Hyundai Santa Fe plug-in hybrid stojí 50 590 eur, čo za túto cenu dostanete?

Značka Hyundai predstavila ceny hybridného a plug-in hybridného Santa Fe pre slovenský trh. Za najlacnejší hybrid zaplatíte len 42 490 eur, za možnosť nabíjania káblom a dlhší elektrický dojazd ďalších osemtisíc.
Vydané  Text: 
Keď sme pred časom zverejnili [cenník nového Hyundai Santa Fe](https://www.autoviny.sk/novinky/121917/vylepseny-hyundai-santa-fe-na-slovensku-kupite-uz-od-41-390), tému sme uviedli v pozitívnom duchu. Najnižšia cena nového veľkého SUV totiž iba mierne presiahla 41-tisíc eur, čo na auto tejto kategórie s takouto výbavou považujeme za primerané nacenenie. Niektorí čitatelia nás ale upozornili na to, že podľa nich vyzerá cenovo dostupné auto inak. Aj ich názor sa asi zmení teraz, keď „slovenský Hyundai“ vydal cenníky pre hybridné a plug-in hybridné verzie. Santa Fe v konfigurácii 1.6 T-GDi HEV Elegance (iba rekuperáciou nabíjaný hybrid) totiž stojí iba 42 490 eur, teda len o niečo vyše tisíc eur viac ako predtým uvádzaný čisto spaľovací variant. Je evidentné, že hybridné pohony naberajú na atraktivite a hoci sú obyčajne podstatne drahšie ako klasické motorizácie bez elektromotorov, Santa Fe si túto technológiu nacenilo vskutku veľkoryso v prospech zákazníkov. O niečo lepšie vybavený hybrid v stupni výbavy Premium výrobca ocenil na minimálne 46 090 eur.
Hyundai Santa Fe
### 7-miestny plug-in hybrid so 4×4 Za plug-in hybridnú verziu už zákazník zaplatí od 50 590 eur, pretože je dostupná výhradne v stupni výbavy Premium. **Plug-in hybridná verzia Santa Fe má elektrický dojazd 58 km** podľa WLTP, trakčné akumulátory s kapacitou 13,8 kWh a napätím 380 V a celkový výkonon pohonného systému 4×4 195 kW (265 koní) pri 5 500 ot./min. Samostatný benzínový motor s preplňovaním má štyri valce, max. výkon 132,2 kW (180 k) a max. krútiaci moment 265 Nm, elektrický synchrónny motor s permanentným magnetom vyvinie max. výkon 66,1 kW (91 k) a až 304 Nm krútiaceho momentu. **V štandardnej výbave plug-in hybridu** sú napríklad FULL LED predné a LED zadné svetlomety, **strešné lyžiny**, rezervné koleso na zliatinovom disku, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru (Smart Tailgate), červená metalíza, pohon 4×4, 6-stupňová automatická prevodovka, **kompletná výbava bezpečnostných asistentov a funkcií pre asistovanú jazdu**, kožené čalúnenie sedadiel, prístrojová doska Supervision s 12,3″ farebným displejom, **head-up displej**, automatická dvojzónová klimatizácia, adaptívny tempomat, **360° kamerový systém**, vyhrievanie predných aj zadných sedadiel a množstvo ďalších položiek. Hybridnú a aj plug-in hybridnú verziu Santa Fe možno konfigurovať aj ako 7-miestne vyhotovenie. Dobrou správou pre budúcich kupujúcich je osemročná záruka na batérie, pritom na auto ako také dáva Hyundai štandardnú päťročnú záruku bez obmedzenia kilometrov. ### Cenník Hyundai Santa Fe HEV a PHEV




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »