NEPREHLIADNITE: Bugatti oficiálne prechádza pod chorvátsky Rimac. Čo to pre legendárnu značku znamená?

Už niekoľko mesiacov z rôznych zdrojov počúvame informácie o tom, že nemecký koncernový gigant VW Group už ďalej nepočíta vo svojom portfóliu so značkou Bugatti. Automobilka je vraj dlhodobo stratová a preto sa jej Volkswagen chcel zbaviť. Len pred pár dňami sa na verejnosť dostali oficiálne informácie o tom, že novým vlastníkom Bugatti sa stáva chorvátsky Rimac!
**Mladá automobilka z Chorvátska, za ktorou stojí Mate Rimac, mnohými prezývaný aj európsky Elon Musk, získala 55% podiel v automobilovej legende**. Ten Rimac odkúpil od VW Group, kde bolo ich vlastníkom Porsche. Touto akvizíciou sa zároveň vytvára úplne nový podnik nazvaný Bugatti-Rimac.
### Chiron ostáva! Rimac Nevera bude jeho elektrickým súrodencom
Milovníci moderných hyperšportov sa však nemusia obávať. Obe automobilky budú svoje modely predávať pod pôvodnými názvami. Ide len o spoločnosť, ktorá ich výrobu bude zastrešovať. Rimac sa rozhodol, že celú akvizíciu ohlási v prehľadnej infografike. Z nej jasne vyplýva, že 45% akcií bude aj naďalej v držbe Porsche.
**Rimac Group, ktorá 55% podiel od Porsche odkúpila je zároveň v držaní viacerých subjektov. Majoritný podiel v nej má jej zakladateľ Mate Rimac (37%), za ním nasleduje práve Porsche (24%) a Hyundai (12%). Zbytok, teda 27%, pripadá na ostatných investorov a veriteľov.**

### Bugatti sa stane ekologickým
Ďalší osud automobilky Bugatti bude teda pravdepodobne spojený s elektromobilitou. Nakoľko Rimac vyrába výhradne elektrické hyperšporty, predpokladá sa, že v priebehu nasledujúcej dekády príde taktiež k elektrifikovaniu áut Bugatti. Zároveň treba dodať, že Bugatti zatiaľ žiadnym spôsobom meniť svoju ponuku nebude. Aktuálny Chiron bude stále plnohodnotným hyperšportom a novopredstavený Rimac Nevera bude naopak elektrickým hyperšportom.
V nákupnej klauzule je uvedené ešte aj to, že Rimac Group je naďalej jediným vlastníkom všetkých elektrických technológií, ktoré sú používané v automobiloch chorvátskeho výrobcu.
**Ako je už mnohým jasné, novým šéfom automobilky Bugatti sa teda stáva mladý Chorvát Mate Rimac, ktorý preberá pozíciu CEO Rimac Group.** Automobilky budú svoje nové modely aj naďalej produkovať vo svojich aktuálnych fabrikách. Rimac sa teda bude stále vyrábať v meste Zagreb a Bugatti neopúšťa výrobné linky fabriky v Molsheime vo Francúzsku.
Rimac Group vo svojej oficiálnej správe k akvizícii ďalej uvádza, že aktuálne prebiehajú práce na novom Rimac Campus, ktorý sa stane domovom predstavenstva spoločnosti a zároveň centra Rimac Technology, ktoré zastrešuje všetky technológie, ktorými automobilka disponuje.


Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.