OFICIÁLNE: Toto je nový Hyundai IONIQ 5! Má zadný náhon, solárny panel na streche a futuristický vzhľad

Automobilka počas virtuálnej svetovej premiéry predstavila model IONIQ 5, ktorý označujú ako stredne veľký plne elektrický crossover. Na pohľad však IONIQ 5 pripomína skôr klasický hatchback s dizajnom, ktorý je futuristický aj retro zároveň. **Nemyslite si však, že ide len o nejakého ďalšieho elektrického drobca, toto auto sa môže pochváliť neuveriteľným 3 000 mm rázvorom,** dĺžkou až 4 635 mm,… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Automobilka počas virtuálnej svetovej premiéry predstavila model IONIQ 5, ktorý označujú ako stredne veľký plne elektrický crossover. Na pohľad však IONIQ 5 pripomína skôr klasický hatchback s dizajnom, ktorý je futuristický aj retro zároveň. **Nemyslite si však, že ide len o nejakého ďalšieho elektrického drobca, toto auto sa môže pochváliť neuveriteľným 3 000 mm rázvorom,** dĺžkou až 4 635 mm, šírkou 1 890 mm a výškou 1 605 mm. Tieto rozmery sľubujú naozaj pohodlné nastupovanie a priestranný interiér. ### Interiér ako obývačka Ten dizajnéri poňali ako obývačku a cestujúcim prinášajú viaceré komfortné prvky ako napríklad elektrické sedadlá, ktorých sedacia časť poskytuje sklon v ideálnom uhle, takže posádke vytvára pocit bezváhového stavu. Automobilka Hyundai zmenšila hrúbku predných sedadiel o 30 percent, čím vytvorila viac priestoru pre ľudí sediacich v druhom rade. Mnoho dotykových plôch interiéru — sedadlá, strop, obloženie dverí, podlaha či lakťové opierky — **využíva materiály pochádzajúce z ekologických a trvalo udržateľných zdrojov,** akými sú recyklované PET fľaše a rastlinné (bio PET) priadze ako aj prírodné vlnené priadze, kožu ekologicky spracovanú rastlinnými výťažkami a bio laky s rastlinnými výťažkami. Posuvná stredová konzola umožňuje pasažierom, aby si užili viac flexibility a zároveň mohli v úzkych parkovacích priestoroch nastúpiť či vystúpiť z oboch strán vozidla. Pasažieri v druhom rade využijú prvky stredovej konzoly ako držiaky na poháre, 15 W rýchlu bezdrôtovú nabíjačku mobilných telefónov a USB konektory.
Pri digitálnej prístrojovej doske sa nachádza kovová lišta, ktorá slúži ako viacúčelový držiak. **V rámci infotainmentu modelu IONIQ 5 bude mať premiéru nový dizajn grafického rozhrania s označením Jong-e Graphic User Interface (GUI),** ktoré ponúkne viacero náladových nastavení interiéru vrátane jemných, decentných alebo výraznejších. Zákazníci zostanú aj v zimných mesiacoch v teple a užijú si výhody spojené s vyhrievaným volantom a vyhrievanými prednými sedadlami. Na výber bude z troch farebných variácií interiéru. Základnými kombináciami sú čierna Obsidian Black a sivá Dark Pebble Gray/Dove Gray, na požiadanie sa dodáva modro-sivá Dark Teal/Dove Gray. **Súčasťou výbavy modelu IONIQ 5 môže byť aj ekologická strecha so solárnymi panelmi, ktorá podporí elektrické batérie vozidla energiou získanou zo slnka pre vyššiu efektivitu. Solárna strecha tak predíde vybitiu batérií a zároveň poskytne dodatočný dojazd.**
IONIQ 5 ponúka pod zadným vekom 531 litrov batožinového priestoru, ten po sklopení operadiel zadných sedadiel narastie až na takmer 1 600 litrov. Viac variability vytvárajú sedadlá zadného radu posuvné v rozsahu 135 mm a sklopné v pomere 6:4. Okrem toho majú zákazníci k dispozícii aj predný batožinový priestor s objemom až 57 litrov. Ten využijú najmä pri dlhších cestách, keď potrebujú odviezť viac batožiny.
### S pohonom zadných kolies Vrchol ponuky predstavuje elektrický motor s pohonom všetkých kolies (AWD) spojený so 72,6 kWh batériou, ktorý produkuje kombinovaný výkon 225 kWh a krútiaci moment 605 Nm. **Pri tejto konfigurácii dosiahne vozidlo zrýchlenie z 0 km/h na 100 km/h za 5,2 sekundy.** Ak je pohon všetkých kolies (AWD) spojený s 58 kWh batériou, zrýchlenie z 0 km/h na 100 km/h trvá 6,1 sekundy Verzia s jedným motorom vzadu s výkonom 160 kW (125 kW v kombinácii s 58 kWh batériou) poskytuje krútiaci moment 350 Nm a pohon zadných kolies (2WD). Spojenie so 72,6 kWh batériou znamená zrýchlenie z 0 km/h na 100 km/h za 7,4 sekundy. V spolupráci s 58 kWh batériou zrýchli z 0 km/h na 100 km/h za 8,5 sekundy.
**Vozidlo s pohonom len zadných kolies (2WD) a so 72,6 kWh batériou ponúkne na jedno nabitie podľa testovacieho cyklu WLTP dojazd na úrovni 480 km.** Za zmienku tiež stojí rýchlosť nabíjania. S nabíjačkou s výkonom 350 kW sa model IONIQ 5 nabije z 10 percent na 80 percent za iba 18 minút. Užívatelia modelu IONIQ 5 si dojazd do vzdialenosti 100 km podľa normy WLTP dobijú za päť minút.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.