Aktuality

Budú si môcť majitelia Kií vymeniť logá za nové v servisoch? Pýtali sme sa za nich

Automobilka Kia v týchto mesiacoch prechádza významnejšou transformáciou, po ktorej už viac nebude len klasickou automobilkou, ale poskytovateľom mobility ako takej. Jej produkty obsiahnu nielen oblasť osobných automobilov, ale aj špeciálnych vozidiel a softvérových riešení. Jej strategickému plánu Plan S sme sa už venovali v samostatnom príspevku a medzi prvých reprezentantov tejto novej stratégie je aj celkom nový elektromobil EV6, ktorý zaujme nielen vonkajším estetickým vyhotovením.

Súčasťou transformácie automobilky je aj úprava jej imidžu a vizuálu, ktorým komunikuje s vonkajším svetom. O tom, že Kia plánuje zmeniť svoje roky používané logo, sme sa prvýkrát zmieňovali ešte pred tromi rokmi, ale celkom prvým modelom s týmto novým logom je práve elektromobil EV6. Medzitým sa tiež objavil na modernizácii športového liftbacku Stinger, avšak zatiaľ len pre severoamerické trhy.

Prečítajte si aj:


Kia vyvíja armádne stroje novej generácie, bude aj „hummer“ postavený na základoch SUV Mohave!

ERIK STRÍŽ


Kia predstavila svoje nové logo! Sledujte video z predstavenia dronmi a ohňostrojmi

ERIK STRÍŽ


A je to tu. Kia EV6 v plnej paráde!

Peter Lacena


Nové logo KIA

Nové logo značky Kia je v porovnaní s tým doterajším výrazne modernejšie, jednotlivé písmená sú spojené a tvoria dojem jednej súvislej čiary.

Okrem estetiky loga sa ale mení aj jeho fyzické vyhotovenie. Zatiaľ čo doteraz malo logo základ v ovále, ktorý sa lepil na karosériu a na volanty, po novom o tento oválny základ prichádza. Dokonca sa celkom zbavuje akejkoľvek základovej platformy, na kapoty sa tak bude umiestňovať iba akoby laserom vyrezaný plátok kovu, ktorý bude z karosérie mierne vystupovať. Je to podobné, ako keď sú na zadných partiách nalepené písmená tvoriace názov modelu, akurát v tomto prípade sa jedná o jeden solídny kompaktný objekt.

Kia Stinger 2022 facelift (GT-Line, GT1, GT2)

Pýtali sme sa slovenského zastúpenia značky Kia na to, či budú mať súčasní zákazníci - majitelia vozidiel tejto značky - oficiálnu možnosť výmeny loga na svojich súčasných autách.

Spoločnosť Kia Motors Sales Slovakia pre Autoviny.sk potvrdila, že s ohľadom na odlišný charakter loga a jeho celkom odlišné fyzické vyhotovenie uvedené vyššie nebudú autorizované servisy ponúkať takúto možnosť v rámci svojej štandardnej ponuky.

Nevylučuje to však možnosť, že keď si zákazník takúto službu vyslovene vyžiada, prípadne si logo prinesie so sebou, servis to predsa len vykoná.

Dôvod, pre ktorý sme sa na túto vec pýtali, spočíva v každodennej skúsenosti. Motoristi si radi na svojich automobiloch menia logá automobiliek za nové, keď táto automobilka medzičasom k úprave loga pristúpila. Typickým príkladom sú značky Škoda a Alfa Romeo. Dnes môžete vidieť aj pätnásťročné Octavie a pôvodné 159-ky s novými logami.

Aj keď bude mať nové logo celkom odlišné vyhotovenie ako doteraz, na internete sa už objavili fotografie takejto verzie nového loga v pôvodnom ovále. Zdá sa, že to nebude oficiálne vyhotovenie.

Predajcovia na internete sa už tejto novinke stihli prispôsobiť a napríklad známy internetový obchod z Číny má už dnes rozsiahli ponuku nových emblémov značky Kia, avšak pre možnosť ľahkej inštalácie na staršie vozidlá v oválnej platforme.

Vo všeobecnosti neodporúčame meniť logá na automobiloch za ich nové verzie, pretože to svojím spôsobom znižuje hodnotu automobilu, okrem toho je celkom možné, že pri neodbornej montáži novej verzie poškodíte lak karosérie alebo samotné logo.

Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie