Aktuality

Vylepšený Renault Koleos má slovenské ceny, začína už na 31 400 eurách (zatiaľ)

Na stránkach importéra nachádzame informáciu, že sa nový Renault Koleos predáva od 29 090 €, v cenníku však figuruje v štyroch konfiguráciách, najlacnejšia z nich za 31 400 eur. Najdrahšia verzia, Initiale Paris s naftovým motorom a 4x4, vychádza na 41 500 eur. Informácia o sume 29 090 eur platí pre verziu Zen, ktorá je uvedená v konfigurátore.

Vylepšený Renault Koleos je stále tým istým Koleosom, s ktorým sme sa mohli stretnúť aj doteraz, omladenie malo za cieľ spraviť model atraktívnejším v silne konkurenčnom prostredí, akým sú práve SUV modely tejto veľkosti. Silných hráčov v tejto kategórii majú totiž prakticky všetky automobilky, no Renault má stále čo ponúknuť, hoci sa stále jedná o Koleos generácie predstavenej do modelového roku 2017 a modernizovanej v roku 2019.

Podstatné je uviesť predovšetkým to, že sa nový Koleos dočkal nielen estetickej, ale aj technologickej modernizácie. Má nový svetelný podpis tvorený zo 100% LED na predných a zadných svetlometoch vo všetkých verziách. Predné Full LED svetlomety LED PURE VISION majú až o štvrtinu vyšší výkon v porovnaní s halogénovými svetlami, pritom spotrebujú o desať percent menej elektrickej energie a do zadných 3D LED svetiel boli zakomponované smerové svetlá s animáciou (dynamické smerovky).

V kontexte pohonu je pre verziu so 4x4 k dispozícii aj asistent pre jazdu z kopca, a to v konfigurácii s naftovým motorom Blue dCi 190 4x4 X-Tronic. Tento asistent funguje v rozpätí rýchlostí 5 až 30 km/h a obmedzuje rýchlosť zjazdu automaticky, teda bez nutnosti používať brzdový pedál. Každý, kto v tomto období trávi čas s rodinou v prírode kdesi v kopcoch, túto funkciu nepochybne rád využije.

Pribudlo aj kožené čalúnenie Riviera Camel v hnedej farbe.

Po novom sa Koleos dočkal aj zjednodušenia svojej komerčnej ponuky výbavy Intens. Benzínový motor TCe 160 v súčinnosti so 7-stupňovou automatickou prevodovkou EDC dosahuje emisie CO2 153 g na kilometer, čo môžeme s ohľadom na veľkosť vozidla a chýbajúci hybridný pohon považovať za stále dobrý údaj.

Všetky motory pritom spĺňajú práve aktuálnu normu Euro6 DFull (TCe 160 EDC a Blue dCi 190 4x4 X-Tronic), ktorá tu s nami bude ešte pomerne dlhý čas. O Euro 7 sa stále iba špekuluje a teda kúpou naftového Renaultu by sa tak zákazník nemal dostať do problémov s nemožnosťou vjazdu do zón s obmedzeným vjazdom vysokoemisných vozidiel ešte niekoľko rokov.

Všetky podrobnosti o technike a prvkoch výbavy nájdete v priloženom cenníku:

Renault Koleos - ceny, slovenský cenník, úrovne výbavy

Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

CUPRA Track Day: Horkokrvní Španieli to rozpálili na Slovakia Ringu | Foto: David Hecl
Testy

CUPRA Track Day: Horkokrvní Španieli to rozpálili na Slovakia Ringu

Spojenie CUPRA a pretekársky okruh? To môže byť celkom poriadna porcia zábavy. Vďaka najmladšej európskej automobilke sme mali možnosť otestovať jej dva najostrejšie modely priamo na pretekárskom asfalte. Už po chvíľke jazdenia bolo jasné, že autá, ktoré sa od seba navonok tak veľmi odlišujú, majú extrémne veľa spoločného.