Volkswagen začal predávať autá bez výbavy. Tento model dokonca nemá ani rádio!

**Celosvetový nedostatok mikročipov spôsobuje výrobcom automobilov bolesti hlavy už niekoľko mesiacov** a núti väčšinu z nich skresať elektronickú výbavu alebo predávať nedokončené vozidlá. Ďalšie značky nemali inú možnosť, ako dočasne zastaviť výrobu určitých modelov. Odborníci z priemyslu tvrdia, že problémy sa budú ťahať až do roku 2022, skeptici hovoria o zlepšení až v roku 2023. **Ani Volkswagen nie… Prečítať celé
Vydané  Text: 
**Celosvetový nedostatok mikročipov spôsobuje výrobcom automobilov bolesti hlavy už niekoľko mesiacov** a núti väčšinu z nich skresať elektronickú výbavu alebo predávať nedokončené vozidlá. Ďalšie značky nemali inú možnosť, ako dočasne zastaviť výrobu určitých modelov. Odborníci z priemyslu tvrdia, že problémy sa budú ťahať až do roku 2022, skeptici hovoria o zlepšení až v roku 2023. **Ani Volkswagen nie je voči týmto problémom imúnny** a v Brazílii predávaný Fox je ukážkovým príkladom, ako musí nemecká značka riešiť najnovšiu krízu. Malý hatchback sa na tamojšom trhu v súčasnosti predáva bez akéhokoľvek infotainmentu. **Nedostanete dokonca ani jeden z tých malých monochromatických displejov v štýle deväťdesiatych rokov,** ktoré niektoré autá stále ponúkajú v základnej výbave. Neexistuje žiadny spôsob, ako vrátiť multimediálny systém späť do auta, pretože koncern VW tvrdí, že kvôli nedostatku polovodičových zásob sa musí Fox dočasne predávať s plastovou záslepkou na mieste, kde predtým fungovalo plnohodnotné rádio. Interiér teraz vyzerá šokujúco stroho, čo je navyše zdôraznené skutočnosťou, že samotný model nepatrí k najmladším vozidlám na trhu. Ide o jeden z posledných modelov, ktorý využíva ešte archaickú platformu PQ24 z konca 90. rokov. **Používaná bola v modeloch ako Škoda Fabia prvej generácie či Audi A2** so zvláštnou hliníkovou karosériou. Fox dnes prakticky len dožíva, pretože výroba sa oficiálne skončí o niekoľko mesiacov, keď dôjde k predstaveniu nového modelu Voyage. Dovtedy sa zákazníci musia uspokojiť so základným autom bez výbavy. Fox je teraz po strate 6,5-palcového displeja o niečo lacnejší než predtým a zákazníci sú vyzývaní, aby si ako príslušenstvo kúpili samostatný infotainment od predajcov VW. **Znamená to, že kabeláž v aute už existuje a je to záležitosť typu plug & play, pričom štyri reproduktory a dva výškové reproduktory sú súčasťou štandardnej výbavy,** aj keď sa auto predáva bez infotainmentu.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.