OFICIÁLNE: Poznáme osud novej generácie Fabie Combi. Ako to s ňou bude?

Osud novej Fabie Combi je definitévne spečatený. Bude sa malý český kombík určený pre mladých ľudí a malé rodiny vyrábať aj v 4. generácii?
Vydané  Text: 

O 4. generácii Škoda Fabia Combi sa diskutuje už poriadne dlhú dobu. Praktickejšia karosárska verzia bola v minulosti už viackrát odpísaná a následne zase schválená. Avšak, teraz je tomu všetkému koniec. Podľa oficiálnych informácií, ktoré [zverejnil portál Autosalon.tv](https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/fabia-combi-nebude-udusily-ji-prisne-emisni-limity-usetrene-penize-vrazi-automobilka-do-elektroaut?fbclid=IwAR2xJUAkVoJQP0i9w6V63AEw7i_nftkrUkbb8a-nOaYhpVZFuAkJ2NyXXss) je osud obľúbeného rodinného a firemného auta definitívne spečatený. Ak ste sa tešili, že si koncom budúceho roka objednáte úplne novú Fabiu Combi, sklameme vás. **Po letnej dovolenke totiž šéf českej automobilky, Thomas Schäfer, v otvorenom liste zamestnancom spoločnosti oficiálne potvrdil, že tento model definitívne končí**. [Pritom ešte na začiatku tohto roka všetko vyzeralo viac ako sľubne](https://www.autoviny.sk/novinky/121841/nova-fabia-combi-bude-zasluhu-na-tom-ma-aj-slovensko).
### Dôvodom konca je emisná norma Euro 7 Úvod roka 2021 sa niesol v znamení očakávania nielen novej Fabie 4. generácie, ale predovšetkým jej praktickejšej varianty. Dá sa povedať, že bolo takmer isté, že sa malého kombi dočkáme. **K zrušeniu Fabie Combi podľa informácií z otvoreného listu dopomohli predovšetkým emisné normy Euro 7**. Konkrétne znenie informácie o jej zrušení si môžete prečítať nižšie: *„Extrémne prísna emisná norma Euro 7 teraz ešte dramatickejšie urýchľuje transformačný proces smerom k elektromobilite. Potrebujeme preto nielen viac elektromobilov, ale musíme sa aj rýchlejšie, skôr ako sa plánovalo, rozlúčiť s niektorými produktami so spaľovacím motorom. V neposlednom rade preto, že dodržanie tejto emisnej normy je spojené s veľmi vysokými nákladmi. Spoločne sme sa preto rozhodli, že budeme dôsledne investovať do budúcnosti a že sa včas rozlúčime s modelmi so spaľovacími motormi, ako je Škoda Fabia Combi.“*
### Zostáva už len hatchback. Pre viac miesta je tu Scala a Kamiq **Jedinou karosárskou verziou novej Fabie teda bude hatchback**. Český bestseller sa pridáva na vlnu svojich koncernových súrodencov, ako Audi A1, VW Polo či SEAT Ibiza, ktoré už v minulosti skončili s kombi verziou alebo ju ani nikdy nemali. **Ak ale zákazník má aj naďalej záujem o priestranné auto postavené na lacnejšej variante platformy MQB, môže siahnuť po Škode Scala alebo Kamiq**. V súčasnosti sa bude vo vnútri automobilky rokovať o ďalších krokoch. **Pravdepodobne sa vývoj nových modelov a platforiem koncernu VW nasmeruje na lacnejšie formy elektromobility**. [Emisná norma Euro 7](https://www.autoviny.sk/novinky/122186/nova-emisna-norma-euro-7-moze-byt-konecnou-pre-spalovacie-motory-poziadavky-su-odtrhnute-od-reality), ktorá stojí za zánikom obľúbeného modelu, tlačí výrobcov do elektrifikovania portfólií. Aj práve preto Fabia Combi končí. Nakoľko elektrifikovanie tohto malého a lacného auta by pre automobilku z ekonomických dôvodov nedávalo zmysel, jej vývoj a následná výroba boli definitívne zrušené. **V prípade, že máte záujem o kombi verziu Fabie, ešte stále si ju môžete zakúpiť v jej 3. generácii to v prevedení Fabia Combi Tour**.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.