Najlepší elektromobil je Kia e-Niro, ukázal rozsiahly prieskum medzi majiteľmi elektrických áut

Ak zvažujete kúpu elektrického auta a chcete mať istotu o jeho kvalite, zamerajte sa práve na Kiu e-Niro. Opäť získal najlepšie hodnotenie od reálnych majiteľov.
Vydané  Text: 
Značka Kia sa dnes pochválila významným úspechom. Jej elektromobil e-Niro (modelové roky 2019, 2020) zvíťazil v rozsiahlej štúdii organizácie J.D. Power zameranej na zákaznícke skúsenosti s elektromobilmi (EVX, Electric Vehicle Experience). Z výsledkov jednoznačne vyplynulo, že reálni majitelia a používatelia automobilov Kia e-Niro sú nielen subjektívne spokojní, ale aj majú s autom najmenej starostí v porovnaní s majiteľmi iných značiek a modelov elektromobilov. Štúdia bola skutočne rozsiahla, realizovala sa v spolupráci s 10-tisíc majiteľmi/používateľmi elektromobilov. Tí odpovedali na podrobné otázky týkajúce sa, okrem iného, **prevádzkových nákladov**, **dojazdu** na elektrinu alebo **pôžitku z jazdy**. Všetko s cieľom určiť pravdepodobnosť opätovného zakúpenia elektromobilu a jeho odporučenia ostatným. Medzi kľúčové vlastnosti elektrickej Kie e-Niro patrí samotné karosárske vyhotovenie (praktický crossover), vyšší posed s jednoduchým nastupovaním, veľký kufor s kapacitou 451 litrov, veľmi živá jazdná dynamika, efektívny energetický manažment s nízkou spotrebou elektrickej energie a najmä pomerovo veľmi dobrá cena. Zatiaľ čo elektrické kompaktné SUV a crossovery bez problémov vedia aj v základnej konfigurácii prekonať 40-tisícové hranice, **[na Slovensku sa Kia e-Niro predáva](https://www.kia.com/sk/nove-auta/e-niro/zistit-viac/) od 35290 eur s bohatou výbavou Silver**. Podstatným argumentom ku kúpe je aj **štandardná záruka na nové vozidlo 7 rokov**/150 000 km (do 3 rokov neobmedzená, od 4 rokov 150 000 km), ktorá je navyše prenosná aj na ďalších majiteľov. Elektrický dojazd základnej verzie s kapacitou akumulátorov 39,2 kWh (120 Ah) je **v mestskom režime 405 km**, zatiaľ čo vo vyššej konfigurácii so 64 kWh (180 Ah) akumátorom už **615 kilometrov**. V zmiešaných podmienkach je to 289 a 455 km. „*Vyhlásenie za víťaza kategórie masovo vyrábaných vozidiel v štúdii zákazníckych skúseností EVX dosvedčuje, ako dobre boli naše elektromobily súčasnej generácie prijaté zákazníkmi, čo vytvára peknú východziu pozíciu pre naše budúce smerovanie v rámci príprav na uvedenie 11 atraktívnych elektromobilov budúcej generácie do roku 2025. Prechod na elektrifikáciu už vstúpil do novej fázy a my sme hrdí na skutočnosť, že stojíme na čele celého tohto hnutia*,“ povedal na margo víťazstva modelu e-Niro **Jason Jeong**, **prezident spoločnosti Kia Europe**. ### Kia má smelé plány Kia sa momentálne v podstatnej miere transfuje z klasickej automobilky na komplexného dodávateľa mobility, čo je **kľúčové pre zachovanie** **udržateľnosti** celého jej biznisu. Nejedná sa pritom len o inovácie v modelovom portfóliu a postupnú elektrifikáciu automobilov, ale o celkový prístup k obchodnému modelu. Automobilka Kia ešte minulý rok vydala verejné záväzky transformovať sa tým, že spustila svoj **strategický „Plán S“,** ktorému sa sme podrobne venovali v samostatnom článku priloženom nižšie. Plán Kie patrí vzhľadom k veľkosti spoločnosti a rozsahu jej aktivít k najambicióznejším v automobilovom priemysle.

Veľký plán Kie ovládnuť európsky trh s elektromobilitou? Skôr realistické očakávania a ohromné úsilie

Značka Kia iba nedávno informovala o svojej novej stratégii Plán S, teraz ho upresňuje v súvislosti s európskym trhom. Budúcnosť tkvie v elektrifikácii áut, už teraz tvoria elektromobily 6% celkového európskeho predaja.

Kia rieši najväčší ekoproblém elektromobilov: batérie sa budú zbierať a recyklovať

Priemyselný koncern Hyundai Motor Group, pod ktorý patrí aj značka áut Kia,




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »