Honda predstavila novú generáciu HR-V. Dostala hybridnú techniku a krásnu karosériu

Príchod novej generácie Hondy HR-V bol už dlhšie na spadnutie. Tu sú prvé informácie.
Vydané  Text: 
Honda je v segmente SUV a crossoverov aktívna už dlhé roky. Jej modelu HR-V však stále niečo chýbalo. V automobilke sa však pochlapili a múdro siahli po tom, čo dnes letí – elegantnej karosérii v štýle kupé. Presné technické údaje zatiaľ Honda nezverejnila, a tak môžeme vychádzať iba z oficiálnych obrázkov.
Už na prvý pohľad je jasné, že na prvom mieste stáli emócie. Elegantná predná maska s úzkymi reflektormi a zvažujúca sa línia strechy tvoria príjemný celok. Potešiteľné je, že to s klesaním strechy v Honde neprehnali, vďaka čomu by mali mať cestujúci na zadných sedadlách dostatok miesta nielen na nohy ale aj na hlavy. Podrobnejší pohľad na auto prezradí, že klesanie je z časti skôr vizuálne, na „svedomí“ ho má rám zadných dverí. Strecha začína reálne prudšie klesať až na úrovni zadných opierok hlavy.
Prvé fotky ukazujú pracovisko vodiča s volantom vpravo. Nič to však nemení na tom, že je čo chváliť. Automobilka hlási, že v kabíne použila kvalitné materiály, čo by spolu s tradične príkladným dielenským vypracovaním malo vytvoriť pocit luxusu. Za nás dodáme, že luxus je fajn a bude predávať, vodiča však potešia iné riešenia. Na mysli samozrejme máme usporiadanie pracoviska vodiča a druh použitých ovládacích prvkov. A tu Honda stavia na klasike. Zaujímavou novinkou je systém difúzie vzduchu, ktorý vytvára záclonu čerstvého vzduchu vedľa a nad cestujúcimi. Vzduch z klimatizačnej jednotky prúdi z jedinečných prieduchov v tvare písmena L umiestnených v horných rohoch palubnej dosky.
Ďalšou dobrou správou je, že sa vďaka kompaktným rozmerom hybridného systému podarilo zachovať všestranné sedadlá Magic Seats, ktoré ponúkajú unikátnu flexibilitu, či už sklopenie sedadla na plocho „fold-flat“ alebo vyklopenie nahor „flip-up“ v závislosti od požadovaného nákladného priestoru.
### Pod kapotou Na náš trh novinka dorazí až koncom roka, a tak sú informácie o zabudovanej technike zatiaľ skôr okrajové. Každopádne sa však potvrdilo, že automobilka staví na hybridnú techniku. O konkrétnych technických údajoch zatiaľ mlčí, nebolo by však prekvapením, ak by siahla po sústave e:HEV, ktorú poznáme z modelu Jazz.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.