Aktuality

Najlepšie kombi na trhu? Mercedes odhalil terénnu Triedu C All-Terrain

Ak sa vám doteraz páčili terénne vyhotovenia prémiových kombi, ale taká Trieda E vám prišla príliš drahá, Mercedes teraz prišiel s cenovo dostupnejším modelom založeným na Triede C.

Pohon všetkých kolies 4MATIC dostáva už v štandardnej výbave, teda nejde iba o estetické vylepšenia, ako to je zvykom pri „terénnych“ vyhotoveniach v neprémiovom segmente. Po vizuálnej stránke si pritom C All-Terrain zachováva svoju eleganciu a moderný charakter, úpravy pripravené pre necesty sú zapracované triezvo, bez zbytočných pútačov pozornosti. Pohon 4MATIC novej generácie na prednú nápravu zasiela do 45 percent výkonu motora, na zadnú nápravu 55 percent.

Napriek tomu je podvozok vo verzii All-Terrain vyšší až o 40 milimetrov v porovnaní s konvenčným kombi Triedy C, čo je hodnota, ktorá je evidentná už na prvý pohľad. C All-Terrain štandardne stojí na pneumatikách s rozmermi 225/55 R 17, , dispozícii budú aj rozmery 245/45 R 18 a 245/40 R 19. Na 19-palcových diskoch je svetlá výška vozidla vyššia ešte o jeden milimeter naviac. Dizajny diskov majú byť pre verziu All-Terrain exkluzívne.

Okrem toho je o štyri milimetre dlhší, vo výsledku meria 4 755 mm. Zväčšila sa aj šírka o 21 mm na finálnych 1 841 mm (hodnota bez spätných zrkadiel).

Nový Mercedes-Benz C-Class All-Terrain (2022)

Batožinový priestor má solídnu kapacitu 490 až 1 510 litrov, umožňuje komfortné elektronické funkcie prostredníctvom funkcie EASY-PACK, chrbtové operadlá zadných sedadiel možno sklopiť na tri časti v pomere 40:20:40.

Medzi ďalšie terénne odlišnosti patrí výrazná maska chladiča, špeciálne nárazníky, simulovaný kryt podbehu vpredu aj vzadu a obloženie podbehov kolies v matnej tmavosivej farbe.

Nový Mercedes-Benz C-Class All-Terrain (2022)

Štandardne elektrifikovaný pohon

Jednou z motivácií ku kúpe majú byť aj špeciálne jazdné režimy. Popri tradičných režimoch ECO, COMFORT, SPORT a INDIVIDUAL sú tu k dispozícii aj aj OFFROAD a OFFROAD+ s DSR (asistent zjazdu z kopca). Zatiaľ čo základný režim OFFROAD je určený do mierneho terénu, OFFROAD+ si má poradiť s tým náročnejším a členitejším terénom.

Mercedes-Benz Triedy C All-Terrain bude k dispozícii buď s benzínovým alebo naftovým motorom. V benzínovom variante je použitý nový štvorvalcový benzínový motor (M 254) s integrovaným štartovacím generátorom druhej generácie (ISG). Na krátky čas je možné výkon spaľovacieho motora elektricky zvýšiť až o 15 kW.

Aj naftový variant má mild hybridný pohon. Štvorvalcový vznetový agregát (OM 654 M) je vybavený integrovaným štartovacím generátorom druhej generácie a 48-voltovým elektrickým systémom. Aj v naftovom vyhotovení Trieda C dokáže plachtiť s vypnutým spaľovacím motorom, čo má dodatočne znižovať spotrebu priamo počas jazdy, teda nielen pri rozjazdoch.

Nový Mercedes-Benz C-Class All-Terrain (2022)

Spraviť z Triedy C crossover má zmysel. Veď od roku 1982 automobilka predala celkovo 10,5 milióna exemplárov týchto vozidiel, pričom z novej generácie sa za prvé tri mesiaca predaja zarezervovalo už 50-tisíc kusov. Takto vyzerá udržateľný zákaznícky dopyt.

Čo dodať, tešíme sa na redakčný test, ktorý nám snáď Mercedes-Benz ponúkne už čoskoro.

Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie