Renault Megane R.S. má slovenské ceny! Zverejňujeme kompletný cenník

Pre zaujímavosť dodávame, že práve tento týždeň testujeme dostupnejší Megane R.S. Line a test si budete môcť prečítať už počas tohto mesiaca.
Vydané  Text: 
Tešíte sa na Renault Megane R.S.? Tak vás potešíme, slovenské zastúpenie značky práve zverejnilo slovenský cenník hot hatchu, ktorý je jedným z posledných druhu R.S. Dôvod je ten, že značka športových Renaultov svojím spôsobom končí. Mení totiž meno, po novom sa športové Renaulty budú označovať ako ALPINE. Téme sme venovali pozornosť v samostatnom príspevku:

Renault končí s R.S., ale nie so športovými autami: Nový názov dáva zmysel a poteší všetkých auto-moto fanúšikov

Značka Renault informovala o tom, že jej divízia športových modelov R.S. prechádza historickými zmenami.

### Slovenská konfigurácia a cena Renault Megane R.S. Nový Renault Megane R.S. na Slovensko prichádza v motorizácii TCe 300 EDC a dvoch stupňoch výbavy. „Základný“ R.S. stojí 36 150 eur, zatiaľ čo vrchol ponuky R.S. TROPHY v cenníku figuruje so sumou 40 550 eur. Spoločným menovateľom týchto dvoch výbav je rovnaký benzínový motor konfigurovaný s automatickou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Štvorvalec s priamym vstrekovaním je vybavený preplňovaním, pracuje so zdvihovým objemom valcov 1 798 cm3 a 16 ventilmi. Maximálny výkon 220 kW (300 koní) dosahuje pri 6 000 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment až 420 Nm pri štyroch tisícoch. Ten je o 30 Nm vyšší ako v prípade predchodcu. Najvyššia rýchlosť vozidla je podľa výrobcu 255 km/h a akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne už za 5,7 sekundy. Výkon hodný ocenenia. Tiež zaujímavý je údaj o tom, ako dlho trvá Megane R.S., kým z pokoja vyštartuje a prejde prvý kilometer – je to 24,8 sekundy. Popri tom všetkom výrobca avizuje spotrebu paliva iba 8,4-8,5 l/100 km. Renault Megane R.S. ponúkne vskutku pestrú základnú výbavu s množstvom komfortných a bezpečnostných doplnkov, lenže za adaptívny tempomat, head-up displej, panoramatické strešné okno či R.S. Monitor (komplexný systém palubnej telemetrie) si budete musieť doplatiť v oboch stupňoch výbavy. Medzi podstatné rozdiely medzi R.S. a R.S. Trophy patria napríklad väčšie disky kolies (18 vs. 19″), odlišné čalúnenie interiéru (textil vs. Alcantara R.S.), samosvorný diferenciál v Trophy, ale aj samotné naladenie podvozka s funkciou 4CONTROL s hydraulickými dorazmi (Sport vs. Cup). V porovnaní s podvozkom Sport Nového Megane R.S. sa podvozok Cup vyznačuje mechanickým samosvorným diferenciálom Torsen®, ktorý poskytuje výhodu lepšej trakcie pri prejazde zákrutami; Taktiež je vybavený tlmičmi a pružinami, ktorých tuhosť bola zvýšená o 25 % respektíve 30 % a používa o 10 % tuhšie stabilizátory v porovnaní s klasickým Megane R.S, uvádza výrobca. Poteší, že obe verzie obsahujú športový výfukový systém s aktívnym ventilom, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, športové sedadlá R.S. s integrovanými hlavovými opierkami, digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,2 palca, navigačný systém Easy Link 9,3″ so zvukou technikou Boose či predné a zadné parkovacie senzory aj so zadnou parkovacou kamerou. ### Renault Megane R.S. – Cenník:




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.