KRÁSA DIVERZITY: Porovnali sme BMW 128ti a Cupra Leon ST 2.0 TSI 310 4Drive
K rýchlej jazde sa dá pristupovať rôznymi spôsobmi. Chcete mať plné ruky práce a cvičiť si pravú nohu? Alebo mať slobodu nerozmýšľať nad plynovým pedálom? Tento porovnávací test prvého skutočného hothatchu od BMW a rýchleho kombi od Cupry nie je vôbec tradičný, no niektoré zistenia sú vskutku prekvapivé.
Vydané Text: Erik Stríž






Model | Cupra Leon ST 310 4Drive | BMW 128ti | |
Usporiadanie/počet valcov | Turbo R/4 | Turbo R/4 | |
Objem | cm3 | 1 994 | 1 998 |
Najvyšší výkon | kW (k) pri ot./min. | 228 (310)/- | 195 (265)/4 750 – 6 500 |
Najvyšší krút. Moment | Nm pri ot./min. | 400/- | 400/1 750 – 4 500 |
Emisie CO2 Emisie CO2 Emisie CO2 | g/km | 183 – 196 | 170 – 157 |
Pohotovostná hmot./užit. zaťaženie | kg | 1 640/- | 1 520/2 000 |
Dĺžka × šírka × výška | mm | 4 657 × 1 799 × 1 437 | 4 319 × 1 799 × 1 434 |
Rázvor | mm | 2 683 | 2 670 |
Batožinový priestor | dm3dm3dm3 | 620 | 380/1 200 |
Objem palivovej nádrže | l | 55 | 50 |
Pneumatiky | 235/35 ZR19 | 225/40 R18 | |
Prenos sily | Pohon všetkých kolies, 7-stupňová automatická prevodovka DSG | Pohon predných kolies, 8-stupňová automatická prevodovka, samosvorný diferenciál torsen | |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 4,9 | 6,1 |
Najvyššia rýchlosť | km/h | 250 | 250 |
Komb. spotreba (WLTP) | l/100 km | 8,1 – 8,6 | 7,5 – 6,9 |
Štandardná záruka | roky/km | 5/100 000 | 2/bez obmedzenia km |
Registračný poplatok | € | 2 300 | 1 900 |
Základná cena | € | 42 080 | 41 700 |
Adaptívny tempomat | 240 | 465 | |
Adaptívne svetlomety | – | 517 | |
Adaptívny podvozok | S | – | |
Vyhrievané predné/zadné sedadlá | 615*/- | 413/- | |
Vyhrievaný volant | S | 196 | |
Bezdrôtové nabíjanie | 191 | 413 | |
Parkovacie senzory/cúv. Kamera | S (zadné)/494 | S/362 | |
Metalíza | 636 | 775 | |
Navigácia | S | 1 085 | |
Balík asistenčných systémov | S | 2 263 | |
AMŠ Hodnotenie | (najvyšší počet bodov) | Cupra Leon ST 310 4Drive | BMW 128ti |
Pohon | (10) | 9 | 8 |
Podvozok | (10) | 8 | 8 |
Komfort | (10) | 8 | 8 |
Interiér | (10) | 7 | 9 |
Cena/výbava | (10) | 8 | 6 |
Spolu | (50) | 40 | 39 |
1. | 2. | ||
Záver: | |||
1. Cupra Leon ST 310 4Drive | 2. BMW 128ti | ||
Cupra si nás získala najmä špičkovou pohonnou jednotkou. Neúnavný motor s ostro radiacou prevodovkou poskytuje skvelý zážitok z jazdy. Priestor sme v tomto porovnávacom teste nehodnotili, ale pre niekoho to môže byť ďalšia pridaná hodnota. | BMW nás prekvapilo jednoduchým a predsa prepracovaným prístupom k vytvoreniu hot-hatchu. Potenciál má skvelý, jeho motor má krásny zvuk, ale viac by sa nám k nemu hodila manuálna prevodovka. Určite si nezabudnite zvoliť iné pneumatiky! |
Inzercia

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk