Aktuality

Už je to oficiálne: Nový Range Rover je 7-miestny elektromobil pre najnáročnejších

Nové SUV Range Rover sa bude po prvý raz predávať s možnosťou plne elektrického pohonu a siedmich sedadiel.

Vlajkový model Land Roveru má byť dôkazom túžby značky vytvoriť „najžiadanejšie luxusné vozidlá na svete“, uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ Jaguar Land Rover Thierry Bollore.

Dizajn piatej generácie Range Roveru nadväzuje existujúcu generáciu, prítomnosť novej platformy JLR MLA ovplyvňuje predovšetkým možnosti pohonu. Okrem benzínovej a naftovej verzie bude Range Rover prvýkrát v predaji ako elektromobil, čím si automobilka otvorila cestu k udržateľnosti.

Túžba Land Roveru posunúť Range Rover zabezpečiť si vyšší trhový podiel je teraz realistickejší, pretože elektromobilov stále nie je dostatok. Záujmy automobilky pritom nie sú o nič menšie ako odkrojiť z trhového koláča konkurentov aj u konvenčne poháňaných modelov, základná cena modelu totiž vo Veľkej Británii bude predstavovať 94 400 britských libier, zatiaľ predstavuje až 13-percentný nárast v porovnaní s aktuálnou generáciou. Ak by sme chceli hodnotiť nárast ceny Range Rovera s rokom 2015, bude rozdiel až 28 percent (v porovnaní s 73 950 librami).

Koľko bude stáť najdrahšia verzia nového Range Ranger, značka Jaguar Land Rover neuvádza. Plne elektrická verzia sa začne predávať v roku 2024, teda až dva roky po spustení dodávok ostatných verzií.

Ponuka hnacieho ústrojenstva zahŕňa dva plug-in hybridy s veľkými 31,8 kilowatthodinovými batériami, ktoré SUV poskytnú elektrický dojazd asi 100 km. Tento plug-in hybrid spája 201-koňový elektromotor so šesťvalcovým benzínovým motorom produkuje spoločných 503 koní. K dispozícii bude aj menej výkonný a cenovo dostupnejší variant.

Špičkový model bude využívať 4,4-litrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami dodávaný automobilkou BMW s maximálnym výkonom 523 koní. Z nuly na rýchlosť 100 km/h takýto Range Rover zrýchli z približne a 4,4 sekundy.

V závislosti od trhu budú dostupné aj dva šesťvalcové mild-hybridné benzínové modely a tri šesťvalcové mild-hybridné naftové modely.

Land Rover informoval, že nový Range Rover, že bude ponúkaný s asistentom parkovania na diaľku, ktorý umožní vodičovi ovládať zvonka pomocou aplikácie pre smartfóny.

Schopnosť SUV manévrovať pri nízkych rýchlostiach a jazdiť stabilne vo vysokej rýchlosti má byť vylepšená štandardnou výbavou - riadením všetkých štyroch kolies. Polomer otáčania automobilu je 10,95 metra, čo je najkratší priemer zo všetkých dostupných Land Roverov.

Rovnako ako predtým bude Range Rover ponúkaný v štandardnej konfigurácii aj konfigurácii s dlhým rázvorom. Štandardné auto má dĺžku 5 052 mm a dlhšé variant 5 252 mm. Možnosť s dlhým rázvorom bude prvýkrát ponúkaná so siedmimi sedadlami a tiež v konfigurácii s elektrickým pohonom.

Land Rover uviedol, že Range Rover je teraz „jedným z najtichších“ áut na ceste, čiastočne vďaka funkcii potláčania hluku audiosystémom. Až 35 reproduktorov prenáša zvuky, o ktorých automobilka tvrdí, že znižujú hluk a dokážu vytvoriť špeciálne tiché zóny na ktoromkoľvek zo štyroch sedadiel.

Čo dodať, tešíme sa na slovenské ceny, prvé jazdy a testy.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie