveň chcelo pridať trošku dynamiky**. Prepracovaná predná časť si ponechala rozmery mriežky chladiča a do svojich horných rohov dostala prepracované svetlomety. Tie sa nesú v znamení aktuálneho dizajnu modelov značky, ktorý pred časom načrtol model Q8.
Prepracované boli taktiež otvory na nasávanie vzduchu po okrajoch predného nárazníku, ktoré po novom získali vertikálnejšie usporiadanie. Týmto sa výpočet viditeľných dizajnových zmien končí. Napriek tomu prichádza modernizovaná A8 s množstvom technologických noviniek, ktoré ju posúvajú ďaleko pred jej predchodcu. Za zmienku nepochybne stojí úplne nová svetelná technika, možnosť individualizácie či vôbec po prvýkrát prítomný exteriérový balík S line.
### 1,3 milióna samostatných zrkadiel **Prepracované predné svetlomety dostali do vienka novú generáciu dynamickej Matrix LED technológie. Samotné svetlomety sú tvorené až z 1,3 milióna mikrozrkadiel, ktoré ešte lepším spôsobom osvetľujú priestor pred autom**. Najciteľnejší rozdiel je na diaľnici, kedy Matrix LED technológia dokonale rozjasňuje pruh, v ktorom A8 práve ide. Navyše, nové predné svetlomety disponujú programovateľnou funkciou Coming/Leaving home pre ešte vyššiu bezpečnosť vodiča a spolujazdcov.
**Výraznejšie technologické zmeny sa udiali aj v zadných skupinových svetlách. Už v štandardnej výbave sú vyhotovené z OLED technológie, ktorá bola v predchádzajúcej generácii len za príplatok**. Vďaka OLED panelom je možné zmeniť svetelný podpis auta v dvoch módoch, pri modeli S8 je to dokonca až v troch módoch. **Zaujímavou novinkou je tzv. „Indikácia priblíženia“, kedy sa OLED svetlá rozžiaria v prípade, že sa k novej A8 zozadu priblíži iné auto na vzdialenosť dva metre**. Nechýbajú ani dynamické smerové svetlá či funkcia Coming/Leaving home.
### Interiér s orientáciou na zadných cestujúcich Decentné zmeny sa udiali aj vo vnútri auta. **Novinkou sú úplne nové displeje zábavného systému pre zadných pasažierov**. Zobrazovacie jednotky sú pripevnené na predných sedadlách a disponujú uhlopriečkou s veľkosťou 10,1-palca. Na Full HD obrazovkách si môžu cestujúci na zadných sedadlách streamovať svoj kontent z rôznych streamovacích platforiem.
**Nový zvukový systém Bang&Olufsen bol navrhnutý pre ešte dokonalejší audio zážitok. 3D priestorový zvuk je generovaný vďaka 23 reproduktorom a zosilňovačom s celkovým výkonom až 1 920 Wattov**. V zadnej lakťovej opierke je umiestnený špeciálny OLED displej, ktorý slúži na ovládanie infotainmentu či rôznych iných funkcií určených pre zadných pasažierov.
Z pohľadu vodiča samozrejme nechýba trojica displejov tak, ako tomu bolo už v predchádzajúcej generácii. **Hlavný panel infotainmentu má uhlopriečku 10,1-palca a pod ním je umiestnený panel na ovládanie klimatizácie a komfortných funkcií s uhlopriečkou 8,6-palca. Nová Audi A8 disponuje aj hlasovým asistentom, ktorý je možné vyvolať príkazom „Hey Audi!“. Samozrejmosťou je potom kompletne digitálny prístrojový štít s možnosťou voľby Head-up displeja**.
### Až 40 rôznych asistentov **Dokopy sa na palube novej vlajkovej lode od Audi nachádza až 40 rôznych asistenčných a bezpečnostných systémov**. Niektoré z nich sú súčasťou štandardnej výbavy. **Možnosti voľby jednotlivých systémov sú rozdelené do balíkov Park, City a Tour**. Okrem toho, je napríklad nočné videnie alebo priestorové zobrazenie okolia vozu k dispozícii samostatne za príplatok. **Zaujímavou položkou je napríklad diaľkový parkovací asistent, ktorý dokáže auto samostatne zaparkovať alebo vyparkovať aj z úzkeho parkovacieho miesta s tým, že vodič na palube byť nemusí. Tento parkovací asistent je súčasťou balíku Park**.
**V Nemecku bude štandardom balík Tour, ktorý je určený predovšetkým pre jazdu na diaľnici**. Asistenčné a bezpečnostné systémy v tomto balíku automaticky monitorujú okolie vozidla a na základe týchto údajov nastavujú parametre jazdy a komfortu posádky. ### Základom je benzínový trojliter **Ponuka motorizácií pre nové Audi A8 začína vidlicovým šesť-valcom s objemom tri litre a výkonom 250 kW**. Ide o benzínovú jednotku TFSI, ktorá bude mať pre čínsky trh znížený výkon na 210 kW. **Celkový krútiaci moment tohto agregátu je 500 Nm a zrýchlenie dosahuje čas 5,6 sekundy**. **Silnejšie motorizácie 4,0 TFSI budú dostupné v dvoch verziách. Prvá z nich bude pre model A8 s výkonom 338 kW a krútiacim momentom 660 Nm. Špičkou ponuky bude model S8 s rovnakým motorom naladeným na 420 kW a 800 Nm krútiaceho momentu. S8 s týmto motorom zvládne šprint z 0 na 100 km/h za slušných 3,8 sekundy**.
**Neskôr sa samozrejme počíta aj s príchodom plug-in hybridnej verzie či dokonca s nasadením naftových agregátov**. ### Horch ako konkurencia pre Maybach **Špecialitou v ponuke, zatiaľ len pre čínsky trh, bude Audi A8 L Horch**. Ide o reinkarnáciu legendárneho označenia. Horch má byť konkurentom pre Maybach od Mercedes-Benz. **Nepôjde pritom len o vyššiu výbavu štandardnej Audi A8 L. Celkovo bude mať auto 5,45 metra, čo je o 13 centimetrov viac, ako klasický „Lkový“ variant. Interiér bude navrhnutý prevažne pre zadných cestujúcich. Nebudú chýbať ani exkluzivity, ako diamantové prešívanie, špecifický svetelný podpis, panoramatická strecha, emblémy Horch na C-stĺpikoch či relaxačné sedadlá**.
Novinkou bude aj dvojfarebné prevedenie karosérie, čo je pre Audi v tomto segmente premiéra. K dispozícii budú len tri farebné kombinácie, ktoré sú na auto nanášané ručne. A to je konkrétne Mythos Black s Florett Silver, opačná kombinácia Florett Silver a Mythos Black alebo Firmament Blue s Ultra Blue. Audi každú z prvých menovaných farieb aplikuje po líniu Tornado, čo je línia svetiel.
**Nové Audi A8, A8 L budú na nemeckom trhu štartovať s cenovkou 99 500 eur. V prípade športovej verzie S8 je to 144 800 eur. Prvé objednávky budú spustené už v decembri na viacerých európskych trhoch**.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.