Aktuality

Motoristi pozor! Slovenské cesty zaplavia rýchlostné radary za viac než 40 miliónov eur

Radar, rýchlostná kamera
Zdroj: John Evans

Vyzerá to tak, že západné krajiny predsa len v niečom dobehneme. Na kvalitné cesty však zabudnite, Slovensko chce nakúpiť rýchlostné radary a kamery za viac než 40 miliónov eur. Informoval o tom portál Aktuality.sk

Rozhodne nejde o novú iniciatívu. Už v roku 2016 malo bývalé vedenie rezortu vnútra pripravovať megatender, v ktorom chceli za vyše 140 miliónov eur nakúpiť viac ako 700 radarov, kamery či dynamické váhy. Tento plán však zastavila vtedajšia koaličná strana SNS. Dnes je podobný projekt opäť na stole s podporou ministra vnútra Romana Mikulca, pričom nový systém objektívnej zodpovednosti by sa mohol začať rozbiehať už v priebehu budúceho roka.

Hliadka, polícia, kontrola, radar
Zdroj: FB Polícia Slovenskej republiky

„Šesť rokov dozadu tu bola snaha nastaviť automatizované systémy, boli na to určené peniaze. My to dnes vnímame ako rovnako potrebné ako kolegovia vtedy,“ uviedol pre Aktuality.sk súčasný šéf polície, Peter Kovařík. „Ak ako vodič viem, že mám na diaľnici úsekové meranie, tak si nastavím tempomat, lebo viem, že inak mi automaticky príde pokuta. Nevnímam to ako šikanovanie,“ myslí si Kovařík. Pripomína, že obdobné systémy fungujú už v celej Európe. „Všade to funguje, len u nás čakáme, či bude nejaký policajt s radarom pri ceste a ešte počúvame rádiá, kde hlásia, kde sú hliadky.“ Motoristov by na nové radary mali upozorniť značky vopred tak, aby mal každý šancu upraviť rýchlosť svojho vozidla pred bodom merania rýchlosti. Pri rozmiestňovaní radarov a kamier by mali vychádzať z pôvodných podkladov, ktoré boli vytvorené ešte v roku 2016. Pôjde o miesta, kde pravidelne dochádza k tragickým dopravným nehodám, kontrolované by pritom mali byť najmä cesty 1. triedy. „Teraz všetko záleží na tom, ako bude schválený rozpočet a musíme sa pozrieť na technické podmienky. Už vtedy mali vytypované rizikové miesta a ja si myslím, že to naozaj musí byť základ, ktorý zaktualizujeme,“ avizuje Kovařík.

Samotný projekt by mal byť financovaný z peňazí Európskej únie, zaoberať by sa ním mali v apríli. „Máme podporu ministra a vo fonde obnovy na to máme aj balík peňazí. Možno neurobíme všetko tak, ako sa vtedy plánovalo, ale myslím si, že to za tú sumu postavíme. Rádovo sa dnes rozprávame o 40 miliónoch eur na tento účel,“ vysvetľuje Kovařík.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie