Budú si môcť majitelia Kií vymeniť logá za nové v servisoch? Pýtali sme sa za nich

Automobilka Kia v týchto mesiacoch prechádza významnejšou transformáciou, po ktorej už viac nebude len klasickou automobilkou, ale poskytovateľom mobility ako takej. Jej produkty obsiahnu nielen oblasť osobných automobilov, ale aj špeciálnych vozidiel a softvérových riešení. Jej [strategickému plánu Plan S](https://www.autoviny.sk/novinky/121126/velky-plan-kie-ovladnut-europsky-trh-s-elektromobilitou-skor-realisticke-ocakavania-a-ohromne-usilie) sme sa už venovali v samostatnom príspevku a medzi prvých reprezentantov tejto novej stratégie je aj [celkom nový elektromobil EV6](https://www.autoviny.sk/novinky/122213/a-je-to-tu-kia-ev6-v-plnej-parade), ktorý zaujme nielen vonkajším estetickým vyhotovením.
Súčasťou transformácie automobilky je aj úprava jej imidžu a vizuálu, ktorým komunikuje s vonkajším svetom. O tom, že Kia plánuje zmeniť svoje roky používané logo, sme sa prvýkrát zmieňovali ešte pred tromi rokmi, ale celkom prvým modelom s týmto novým logom je práve elektromobil EV6. Medzitým sa tiež objavil na [modernizácii športového liftbacku Stinger](https://www.autoviny.sk/novinky/122222/nechceli-sme-dobre-auta-tak-ich-kia-robi-pre-usa-novy-stinger-2022-je-uchvatny-stroj-pre-narocnych), avšak zatiaľ len pre severoamerické trhy.
### Nové logo KIA
Nové logo značky Kia je v porovnaní s tým doterajším výrazne modernejšie, jednotlivé písmená sú spojené a tvoria dojem jednej súvislej čiary.
Okrem estetiky loga sa ale mení aj jeho fyzické vyhotovenie. Zatiaľ čo doteraz malo logo základ v ovále, ktorý sa lepil na karosériu a na volanty, po novom o tento oválny základ prichádza. Dokonca sa celkom zbavuje akejkoľvek základovej platformy, na kapoty sa tak bude umiestňovať iba akoby laserom vyrezaný plátok kovu, ktorý bude z karosérie mierne vystupovať. Je to podobné, ako keď sú na zadných partiách nalepené písmená tvoriace názov modelu, akurát v tomto prípade sa jedná o jeden solídny kompaktný objekt.

Pýtali sme sa slovenského zastúpenia značky Kia na to, či budú mať súčasní zákazníci – majitelia vozidiel tejto značky – oficiálnu možnosť výmeny loga na svojich súčasných autách.
Spoločnosť Kia Motors Sales Slovakia pre Autoviny.sk potvrdila, že s ohľadom na odlišný charakter loga a jeho celkom odlišné fyzické vyhotovenie uvedené vyššie nebudú autorizované servisy ponúkať takúto možnosť v rámci svojej štandardnej ponuky.
Nevylučuje to však možnosť, že keď si zákazník takúto službu vyslovene vyžiada, prípadne si logo prinesie so sebou, servis to predsa len vykoná.
Dôvod, pre ktorý sme sa na túto vec pýtali, spočíva v každodennej skúsenosti. Motoristi si radi na svojich automobiloch menia logá automobiliek za nové, keď táto automobilka medzičasom k úprave loga pristúpila. Typickým príkladom sú značky Škoda a Alfa Romeo. Dnes môžete vidieť aj pätnásťročné Octavie a pôvodné 159-ky s novými logami.

Predajcovia na internete sa už tejto novinke stihli prispôsobiť a napríklad známy internetový obchod z Číny má už dnes rozsiahli ponuku nových emblémov značky Kia, avšak pre možnosť ľahkej inštalácie na staršie vozidlá v oválnej platforme.
Vo všeobecnosti neodporúčame meniť logá na automobiloch za ich nové verzie, pretože to svojím spôsobom znižuje hodnotu automobilu, okrem toho je celkom možné, že pri neodbornej montáži novej verzie poškodíte lak karosérie alebo samotné logo.
[GALLERY id=31390]

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk