Za uplynulých 37 rokov stúpol počet prihlásených áut na takmer trojnásobok. Koľko áut ale bolo vyradených?
### Hromadná doprava aj vďaka automobilom
Dňa 27. septembra 1840 bola slávnostne spustená do prevádzky **konská železnica medzi Bratislavou a Svätým Jurom**. Bola to prvá konská železnica na našom území a v Uhorsku, mala dĺžku 15,5 km.
Do Bratislavy prišiel **prvý parný vlak** 20. augusta 1848 , ktorý začal premávať medzi Bratislavou a Viedňou .
**História hromadnej dopravy v hlavnom meste začala v roku 1904**, kedy **Bratislavská automobilová dopravná spoločnosť** zriadila prvú autobusovú linku. Dva omnibusy pre 8 cestujúcich premávali počas letnej sezóny **z Hurbanového námestia na Železnú studienku**, pričom cesta trvala 25 minút.
Už o rok neskôr sa trasa skrátila iba k Červenému mostu z dôvodu zlej vozovky. Dva roky od vzniku spoločnosť zanikla.
Lenže nie Prešporku, ale Košiciam pritom patrí status zavedenia najstaršej mestskej hromadnej dopravy na Slovensku. Vznikla ešte v 19. storočí! Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) je dnes „pokračovateľom prevádzky“ najstaršej mestskej hromadnej dopravy na Slovensku. **Spočiatku išlo o konskú železnicu**, ktorá bola uvedená do prevádzky **14. novembra 1891**. Prvý úsek konskej železnice viedol zo železničnej stanice cez Hlavnú ulicu po hospodársku školu (dnes Poliklinika Sever). **Elektrifikácia koľajových tratí** započala až v roku 1913 a plne elektrifikovaná bola v roku 1914.
Téme sa sme podrobne venovali v samostatnom príspevku ešte v roku 2018:
(+FOTOGALÉRIA) Západ si o východe myslí svoje, Košiciam pritom patrí status zavedenia najstaršej mestskej hromadnej dopravy na Slovensku. Vznikla ešte v 19. storočí!
### Taxikári v Bratislave pred Carltonom
Bratislavčania sa mohli prvýkrát previezť v taxíku už pred rokom 1910 a od augusta 1910 boli na službu využívané okrem fiakrov (nájomný koč s konským záprahom) aj automobily. Prvé taxikárske vozidlá boli značky Laurin & Klement a odchádzali zo stanovišťa na Hviezdoslavovom námestí. V roku 1912 bolo v Bratislave 12 taxíkov.
Jedným z taxikárov, ktorí mali za svoje východiskové stanovisko pred dnešným hotelom Carlton na Hviezdoslavovom námestí, bol aj priamy predok nášho kolegu, Horch 853 Sportcabriolet z roku 1941 je buď najškaredší veterán sveta alebo nadčasový automobil, ktorého dizajn nevieme oceniť ešte ani dnes po 76 rokoch.
Inzercia

Inzercia

Walter Royal (1931) mal vynikať najvyššou spoľahlivosťou, rýchlosťou, výrazne nadštandardným komfortom a cenou, ktorá z neho mala robiť voľbu vysokej smotánky. Idea však narazila na tvrdú realitu medzivojnového obdobia.