Byť hokejistom znamená mať mega tučné bankové konto, ale aj mega drahý vozový park. Nie každý hráč však investuje svoje prvé, tvrdo zarobené peniaze do športiaku alebo limuzíny. Patrí k nim aj česká hokejová legenda Jaromír Jágr.
Jej prototyp bol komplexne testovaný vo Wolfsburgu, keďže už vtedy sa uvažovalo nad spoluprácou v rámci motorov Volkswagen a ďalších komponentov. Aj keď k spolupráci napokon z finančných dôvodov v tom čase nedošlo, nadviazané kontakty zjednodušili komunikáciu po roku 1989, kedy vo vtedajšom Československu padol komunistický režim.
V tom čase vyrábala ŠKODA v priemere 200 000 vozidiel ročne, s motorom vzadu a jedinými modelovými radami modernej koncepcie boli Favorit a Forman. Aby ŠKODA mohla držať trend s modernými automobilkami a uspieť vo svete, bolo nevyhnuté nájsť strategického partnera.
V roku 1990 oslovila česká vláda osem automobiliek , z ktorých štyri dali ponuku. Do úzkeho výberu sa dostali koncerny Renault-Volvo a Volkswagen Group. Nakoniec sa víťazom stal koncern Volkswagen Group, ktorý do automobilky vložil **620 miliónov mariek**, čím vlastnil 31 % akcii.
Niekedy sú menšie ako si pamätáme z detstva, inokedy veľkosťou kufra prekvapujú v pozitívnom zmysle.
#### 10/1991
Richard Von Weizsäcker, nemecký spolkový prezident, navštívil 8. októbra Mladú Boleslav. Potvrdil tak svoj záujem o privatizáciu automobilky, ktorý trval už od jari 1990.
#### 11/1992
Schválenie plánu investície do automobilky ŠKODA vo výške 3,749 miliardy mariek do roku 2000 dozornou radou Volkswagen Group.
#### 6/1994
16. júna 1992 bol vyrobený miliónty kus vozidla ŠKODA s pohonom predných kolies.
#### 10/1994
Na trh bol uvedený model **ŠKODA Felicia, prvé vozidlo s komponentami koncernu Volkswagen**.
Pamätáte si slávnu televíznu reklamu na Toyotu, v ktorej názov značky spievali opice? Objavili sme ju za vás!