Renault Megane R.S. má slovenské ceny! Zverejňujeme kompletný cenník

Pre zaujímavosť dodávame, že práve tento týždeň testujeme dostupnejší Megane R.S. Line a test si budete môcť prečítať už počas tohto mesiaca.
Vydané  Text: 

Tešíte sa na Renault Megane R.S.? Tak vás potešíme, slovenské zastúpenie značky práve zverejnilo slovenský cenník hot hatchu, ktorý je jedným z posledných druhu R.S. Dôvod je ten, že značka športových Renaultov svojím spôsobom končí. Mení totiž meno, po novom sa športové Renaulty budú označovať ako ALPINE. Téme sme venovali pozornosť v samostatnom príspevku:

Renault končí s R.S., ale nie so športovými autami: Nový názov dáva zmysel a poteší všetkých auto-moto fanúšikov

Značka Renault informovala o tom, že jej divízia športových modelov R.S. prechádza historickými zmenami.

### Slovenská konfigurácia a cena Renault Megane R.S. Nový Renault Megane R.S. na Slovensko prichádza v motorizácii TCe 300 EDC a dvoch stupňoch výbavy. „Základný“ R.S. stojí 36 150 eur, zatiaľ čo vrchol ponuky R.S. TROPHY v cenníku figuruje so sumou 40 550 eur. Spoločným menovateľom týchto dvoch výbav je rovnaký benzínový motor konfigurovaný s automatickou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Štvorvalec s priamym vstrekovaním je vybavený preplňovaním, pracuje so zdvihovým objemom valcov 1 798 cm3 a 16 ventilmi. Maximálny výkon 220 kW (300 koní) dosahuje pri 6 000 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment až 420 Nm pri štyroch tisícoch. Ten je o 30 Nm vyšší ako v prípade predchodcu. Najvyššia rýchlosť vozidla je podľa výrobcu 255 km/h a akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne už za 5,7 sekundy. Výkon hodný ocenenia. Tiež zaujímavý je údaj o tom, ako dlho trvá Megane R.S., kým z pokoja vyštartuje a prejde prvý kilometer – je to 24,8 sekundy. Popri tom všetkom výrobca avizuje spotrebu paliva iba 8,4-8,5 l/100 km. Renault Megane R.S. ponúkne vskutku pestrú základnú výbavu s množstvom komfortných a bezpečnostných doplnkov, lenže za adaptívny tempomat, head-up displej, panoramatické strešné okno či R.S. Monitor (komplexný systém palubnej telemetrie) si budete musieť doplatiť v oboch stupňoch výbavy. Medzi podstatné rozdiely medzi R.S. a R.S. Trophy patria napríklad väčšie disky kolies (18 vs. 19″), odlišné čalúnenie interiéru (textil vs. Alcantara R.S.), samosvorný diferenciál v Trophy, ale aj samotné naladenie podvozka s funkciou 4CONTROL s hydraulickými dorazmi (Sport vs. Cup). V porovnaní s podvozkom Sport Nového Megane R.S. sa podvozok Cup vyznačuje mechanickým samosvorným diferenciálom Torsen®, ktorý poskytuje výhodu lepšej trakcie pri prejazde zákrutami; Taktiež je vybavený tlmičmi a pružinami, ktorých tuhosť bola zvýšená o 25 % respektíve 30 % a používa o 10 % tuhšie stabilizátory v porovnaní s klasickým Megane R.S, uvádza výrobca. Poteší, že obe verzie obsahujú športový výfukový systém s aktívnym ventilom, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, športové sedadlá R.S. s integrovanými hlavovými opierkami, digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,2 palca, navigačný systém Easy Link 9,3″ so zvukou technikou Boose či predné a zadné parkovacie senzory aj so zadnou parkovacou kamerou. ### Renault Megane R.S. – Cenník:




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Výrazný facelift

Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov.

     Nový Spring zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu. Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?